Superbike huren..waar?

Veilside

MF veteraan
27 jan 2005
2.218
3
Saaidam
Goeie dag mensen..

Jaren geleden kon je her en der nog een 1000cc sport motor huren..
Bv
BMW s1000rr
Gsxr 1000
R1

Ik zie nergens of ik er kan nergens meer eentje vinden om te huren..

Weten jullie toevallig iets?

Mvg
Mike
 
Bij Buena Vida in De Lier staat wel een 1199 Panigale te huur. Er staan echter geen prijzen vermeld. Zal ook wel niet heel goedkoop zijn natuurlijk.
 
Goedhart in Bodegraven heeft veel te huur:
Ducati SuperSport S
Kawasaki Ninja H2 SX
KTM 1290 Super Duke R

Motor Puro in Nuenen heeft trouwens ook een Panigale te huur.. en een Monster 1200S
 
Goedhart in Bodegraven heeft veel te huur:
Ducati SuperSport S
Kawasaki Ninja H2 SX
KTM 1290 Super Duke R

Motor Puro in Nuenen heeft trouwens ook een Panigale te huur.. en een Monster 1200S
Niks negatief over een 959 of over 1 van de andere die je hierboven noemt,
Maar zoek iets in de top van het superbike gamma
 
Stomme vraag misschien, maar waarom de top van de supersports, wanneer je hem voor op straat wil rijden?

Overigens zijn er al adressen genoemd waar je een panigale kan huren.
Volgens mij aardig top wat betreft supersport...
 
Helaas is Silverline ermee gestopt. Die hadden nog wel de laatste R1 en Zx10r te huur. Gaat nu lastig worden denk ik, wellicht kun je in Duitsland iets huren? Beetje dichtbij de Eiffel ofzo, kun je tenminste nog een beetje normaal sturen ook.
 
Stomme vraag misschien, maar waarom de top van de supersports, wanneer je hem voor op straat wil rijden?

Overigens zijn er al adressen genoemd waar je een panigale kan huren.
Volgens mij aardig top wat betreft supersport...
Die panigale bij die zaak is niet te betalen..
Waarom...
Omdat ik al 18 jaar gsxr 750 straat en zac gereden heb en van die 18 jaar 8 jaar gsxr 1000..
Omdat ik wel eens zou willen mee maken hoe nou de huidige 1000cc fietsen voelen kwa kracht en stuur gedrag...
Kan me er wel wat bij voorstellen...maar toch
 
Stomme vraag misschien, maar waarom de top van de supersports, wanneer je hem voor op straat wil rijden?

Overigens zijn er al adressen genoemd waar je een panigale kan huren.
Volgens mij aardig top wat betreft supersport...
Ps de gixxer 750 en 1000 waren altijd k2 modelen...
Dus denk dat in 16 jaar tijd er wel veel veranderd is
 
Goedhart in Bodegraven heeft veel te huur:
Ducati SuperSport S
Kawasaki Ninja H2 SX
KTM 1290 Super Duke R

Motor Puro in Nuenen heeft trouwens ook een Panigale te huur.. en een Monster 1200S

Zo'n ktm 1290 is ook een kannon heb zo'n ding met een ktm day gereden.
 
eigen risico van 4 ruggen *O*

zou dat lekker rijden denk je?


Als ik mijn SP2 op Zandvoort/Assen kort rijd ben ik meer kwijt....

leukopdefoto_1112488.thumb.JPG.c0b39339c132b7cf5b5c73663c10fdb2.JPG



Op Assen reed een dame op een Pani; nu wil de SP best wel lekker uit de Strubben komen. Maar in vergelijk met de Pani leek het wel of ik op een Vespa zat..... :]


Voor jouw doel (ervaren wat een superbike kan) is op circuit rijden DE gelegenheid. Want eea uitproberen op de openbare weg is ......
 
Denk dat je alleen maar teleurgesteld gaat worden.

Rechtdoor volgas zal niet veel anders zijn dan met een 10 jaar oude supersport.
Of je nu 180 of 200pk hebt... dat merk je amper.

En wil je het volledige potentieel van moderne remmen/electronica/vering/banden benutten moet je echt gaan stampen op het circuit en/of bochtige gebieden opzoeken zoals de Eifel oid.. Of dat verstandig is op een motor waar je 1 dag op rijdt......
 
in de praktijk op straat maakt het geen reet uit idd of je 180 of 200 pk hebt.
op straat kun je zowiezo nergens voluit gaan of zelfs maar in de beurt van voluit komen.
ik heb jaren op oudere sportfietsen gereden op straat.
gsxr1100, zx9r en de laatste een vtr-sp1 dus allemaal met zo n 140 krukas pk-s.
de stap naar een modernere fiets met 180-200+ pk is dan wel goed te vernemen dat wel...
maar je komt er dan ook achter dat het nergens meer over gaat.
kon ik de sp1 nog eens lekker een paar versnellingen doorhalen tot aan de begrenzer op straat dat is met de blade gewoon niet te doen....
3 en 4 ff doorhale uit een bochtje weg en je zit aan 250 op een 80 weg... :N
voor mij is het nu klaar, ik zal deze nooit verruilen voor 1 met nog meer vermogen domweg omdat je er niks mee doet op straat en zelfs op een circuit denk ik dat de gemiddelde rijder er teveel aan heeft.
ik ben blij met de cbr maar veel nut op de openbare weg heeft t allemaal niet...
zelfde geld voor de zx10,gsxr1000,r1 en s1000rr...zware overkill en het verschil in vermogen ga je op straat ook niet vernemen laat staan gebruiken...
 
Een recente supersport zal zeker anders rijden als één van 10 jaar geleden.
Kijk alleen al naar het cross-plane blok van de R1, dat heeft een heel ander karakter als het blok vna een 2001 R1.
Idem met remmen, vering etc, daar is vrij veel ontwikkeling in geweest.
En ook op straat zal je dat verschil merken. of je het volledige potentieel er uit kan halen op straat is een andere discussie.
Verhuur van die PK kanonnen is denk ik moeilijk geworden ivm verzekering.

Bij suzuki zelf verhuren ze wel een R1000 volgens de website, kan bij de dealerresultaten het masjiene niet zo snel vinden..

Verhuur - Suzuki Motoren

Motorverhuur heeft een H2SX in het programma.
KAWASAKI H2 SX SE ABS VERHUREN
 
Voor op de straat..
Helaas is Silverline ermee gestopt. Die hadden nog wel de laatste R1 en Zx10r te huur. Gaat nu lastig worden denk ik, wellicht kun je in Duitsland iets huren? Beetje dichtbij de Eiffel ofzo, kun je tenminste nog een beetje normaal sturen ook.
Ah, ja. Volgens mij is het niet voor niets dat dat lastig te vinden is: de verzekering voor huurmotoren is al bijna niet op te brengen, laat staan die van een 1000cc supersport.
 
Je zult een vette bedrag voor over moeten hebben want niet voor niets kom je moeilijk aan ‘top of the bill’ supersport huurmotoren...

Wellicht een goede buur/vriend.....of uit het verleden jouw racemaatjes die zo’n ding heeft... :?
 
Tel daar bij op dat Silverline (zit bij mij verderop) ook nog te maken had met huurders die hun slechte (onder)delen wisselden met die van hun voertuigen. Met huurders die het geen reet kan schelen. Dan is het simpelweg niet meer rendabel te doen.

Suc6 met je zoektocht en als het je lukt, wel ff melden hoe het was he? :-)
 
Tel daar bij op dat Silverline (zit bij mij verderop) ook nog te maken had met huurders die hun slechte (onder)delen wisselden met die van hun voertuigen. Met huurders die het geen reet kan schelen. Dan is het simpelweg niet meer rendabel te doen.
Off-topic, maar.. Whoah! Echt? Ja dat kan wel uit natuurlijk, als het een prijzig onderdeel betreft. :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan