Super sport of "Streetfighter"

Pijn in je reet bij een langere rit

  • gaat vanzelf over. Je moet ff wennen aan de motor

    Stemmen: 0 0,0%
  • blijf je altijd houden

    Stemmen: 0 0,0%
  • neem dat maar voor lief

    Stemmen: 0 0,0%
  • iets anders namelijk...

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    0

Maestro

MF veteraan
20 jul 2002
4.098
11
Zuid Holland
Ik zit een beetje in dubio en in een luxe positie :) . De T cat gaat naar alle waarschijnlijkheid einde van deze week particulier verkocht worden. Maar wat nu, Ik heb de middelen om een nieuwe bike te kopen en ben redelijk gecharmeerd van de Z 1000 ( van de week half uur proefgereden *D ).

1. Ik weet alleen niet welke kleur Zwart of Groen. Wat zou over drie jaar de restwaarde zijn? Zal de zwarte meer opleveren door zijn tijdloze kleur dan de groene?

2. Ik heb me eens door een dealer laten vertellen dat de markt voor naked-bikes klein is en dat daardoor een naked-bike moeilijker is mbt inruil. eens/oneens?

3.Kan je uberhaupt de Z 1000 wel kwalificeren onder naked. Ik vind de grondspeling meer neigen naar een Super-sport. (Van het weekend ga ik een langere rit op de Z1000 maken }) }) .

4.Zijn er hier overigens mensen die al een Z 1000 hebben en die goede of slechte ervaring hebben?

5.En zijn er mensen die van sport-tour zijn overgestapt naar "naked" Goede of slechte ervaring. Voor de T-cat reed ik overigens op een Kawa Zephyr 1100.

Maar nu.

Vervolgens heeft een kennis van me een Triumph Speed Triple uit 2002 voor weinig te koop omstreeks mei (hij wacht op de nieuwe MV augusta type me even ontschoten). Ik heb/had mijn huidige motor te koop staan omdat ik in de eerste instantie voor de Speed Triple wilde gaan. (maar zolang wachten zie ik ook niet zitten) Nu heb ik de afgelopen weekenden op de T-cat "gereden" en dat beviel me ook wel weer dus neig ik ook naar de R6. Vandaar de volgende vraag.

6.Weet iemand toevallig of er in de (driehoek) Den Haag-Utrecht-R'dam een demo-R6 staat?


Alvast bedankt voor de serieuze reacties


Van het weekend dus een ochtend gereden op ze Z1000 :} Echter na twee en half uur voelde ik mijn achterste. Dus ff een poll :)
 
Laatst bewerkt:
Ik zou voor de Z1000 gaan. Volgens mij wordt dat een succesnummer voor Kawasaki. Vooral als straks ook de 600 versie uitkomt. Met al die supersports word je doodgegooid. Met zo'n naked val je zeker op.
 
Z1000 en dan de zwarte vind ik persoonlijk ook, super kwel. Mischien heb ik hem daarom wel als buroblad ingesteld.

Als mijn bankrekening het toegelaten had, had ik ook wel zo`n een onder mijn bips willen hebben.

Animal
 
koop de Z1000 !!!! echt supercoole fiets waarmee je zekers opvalt !!
ik zou voor de groene gaan, maar das persoonlijk natuurlijk 8-)
 
Ook ik krijg sterke ..eehhhh....gevoelens bij het zien van de ZED maar zou hoedanook en ontegenzegelijk blind gaan voor de ORANJE :9~ :9~ :9~ En ook al weet ik dat het beter is van niet ga ik toch 4 mei proefrijden bij Koerhuis in Lemelerveld .
 
Wat een keuze: een Z1000 of een SpeedTriple :9~ . Waarom heb ik dat nou nooit... ;( Ik denk dat ik voor de Triple zou gaan, zeker als je Cat van de week niet verkocht wordt. Wat voor kleur is hij (die Triple) eigenlijk? Een Z1000 is al 'af', een SpeedTriple kan je 'aankleden' zoals je zelf wil, dus exclusiever. Erg moeilijke keuze hoor!

P.s. bedoel je de MV Brutale?
 
Groen zal bij een kawasaki juist een tijdloze kleur zijn.. Het is echt de KAWA-kleur dus ik denk dat die markt altijd wel zal blijven..
 
hoezo lesmotor, het kan toch een heel erg leuke en zuinige motor zijn en zeker voor een beginner. en als beginner moet je blij zijn met wat je hebt, een gs500 is reel en een kawa zx12 (nog) niet

Inderdaad. Voor sommigen een beetje klein, maar wel fijn. Die nieuwere zijn best leuk om te zien ook.

Ik hier trouwens wel eens tussen de regels door eens vernomen dat JG nog verliefd is op scooters. Tja als ik nu moest kiezen tussen een scooter en een lesmotor. :+
 
Wat een keuze: een Z1000 of een SpeedTriple :9~ . Waarom heb ik dat nou nooit... ;( Ik denk dat ik voor de Triple zou gaan, zeker als je Cat van de week niet verkocht wordt. Wat voor kleur is hij (die Triple) eigenlijk? Een Z1000 is al 'af', een SpeedTriple kan je 'aankleden' zoals je zelf wil, dus exclusiever. Erg moeilijke keuze hoor!

P.s. bedoel je de MV Brutale?

Sja ik heb net ons huis met een leuke overwaarde verkocht. In afwachting van oplevering nieuwe huis woon ik weer bij mijn ouders dus ik houd behoorlijk geld over iedere maand (gedurende 6 maanden ;( ;( ) })

De Triple is ook zwart :+ en aankleden van de speed triple hoeft niet want dat is tie al (er zit o.a. een mega blèr-pijp onder, die vind ik en beetje tè 8-) )

Juist Brutale(hè het lag op het puntje van mijn tong ik bedoel toetsenboard :+ )
 
Naar aanleiding van je vraag: zijn er mensen die van sport-tour zijn overgestapt naar "naked" Goede of slechte ervaring:

Ik heb nu een naked, een GSX1400. Hiervoor had ik een sport/tour: de SV650S. Beide motoren hebben hun charmes. Een naked bike vangt meer wind; je hebt eerder een lekker rijgevoel bij bijvoorbeeld 90-100 km/u. Je hoeft niet perse steeds 150-160 te scheuren. Maar als het moet, snelweg ofzo, is 150 constant best vol te houden hoor!
 
Nieuwe motor (maar welke)is een stap dichterbij. Gisteren het eens geworden over verkoopprijs en de koper zou gelijk gaan telebankieren. (als het goed is is vrijdag het bedrag bijgeschreven (Bank-> Postbank) en kunnen wij naar postkantoor voor overschrijven.

Nickname dient dus eigenlijk te worden Koos-motorloos ;) Zaterdagmiddag opzoek naar een Demo R6 (of een tweedehands 2002 model) zoeken voor een proefrit. En dan gaan wegstrepen cq afwegen. Z1000, R6 of speed triple

Tips waar een R6 staat als demo zijn dus nog steeds welkom

Om nog even op de kleur van Z 1000 terug te komen. Het valt mij op dat vanaf oktober bij vd Heijden Motors in Den Bosch een groene Speed-Triple te koop staat. Hij ziet er mooi uit (ben toen wezen kijken voor inruil van mijn T-cat). Op de beurs in Utrecht hadden ze hem nog steeds. Is Groen op een naked toch moeilijker op de 2e handsmarkt of is Triumph groen moeilijker dan kawa-groen of Ligt het aan het winterseizoen (dat hij nog niet verkocht is) :?

(overigens aan het aantal topics te zien is de R6 de Volkswagen Golf onder de motoren aan het worden zeg? Niets ten nadele van de R6 hoor want ook ik vind het :9 :9 ) Vorige jaar ging iedereen zowat voor de RSV ;)
 
Ik zou gaan voor een GSX(R6)00 maar dat wist je al.

Vraag mij nog steeds af hoelang jij je gaat vermaken op de Z1000.
Je gaat geregeld naar het Eiffel gebied en bent continue aan het knieen op je Cat. Niet dat dit niet op een Z1000 kan, maar hij is er eigenlijk niet voor gemaakt lijkt mij :?

Toch nog stiekem problemen met het afscheid van de Kawa Zephyr misschien ;(
 
Als het over restwaarde gaat, kan je in ieder geval die Triumph beter laten staan... leuke bikes, maar afschrijving is -meestal- om te janken, tenzij je hem bij de dealer inruilt op een nieuwe Triumph, dan kan het meevallen.

Verder, tja.. moet je toch die keus zelf maken. Motorrijden doe je -naar ik aanneem- voor je lol dus laat je gevoel spreken...
 
1.Op woensdag 19 maart 2003 08:16 schreef Soesoeki het volgende:
Ik zou gaan voor een GSX(R6)00 maar dat wist je al.

2.Vraag mij nog steeds af hoelang jij je gaat vermaken op de Z1000.
Je gaat geregeld naar het Eiffel gebied en bent continue aan het knieen op je Cat. Niet dat dit niet op een Z1000 kan, maar hij is er eigenlijk niet voor gemaakt lijkt mij :?

3.Toch nog stiekem problemen met het afscheid van de Kawa Zephyr misschien ;(


1.Dan hebben wij nagenoeg dezelfde is ook niet leuk (aan de andere kant zo vaak samen rijden doen we ook niet meer ;( ;(

2.knieen doe ik vaak tijdens schoonmaken van velgen van auto en motor. Voor de rest een enkele keer (als je het eenmaal kan is de lol er naar een paar keer af, vind ik)

3. verkoop van de "zeepkist"ging mij meer aan het hart dan de t-cat (terwijl ik op de t-cat geen één kilometer onplezierig heb gereden)
 
1.Dan hebben wij nagenoeg dezelfde is ook niet leuk (aan de andere kant zo vaak samen rijden doen we ook niet meer ;( ;(

2.knieen doe ik vaak tijdens schoonmaken van velgen van auto en motor. Voor de rest een enkele keer (als je het eenmaal kan is de lol er naar een paar keer af, vind ik)

3. verkoop van de "zeepkist"ging mij meer aan het hart dan de t-cat (terwijl ik op de t-cat geen één kilometer onplezierig heb gereden)

1. met een R6 niet dus wat let je ;) helaas komt er van rijden de laatste tijd weinig ja i.v.m. mijn huis en de kosten die ik daaraan heb helaas ;(

2. geen reactie :+

3. je blijft een vreemde vogel :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan