Superbike Assen weer in September???

#155

Die hard MF'er
4 mrt 2003
339
0
Soesterberg
Nu de Champcar en IRL-series samengaan worden de Europese races (hoogst waarschijnlijk) geschrapt.
Voor de leken onder ons dit zijn koekblikken die heel hard gaan :+
Is het niet mogelijk om de Superbike races weer in September te houden zoals het altijd was? :}
Voordelen: * kampioenschap wordt meestal deze maand beslist en het is al vaker voorgekomen dat Assen the place to be was. :}
* over het algemeen beter weer
* betere spreiding motorraces in nederland, nu april en juni. (ONK niet meegerekend)
 
Nu de Champcar en IRL-series samengaan worden de Europese races (hoogst waarschijnlijk) geschrapt.
Voor de leken onder ons dit zijn koekblikken die heel hard gaan :+
Is het niet mogelijk om de Superbike races weer in September te houden zoals het altijd was? :}
Voordelen: * kampioenschap wordt meestal deze maand beslist en het is al vaker voorgekomen dat Assen the place to be was. :}
* over het algemeen beter weer
* betere spreiding motorraces in nederland, nu april en juni. (ONK niet meegerekend)

Ik vind September idd ook fijner als April dus ik sta helemaal achter je, regel het maar ;)
 
van mij mag het wel weer, kunnen we met koningendag weer zelf op assen rijden :)


Wel een domper wat betreft inkomen voor het circuit ik denk dat ze de champcars hard nodig hadden hopelijk kunnen ze dat gat opvullen anders ook geen extra geluidsdagen meer die er voor in de plaats komen???
 
Wel een domper wat betreft inkomen voor het circuit ik denk dat ze de champcars hard nodig hadden hopelijk kunnen ze dat gat opvullen anders ook geen extra geluidsdagen meer die er voor in de plaats komen???


Dan zijn ze misschien weer wat meer betrokken bij hun eigen Nederlandse motorsporters. Kunnen die ook nog eens rijden. Wat dat betreft heb ik geen enkele medelijden meer met het circuit van Assen. Hoe minder inkomsten ze hebben hoe minder de motorrijders als oud vuil worden behandeld. Goede ontwikkeling dus dat die champcars wegblijven :W
 
Laatst bewerkt:
In september kan er nog wel een ONK wedstrijd bij . Assen is altijd een motorrace circuit geweest dus wat let ze ?
 
Dan zijn ze misschien weer wat meer betrokken bij hun eigen Nederlandse motorsporters. Kunnen die ook nog eens rijden. Wat dat betreft heb ik geen enkele medelijden meer met het circuit van Assen. Hoe minder inkomsten ze hebben hoe minder de motorrijders als oud vuil worden behandeld. Goede ontwikkeling dus dat die champcars wegblijven :W


jij hebt duidelijk geen flauw benul van economie....

Als er geen geld is gegenereerd dmv champ cars is er ook geen geld voor de nederlandse motorsporters....

of ben jij van plan samen met een tiental anderen even een paar honder euro p.p. neer te leggen voor een paar rondjes Assen? Dit om het gat in het budget van Assen even op te vullen....

Assen had de champ cars nodig voor het geld makker! |(
 
Laatst bewerkt:
de kalender is destijds niet gewijzigd door de komst van de champcars, maar om de kalender van de superbikes beter te verdelen over het seizoen.

en wat de jamcars betreft: hou die herrie maar ergens anders, en geef er een mooi motorevenement voor terug. wij als motorliefhebbers willen gewoon ons eigen assen terug.
als je vroeger vertelde dat je naar Assen ging, wist men dat je motorliefhebber was, tegenwoordig zegt dat niets meer, Alweer een popconcert? is er weer een autorace?
PFFFF... dat moest er even uit.
maar of de superbike in april of september komen; ik ben er!!
 
Mijn voorkeur gaat ook uit naar September. Dat was altijd de verjaardag van mijn opa (die reeds is overleden), en ik vermoed dat we nu weer naar het noorden gaan.
Met de TT in Assen zelf, en met de superbikes in september in volle motorstroom naar Veendam, en met motoren terug naar het zuiden. Dat was altijd een bijzonder leuke dag, wetend dat je gigaveel motoren kunt zien. *O*
Zeker als we dan ook nog bij mijn andere oma (woonachtig in Assen) langsgingen, en we met prachtig weer de SBK's konden horen vanuit de tuin! *O*

Zet alles maar terug ja. :P
 
Mijn voorkeur gaat ook uit naar September. Dat was altijd de verjaardag van mijn opa (die reeds is overleden), en ik vermoed dat we nu weer naar het noorden gaan.
Met de TT in Assen zelf, en met de superbikes in september in volle motorstroom naar Veendam, en met motoren terug naar het zuiden. Dat was altijd een bijzonder leuke dag, wetend dat je gigaveel motoren kunt zien. *O*
Zeker als we dan ook nog bij mijn andere oma (woonachtig in Assen) langsgingen, en we met prachtig weer de SBK's konden horen vanuit de tuin! *O*

Zet alles maar terug ja. :P

Wat een mooi verhaal :+

Als ik op de site van Assen kijk staat daar gewoon champcars op de kalender.
 
klopt en klopt niet falerossi.

ja er staat inderdaad champcars, maar vannacht is bekend geworden dat de champcars in 2008 niet naar europa komen door de fusie. terwijl er in januari een contract was getekend voor 4 jaar.

wat dan nu.
de datum is vrij en daar baalt champ car organisator voor europa Bart Rietbergen ook van, maar dit gat gaat nu opgevuldworden met superleague, een samenwerkings verband van panoz, een engelse motorbouwer en 20tal europese voetbal topclubs . die zal dat weekend dan gaan rijden.
 
Open en gesloten koekblikken naar Zandvoort en motoren naar Assen ;)

Misschien ook goed voor de boetes die uitgegeven worden door die linkse milieurakkers :r

het is officieel dat de Champcar en IRL samengaan en dat de Europese races hier de dupe van zijn DUSSSSSSSSSSSS..........Superbike weer terug in September...please O-)
 
Zojuist te horen gekregen dat we naar de SBK's 27 April te Assen! *O* *O*
Vanwege m'n schoolprestaties, echt zo gigantisch blij mee 8-) *O*
 
Heb jij in hun boekhouding gekeken of neem je het aan. Een circuit moet natuurlijk financieel rondkomen, maar die champcars gaan wel ten koste van de kernactiviteiten van het circuit. Het is een motorcircuit en geen autocircuit. Straks moet er nieuw asfalt op omdat de champcars het naar haaien hebben gereden. Kost weer geld. Organiseer autowedstrijden en popconserten, zoveel dat je rondkomt en dat er voor de motoren geen geluidsdagen over zijn. Dan heb je zeker het doel bereikt? Wellicht kan er meer geld via de tweewielers worden binnengehaald? Organiseer meer circuitdagen voor de motorrijders. (zitten toch binnen DB marge?) Door meer dagen te organiseren kan wellicht de prijs van de circuitdagen naar het niveau van het circuit van Zolder, zodat er meer animo ontstaat? Wellicht in samenwerking met de importeurs meer gebruik van circuit maken zoals bv Triumph dit doet met de Triple Days op circuit Lelystad (volledig overboekt)

jij hebt duidelijk geen flauw benul van economie....

Als er geen geld is gegenereerd dmv champ cars is er ook geen geld voor de nederlandse motorsporters....

of ben jij van plan samen met een tiental anderen even een paar honder euro p.p. neer te leggen voor een paar rondjes Assen? Dit om het gat in het budget van Assen even op te vullen....

Assen had de champ cars nodig voor het geld makker! |(
 
Allemaal boeiend!! :?

Ga naar de SBK-races!!? Weer of geen weer! :o Doe je het voor het geldlaatje van org. TT-Assen sowieso goed!! Super evenement man! Tenminste nog spannend.. en je krijgt meerdere races voor hetzelfde geld!









:+ :W
 
Ik bedoel; gewoon gaan. April of september.. van mijn part 's nachts!!

Kost Assen dan ook 16 miljoen aan verlichting?? :Y
 
Vorig jaar was het ontzettend warm kan ik me herinneren.
De races elders omstreeks die tijd in europa was koud vooral die 2 in engeland.
Dit jaar weer lekker genieten camper mee en 3 dagen rondlopen met een bigsmile :)
2 jaar terug was het daarentegen diep triest regende aan een stuk door maar wat een strijd met bayliss en haga in de wedstrijden.
Baylis aan kop en mieterd eraf en later Haga die met 2 vingers in zn neus de overwinning kon pakken met een voorsprong van weet ik hoeveel en maar ronde na ronde blijft versnellen en hem ook kwijt was.
Ach ja en als troost dat Chris Walker met kawa een keer weer won had ook wel wat.
 
Wat i :+ k mij kon herinneren dat het vorig jaar op de racedag gewoon KOUD was. Er stond een hele vieze wind recht op de hoofdtribune. Maatje van mij hield gewoon zijn motorpak aan. Ik zat in mijn korte broek op de Ducati tribune en had de mazzel dat er zeil aan de achterzijde van deze tribune was en zo dus uit de wind konden zitten.
Kan mij ook nog herinneren dat op de heenweg bij een benzinepomp koud was want vele motorijders aan de koffie met trillende handen. En deze handen waren niet aan het trillen omdat de rit zo speciaal was. :+
 
Allemaal watjes haha,
Klopt ja ben van GT bocht verhuist naar eind tribune haarbocht was daar lekker uit de wind.
Zonnetje scheen lekker en vond het best wel lekker warm ontzettend was wel beetje overdreven idd :)
Maar ik heb er gewoon in mn korte broek en t-shirt gezeten had nl motorpak bij stalling achtergelaten waar ik wel een beetje spijt van had :(
Trouwens mooi zitten daar vaak mooie uitrem acties en uitaccelereren de superbikes zien zoeken naar tractie.
Zaten ook in mooi gezelschap met veel nationaliteiten aantal "echte"Turken die voor Sofuoglu kwamen Engelsen,Australiers,Duitsers en dat allemaal in een straal van 20 meter super mooie sfeer.
 
Heb jij in hun boekhouding gekeken of neem je het aan. Een circuit moet natuurlijk financieel rondkomen, maar die champcars gaan wel ten koste van de kernactiviteiten van het circuit. Het is een motorcircuit en geen autocircuit. Straks moet er nieuw asfalt op omdat de champcars het naar haaien hebben gereden. Kost weer geld. Organiseer autowedstrijden en popconserten, zoveel dat je rondkomt en dat er voor de motoren geen geluidsdagen over zijn. Dan heb je zeker het doel bereikt? Wellicht kan er meer geld via de tweewielers worden binnengehaald? Organiseer meer circuitdagen voor de motorrijders. (zitten toch binnen DB marge?) Door meer dagen te organiseren kan wellicht de prijs van de circuitdagen naar het niveau van het circuit van Zolder, zodat er meer animo ontstaat? Wellicht in samenwerking met de importeurs meer gebruik van circuit maken zoals bv Triumph dit doet met de Triple Days op circuit Lelystad (volledig overboekt)
 
Terug
Bovenaan Onderaan