super tenere met wasp zijspan

Margrieta

Rookie
8 okt 2006
10
0
Eerbeek
Hoi ik ben nieuw hier, wij hebben net een span gekocht, zie foto. Heeft iemand nog tips? Er zit nog wel wat werk aan, maar we vinden hem wel errug gaaf.

Grtz, Margrieta

Bijlage: zijsoan3.jpg
 
Welkom hier op MF.

zo zie je het Span beter.

full
 
full


algemene tip: hou de zwarte zijde onder *D

als je meer tips wil zal je eerst wat meer moeten vertellen:
wat is de staat van de fiets en het span, wat is je eigen ervaring met spannen?
wat wil je er mee doen?

ik vind het wel altijd leuk, enduro zijspannen :}
 
Welkom hier in het zijspanforum *O* *O* *O* *O*

verder sluit ik me bij Halflive aan wat betreft de tips.

Gaaf spannetje, lijkt me ook wel wat :Y :Y :Y
 
Welkom hier!

Niet mijn stijl, maar ik vind 'em wel mooi!

Heb ooit wel eens over een Super Tenere gelezen dat het carburateur afstelwerk lastig is. Er werd aangeraden het door een vakman te laten doen tenzij je zelf een goede sleutelaar bent. Verder een probleemloze fiets.

Plezier ermee!
 
Dank,
Wij hebben pas les gehad 1 dag in Staphorst, dat was kicken.
We wilden een span zodat onze nieuwe (grote) hond ook mee kan. De kleintjes gaan altijd achterop mee, tenzij we offroad gaan natuurlijk. Nu kan Guappa ook mee als de bak is omgebouwd met hondenhok. En natuurlijk ook voor mij als vervoersmiddl naast de motor als het slecht weer is (ijzel enzo).
Wij rijden nu KTM adventure en Suzuki DRZ dus enduro span past beter bij ons en onze reisstijl.
Grtz, Margrieta
 
yep, de combi is 260 kg volgens de papieren, de xtz is solo al over de 200 kg dacht ik. Volgens de Tuv moet er 75 kg in het bakkie. We gaan er hondenhok op bouwen, en zetten er een 25 liter tank benzine in, dan is gelijk een stukkie zwaarder.
 
Hoi!

Ziet er gelikt uit hoor, jullie super tenere.
De eerste stap is natuurlijk lid worden van de DTA, de Dutch Ténéré Association.
Kost 30 euri per jaar, en dan maak je deel uit van een klub van teneristen waar regelmatig off-roadritjes, toerritjes, SLEUTELDAGEN, weekeinden etc worden georganiseerd.
Verder kan ik je helpen aan een ceedee met allerhande info over de XT(Z).
Maar dan heb ik even een postadres nodig...
Of we moeten elkaar nog eens ergens treffen... Bij Duursma of zo...
p.s. de 22e oktober is er bij de DTA (zie onze agenda op www.tenere.nl) een off-road-rit die beslist ook voor jullie leuk is. Is bovendien ook nog (redelijk) in de buurt van apeldoorn....

Groetjes!
full
 
Hoi Margrieta,

Leuk dat je ook zijspan bent gaan rijden! :] Doe het vooral rustig aan in het begin en wordt niet overmoedig, dan beland je op de middenberm of op de andere weghelft :? . Ik heb inmiddels ervaring daarmee...

groeten, Henri
MTC Holland
 
(Roemenie)

hier nog een filmpie vanb de oosteuropa rally 2007
greetz Harold

Ja zeker leuk filmpje. Altijd genieten zoiets.

Verkeerde weghelft, middenberm.. mensen niet zomaar bang maken hoor. Ik heb al zijspan kilometers zat op mijn naam staan maar zoiets nooit meegemaakt gelukkig..
 
Terug
Bovenaan Onderaan