Super SOCO TC MAX € 4.499,00

Worldbeater

Finalizing Worldbeater software update V2.0.1
10 okt 2002
66.340
16.189
Super SOCO onthult een nieuwe elektrische motorfiets van $5.100,00 8)7en met een top van 100 kilometer per uur. :9

img_0425-copy-jpg.1349396


De TC MAX Power komt van een 72V en 45 Ah lithium-ionbatterij. 8-)

img_0436-copy-jpg.1349398


Met 3,2 kWh claimt Super SOCO dat de batterij voldoende is om een range van 110 km te bereiken. :P

img_0434-copy-jpg.1349399


Beetje jammer dat ze die leuke dame zo vrouwonvriendelijk afkappen. :+
Maar leuke bike voor woon~werk over secundaire wegen. Snel naar Europa ermee. :9

De productie van de TC MAX begint volgens de planning in het eerste kwartaal van 2019, met de eerste leveringen in Europa naar verwachting een paar maanden later.
De TC MAX is al gehomologeerd voor EEG-normen in Europa, waar het € 4.499 ($ 5.100) voor de versie met aluminium wielen gaat kosten.
Het model met spaakwielen kost slechts €200,00 extra.

Ik zou het er wel mee kunnen voor een rondje en dagelijks gebruik.
Knal hier na drie kilometer uit de bebouwde kom de 80 km/u milieuzone in en moet er na vier kilometer al af en tien kilometer binnendoor. :P

Uiteraard wordt het pas ècht wat als ze 15 kW aandrijvingsvermogen of meer gaan krijgen voor een beetje snelwegpower en funfactor.
Maar prijs en mogelijkheden zijn best een doorbraak. 8-) (Nu nog afwachten of de prijs in Nederland gehandhaafd blijft *O* )

Super SOCO unveils new $5,100 and 62 mph electric motorcycle, the TC MAX
 
Laatst bewerkt:
Het enige probleem voor mij is het vermogen. Het is ongeveer gelijkwaardig aan een 125cc. Daar wordt je gewoon mee van de weg gedrukt. De prijs opent perspectief, dan zou een 35kW toch ergens rond de 8k ook moeten kunnen.
 
Het enige probleem voor mij is het vermogen. Het is ongeveer gelijkwaardig aan een 125cc. Daar wordt je gewoon mee van de weg gedrukt. De prijs opent perspectief, dan zou een 35kW toch ergens rond de 8k ook moeten kunnen.
Ik hoop dat ze snel kunnen uitbreiden, al heb ik hier op mijn driewekelijkse traject genoeg aan.
4,3 km x 50 km/u bebouwde kom, 7,2 km x 80 km/u trajectcontrole, 4,2 km x 50 km/u bebouwde kom.

Harder dan tachtig mag dus niet eens en dat doe ik dus ook niet. :+ :+

Leuk is anders. :Y
geen brommers op dit forum a.u.b.8)7

:+
:+

170 Nm koppel. Vanaf stilstand trekt dat wel. :9
0-40 km/u razendsnel zelfs
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het er een beetje uitzien als een intern conflict tussen de klassieke en de moderne afdeling, die alle twee hun zin wilde hebben.
Resultaat is 2x net niet.
 
Ik hoop dat ze snel kunnen uitbreiden, al heb ik hier op mijn driewekelijkse traject genoeg aan.
4,3 km x 50 km/u bebouwde kom, 7,2 km x 80 km/u trajectcontrole, 4,2 km x 50 km/u bebouwde kom.

Harder dan tachtig mag dus niet eens en dat doe ik dus ook niet. :+ :+

Leuk is anders. :Y
:+

170 Nm koppel. Vanaf stilstand trekt dat wel. :9
0-40 km/u razendsnel zelfs
Koppel zegt zo weinig: Mijn vrouw heeft pas nog 16 bouten met 120 Nm aangedraaid en dat kostte haar erg weinig moeite, en de auto ging zelfs niet eens rijden.:P
 
Misschien een hele sterke vrouw.
Luchtsleutel? Gaat ook mijn motor niet mee rijden, zelfs niet aan het voortandwiel.
Nee hoor, ze heeft gewoon de wielen met de winterbanden gemonteerd.
Eentje om te proberen? Of doe jij het huishouden en zij de auto. Of samen uiteraard (het huishouden). ;)
 
Laatst bewerkt:
Luchtsleutel? Gaat ook mijn motor niet mee rijden, zelfs niet aan het voortandwiel.
Eentje om te proberen? Of doe jij het huishouden en zij de auto. Of samen uiteraard (het huishouden). ;)
Gewoon met de momentsleutel, ze heeft net als ik een nautisch- technische achtergrond.
 
Doe mij die motor dan maar...

Ontopic: Hopelijk gaan ze het grotere segment in want dit is natuurlijk een elektrische scooter.
Ik hoop ook dat ze kunnen doorpakken. Kwestie van tijd. :Y
De scooters op bromfietskenteken zijn trouwens ook wel heel vintage. :9
Super Soco.JPG
 
Ik hoop ook dat ze kunnen doorpakken. Kwestie van tijd. :Y
De scooters op bromfietskenteken zijn trouwens ook wel heel vintage. :9
Bekijk bijlage 1349943
Die scooters heb ik inderdaad meermaals bekeken, maar uiteindelijk toch wat te weinig vermogen. :) Het design is mooi modern retro. Ik verwacht dat ze best binnenkort met goed krachtige en toch mooie modellen gaan komen. Elektrisch is de laatste tijd enorm vooruit gegaan. Mijn partner heeft nu een Renault Zoe en het verschil met eerste generatie elektrische auto's is enorm (levensduur van de batterij, capaciteit van de batterij etc).

Ik ben wel benieuwd of er ook elektrische motorfietsen gaan komen waarbij je de accu huurt, zoals met enkele automerken mogelijk is. Dan gaan je initiële aanschafkosten omlaag (extra accu voor die SOCO scooters is €999,-) en heb je voor de lange duur meer zekerheid. De merken die aan accuhuur doen die vervangen de accu standaard bij een capaciteit van ongeveer 80% van het origineel. De accu's doen het daarna vaak nog goed genoeg maar de kans op falende cellen is groter en je bereik wordt korter.
 
Die scooters heb ik inderdaad meermaals bekeken, maar uiteindelijk toch wat te weinig vermogen. :) Het design is mooi modern retro. Ik verwacht dat ze best binnenkort met goed krachtige en toch mooie modellen gaan komen. Elektrisch is de laatste tijd enorm vooruit gegaan. Mijn partner heeft nu een Renault Zoe en het verschil met eerste generatie elektrische auto's is enorm (levensduur van de batterij, capaciteit van de batterij etc).

Ik ben wel benieuwd of er ook elektrische motorfietsen gaan komen waarbij je de accu huurt, zoals met enkele automerken mogelijk is. Dan gaan je initiële aanschafkosten omlaag (extra accu voor die SOCO scooters is €999,-) en heb je voor de lange duur meer zekerheid. De merken die aan accuhuur doen die vervangen de accu standaard bij een capaciteit van ongeveer 80% van het origineel. De accu's doen het daarna vaak nog goed genoeg maar de kans op falende cellen is groter en je bereik wordt korter.
Grappig, mijn vriendin heeft ook pas een Zoë gekocht. Ze kan gratis opladen op het werk. :}

De accuhuur is leuk verzonnen van onder meer Renault, wellicht bedacht om een drempel weg te nemen.
In de toekomst zal het misschien wel verdwijnen.
De accu's worden goedkoper en de publieke opinie raakt langzaam meer vertrouwd aan EV.
Het aantal storingen is erg laag. Geef mij maar gewoon tien jaar garantie op de accu. :+

Bij de SOCO is €999,00 best te verwaarlozen, al is het een behoorlijk deel van de aanschafwaarde. Maar om dat bedrag te vertalen in een accuhuur. :?
Met het oog op garantie zou het wel een goed idee zijn voor de consument. Zeker voor vervangingsmarkt.
Maar dit soort fabrieken zijn eigenlijk alleen geïnteresseerd in zoveel mogelijk units produceren. O-)

(Wellicht wel iets voor een topmodel met een duurdere accu :? )
 
Grappig, mijn vriendin heeft ook pas een Zoë gekocht. Ze kan gratis opladen op het werk. :}

De accuhuur is leuk verzonnen van onder meer Renault, wellicht bedacht om een drempel weg te nemen.
In de toekomst zal het misschien wel verdwijnen.
De accu's worden goedkoper en de publieke opinie raakt langzaam meer vertrouwd aan EV.
Het aantal storingen is erg laag. Geef mij maar gewoon tien jaar garantie op de accu. :+

Bij de SOCO is €999,00 best te verwaarlozen, al is het een behoorlijk deel van de aanschafwaarde. Maar om dat bedrag te vertalen in een accuhuur. :?
Met het oog op garantie zou het wel een goed idee zijn voor de consument. Zeker voor vervangingsmarkt.
Maar dit soort fabrieken zijn eigenlijk alleen geïnteresseerd in zoveel mogelijk units produceren. O-)

(Wellicht wel iets voor een topmodel met een duurdere accu :? )
Je ziet dat er voor de trapfietsen een industrie aan het ontstaan is voor accu revisie. De mindere cellen er uit halen en weer een gelijkwaardig pakket opbouwen. Ik ga er blind van uit dat je straks voor de auto en motor ook een ruilpakket kan kopen. Het is alleen een kip-ei verhaal, er moet eerst voldoende omzet zijn voordat het loont. Helaas gaan de pakketten van de Tesla en Leaf nog te lang goed.
 
Grappig, mijn vriendin heeft ook pas een Zoë gekocht. Ze kan gratis opladen op het werk. :}

De accuhuur is leuk verzonnen van onder meer Renault, wellicht bedacht om een drempel weg te nemen.
In de toekomst zal het misschien wel verdwijnen.
De accu's worden goedkoper en de publieke opinie raakt langzaam meer vertrouwd aan EV.
Het aantal storingen is erg laag. Geef mij maar gewoon tien jaar garantie op de accu. :+

Bij de SOCO is €999,00 best te verwaarlozen, al is het een behoorlijk deel van de aanschafwaarde. Maar om dat bedrag te vertalen in een accuhuur. :?
Met het oog op garantie zou het wel een goed idee zijn voor de consument. Zeker voor vervangingsmarkt.
Maar dit soort fabrieken zijn eigenlijk alleen geïnteresseerd in zoveel mogelijk units produceren. O-)

(Wellicht wel iets voor een topmodel met een duurdere accu :? )
Met het huidige bereik zou ik bij de SOCO scooters wel een tweede accu erbij willen hebben voor meer bereik, zeker omdat wij bij de Zoë een flink krappere actieradius in de winter zien. Dan zijn de twee accu's de helft van de totaalprijs van de gehele machine. Afhankelijk van de huurprijs zou ik waarschijnlijk beiden accu's willen huren om zeker te zijn dat ik niet spontaan twee nieuwe accu's moet kopen na een paar jaar omdat beiden accu's het gelijktijdig of kort na elkaar opgeven omdat ze gelijktijdig aangekocht zijn.

Bij een grote auto als de Zoë is de accuhuur iets van €40,- per maand. Voor zo'n kleine scooteraccu moet dat een fractie hiervan zijn.
 
"Henri-Alexander, post: 28964450, member: 239343"]Met het huidige bereik zou ik bij de SOCO scooters wel een tweede accu erbij willen hebben voor meer bereik, zeker omdat wij bij de Zoë een flink krappere actieradius in de winter zien. Dan zijn de twee accu's de helft van de totaalprijs van de gehele machine. Afhankelijk van de huurprijs zou ik waarschijnlijk beiden accu's willen huren om zeker te zijn dat ik niet spontaan twee nieuwe accu's moet kopen na een paar jaar omdat beiden accu's het gelijktijdig of kort na elkaar opgeven omdat ze gelijktijdig aangekocht zijn.

Bij een grote auto als de Zoë is de accuhuur iets van €40,- per maand. Voor zo'n kleine scooteraccu moet dat een fractie hiervan zijn.
Bij de Zoë begint het bij €69,00 met een kilometerbeperking en excl. accuverzekering van €9,35.

Zoë batterijhuur.jpg


Je zou dus zelf wellicht de accu kunnen verzekeren in de toekomst. O-)

Mijn vriendin was er even van geschrokken, voor haar woon~werk en accuhuur tot 12.500 kilometer (=€89+€9.35) kon haar Peugeot 108 voor een lager bedrag per maand rijden. De wegenbelasting is nog vrij, de all-risk verzekering van deze zwaardere auto is een stuk duurder.
Maar elektrisch rijden is ook een stukje comfort zei ik . O-) Na enkele weken en nu na twee maanden is het klagen voor respect en trots verwisseld.
 
Bij de Zoë begint het bij €69,00 met een kilometerbeperking en excl. accuverzekering van €9,35.

Bekijk bijlage 1350117

Je zou dus zelf wellicht de accu kunnen verzekeren in de toekomst. O-)

Mijn vriendin was er even van geschrokken, voor haar woon~werk en accuhuur tot 12.500 kilometer (=€89+€9.35) kon haar Peugeot 108 voor een lager bedrag per maand rijden. De wegenbelasting is nog vrij, de all-risk verzekering van deze zwaardere auto is een stuk duurder.
Maar elektrisch rijden is ook een stukje comfort zei ik . O-) Na enkele weken en nu na twee maanden is het klagen voor respect en trots verwisseld.
Mijn vriend least via de zaak met 30k vrij te besteden persoonlijke kilometers en ze leasen ook meerdere busjes bij de Renault dealer, de prijzen lopen dan iets anders. Ik weet het exacte bedrag ook niet, ik betaal de rekening toch niet. :) Maar opties zijn altijd leuk. Dan kan de consument zelf de afweging maken of ze meer of minder risico willen nemen en waar ze een vergoeding voor willen betalen. Die consumentenprijzen die je hierboven noemt zijn best stevig.

Maar goed, laten we weer terug gaan naar de nieuwe SOCO motorfiets in plaats van scooters en auto's. :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan