Superbike huren..waar?

Had ik niet zo gauw niet aan gedacht.......met mijn duc doe ik altijd een pre check....tja en de vfr, tis een Honda hè... *O*

How low can you go.... |(
 
Ah, ja. Volgens mij is het niet voor niets dat dat lastig te vinden is: de verzekering voor huurmotoren is al bijna niet op te brengen, laat staan die van een 1000cc supersport.

das wel een dingetje ja...
mijn cbr kost aan premie exact het dubbele tov de vstrom....
zelfde condities,zelfde no claim en zelfde aantal schade vrije jaren...
ik heb daar uitleg over gevraagd en blijkbaar is het type motor en het vermogen daarvoor verantwoordelijk.
alles boven 150 pk levert een significante premie verhoginh op ongeacht de leeftijd of historie van de verzekering houder .... _O- _O-

ik kan me voorstellen dat een verzekering voor een verhuurfiets helemaal door het plafond gaat :Y
 
Een recente supersport zal zeker anders rijden als één van 10 jaar geleden.

Idem met remmen, vering etc, daar is vrij veel ontwikkeling in geweest.
En ook op straat zal je dat verschil merken.

daar zit veel winst idd....
met de sp1 op de autobahn leverde nog wel eens wat onrust op over viaducten ed..
ik had altijd het gevoel goed de kop erbij te moeten houden op hoge snelheid...
de cbr heeft dat allemaal niet.....
echt de rust zelfe ook bij enorme snelheden...
hooguit wipt ie het voorwiel eens wat op over een bult maar ook dat voelt niet rot...
wat dat aangaat heeft de techniek niet stilgestaan denk ik en dan is mijne alweer verouderd qua electronica....
 
Ik heb gisteren bij Silverline banden laten monteren en we hadden het daar nog over. Het gebeurde weleens dat een motor terugkwam met een ander blok, of wegging met nieuwe banden en terugkwam met versleten banden van een ander merk. Natuurlijk is dat maar een klein percentage mensen, maar toch tikt het aan.
 
Goeie dag mensen..

Jaren geleden kon je her en der nog een 1000cc sport motor huren..
Bv
BMW s1000rr
Gsxr 1000
R1

Ik zie nergens of ik er kan nergens meer eentje vinden om te huren..

Weten jullie toevallig iets?

Mvg
Mike

Bij mij, en wel een Energica Ego of Eva.
200nm koppel over het gehele toerenbereik.
www.electricmotorcycles.nl/huur
 
Laatst bewerkt:
in de praktijk op straat maakt het geen reet uit idd of je 180 of 200 pk hebt.
op straat kun je zowiezo nergens voluit gaan of zelfs maar in de beurt van voluit komen.
ik heb jaren op oudere sportfietsen gereden op straat.
gsxr1100, zx9r en de laatste een vtr-sp1 dus allemaal met zo n 140 krukas pk-s.
de stap naar een modernere fiets met 180-200+ pk is dan wel goed te vernemen dat wel...
maar je komt er dan ook achter dat het nergens meer over gaat.
kon ik de sp1 nog eens lekker een paar versnellingen doorhalen tot aan de begrenzer op straat dat is met de blade gewoon niet te doen....
3 en 4 ff doorhale uit een bochtje weg en je zit aan 250 op een 80 weg... :N
voor mij is het nu klaar, ik zal deze nooit verruilen voor 1 met nog meer vermogen domweg omdat je er niks mee doet op straat en zelfs op een circuit denk ik dat de gemiddelde rijder er teveel aan heeft.
ik ben blij met de cbr maar veel nut op de openbare weg heeft t allemaal niet...
zelfde geld voor de zx10,gsxr1000,r1 en s1000rr...zware overkill en het verschil in vermogen ga je op straat ook niet vernemen laat staan gebruiken...

:N Niet mee eens, natuurlijk is 200 pk op straat overkill.
Er is wel degelijk veel vooruitgang geboekt in de afgelopen 16 jaar, maar juist op andere gebieden; de vering, de wegligging, de remmen, de elektronische hulpmiddelen.

Als ik bv kijk naar de ZX-6Rren kijk die ik gehad heb 2001/2007/2009 dat rijdt zo anders en zoveel beter.
Ik ben het volledig met de topic starter eens; het heeft heel veel zin om een motor te huren om dit zelf te ervaren.
 
Ik heb gisteren bij Silverline banden laten monteren en we hadden het daar nog over. Het gebeurde weleens dat een motor terugkwam met een ander blok, of wegging met nieuwe banden en terugkwam met versleten banden van een ander merk. Natuurlijk is dat maar een klein percentage mensen, maar toch tikt het aan.
Bizar. Dat verzin je toch niet? |(
 
Bij mij, en wel een Energica Ego of Eva.
200nm koppel over het gehele toerenbereik.
www.electricmotorcycles.nl/huur
Niet overdrijven eh.
Direct van de site van energica:
"It has 107kW (145 hp c.ca) of instantaneous power reaching from 4900 rpm to 10500 rpm and a torque of 200 Nm ranging from 0 rpm to 4700 rpm."
Indien die 200Nm zou doorgaan tot 10500rpm zou hij 295pk leveren...
 
Laatst bewerkt:
Niet overdrijven eh.
Direct van de site van energica:
"It has 107kW (145 hp c.ca) of instantaneous power reaching from 4900 rpm to 10500 rpm and a torque of 200 Nm ranging from 0 rpm to 4700 rpm."
Indien die 200Nm zou doorgaan tot 10500rpm zou hij 295pk leveren...


Nu verwar je het koppel en vermogen van een plofmotor, electrisch werkt behoorlijk anders, gewoon een keer rijden, dan weet je wat ik bedoel. *D
 
Nu verwar je het koppel en vermogen van een plofmotor, electrisch werkt behoorlijk anders, gewoon een keer rijden, dan weet je wat ik bedoel. *D


Vermogen blijft hetzelfde, of het nu een brandstof of een elektromotor is. Dus aan de hand van de formule vermogen=koppel maal hoeksnelheid kom je inderdaad op 220 kW /295 pk uit.
 
Laatst bewerkt:
Nu verwar je het koppel en vermogen van een plofmotor, electrisch werkt behoorlijk anders, gewoon een keer rijden, dan weet je wat ik bedoel. *D
Ik reageer vooral op je bewering dat hij 200Nm koppel heeft over het volledige toerenbereik, dat klopt namelijk niet.
Ik heb al meerdere malen elektrisch gereden, motor (zero modellen) en auto's ( teslas, opel, Renault, mercedes, Volkswagen).
(Koppel en vermogen worden precies hetzelfde berekent, plofmotor of elektrische motor of stoomlocomotief)

Aan de topicstarter:
In belgie zijn er nog plaatsen waar je superbikes kan huren.
 
Laatst bewerkt:
Maandag heb ik de kans gehad om via circuitschool een sessie op een nieuwe kawa zx-10R over Assen heen te jagen.

In vergelijk met mijn Ducati 749S uit 2003 was dat wel een verschilletje.

Quickshifter is super! 200 pk is lekker, het ding is overal zo hanteerbaar en lief.

Tractiecontrole heb ik zelf niet heel erg gemerkt aangezien mijn rechter pols al ingreep toen de achterkant in Duikersloot begon te glijden.

Remmen, instuurgedrag, stabiliteit vond ik niet perse beter, maar voornamelijk anders. 15 jaar vooruitgang zit denk ik voornamelijk in electronica en het feit dat 200pk in een superbike aanvoelt als een mak lammetje.

Voor op de weg is het complete waanzin. Voor op het circuit is alle electronica erg lekker. Heb ik dubbel zoveel lol als nu (na uitgave van zo veel geld)? Dat denk ik niet.

In ieder geval vond ik het een fantastische ervaring met dank aan circuitschool.nl

Gr. Michel
 
Heb bij Startwin in Loenen wel eens een ducati gehuurd.Maarja dat is wel dik 20 jaar geleden :]
 
Ik reageer vooral op je bewering dat hij 200Nm koppel heeft over het volledige toerenbereik, dat klopt namelijk niet.
Ik heb al meerdere malen elektrisch gereden, motor (zero modellen) en auto's ( teslas, opel, Renault, mercedes, Volkswagen).
(Koppel en vermogen worden precies hetzelfde berekent, plofmotor of elektrische motor of stoomlocomotief)
Even los van of de bewering van die 200nm klopt of niet, ik heb op zowel een zero dsr zf13 als een energica Eva en EVO gereden, en die energicas zijn toch een verhaal apart. De petrolheads zullen het niet met me eens zijn maar kevinblade heeft wel een punt. Als je de stand der techniek wil uitproberen zou je die ook eens moeten bekijken.
 
Hoewel moderne superbikes over de top zijn voor de openbare weg, herken ik de nieuwsgierigheid wel om er eens op te rijden. Heb ooit via de ducativlub weleens een desmosedici met open uitlaten kunnen huren. Knap aan de prijs, maar een mooie ervaring!

Succes!
 
in de praktijk op straat maakt het geen reet uit idd of je 180 of 200 pk hebt.
op straat kun je zowiezo nergens voluit gaan of zelfs maar in de beurt van voluit komen.
ik heb jaren op oudere sportfietsen gereden op straat.
gsxr1100, zx9r en de laatste een vtr-sp1 dus allemaal met zo n 140 krukas pk-s.
de stap naar een modernere fiets met 180-200+ pk is dan wel goed te vernemen dat wel...
maar je komt er dan ook achter dat het nergens meer over gaat.
kon ik de sp1 nog eens lekker een paar versnellingen doorhalen tot aan de begrenzer op straat dat is met de blade gewoon niet te doen....
3 en 4 ff doorhale uit een bochtje weg en je zit aan 250 op een 80 weg... :N

voor mij is het nu klaar, ik zal deze nooit verruilen voor 1 met nog meer vermogen domweg omdat je er niks mee doet op straat en zelfs op een circuit denk ik dat de gemiddelde rijder er teveel aan heeft.
ik ben blij met de cbr maar veel nut op de openbare weg heeft t allemaal niet...
zelfde geld voor de zx10,gsxr1000,r1 en s1000rr...zware overkill en het verschil in vermogen ga je op straat ook niet vernemen laat staan gebruiken...

Precies dit! In mijn zx9r, z1000, r1 (150pk versie) tijd kon ik het nooit geloven als iemand riep dat een 1000cc op straat eigenlijk niet meer leuk was, want je kon er bijna nooit iets mee. Toen kwam de zx10r '06. De 25-30 pk meer is zeker merkbaar, maar het grootste verschil zit em wat mij betreft in de lange versnellingen sinds ongeveer 2004 (R1, zx10, blade.. De 1e red nu ineens 166 km/h, waar voorheen 120 lang was.



Eens per jaar geniet ik net een beetje extra op de autobahn, als ik me weer verbaas dat ik bij 120 terug naar de 2 kan en dan ff door een paar versnellingen heen jaag. :+

Een recente supersport zal zeker anders rijden als één van 10 jaar geleden.
Kijk alleen al naar het cross-plane blok van de R1, dat heeft een heel ander karakter als het blok vna een 2001 R1.
Idem met remmen, vering etc, daar is vrij veel ontwikkeling in geweest.
En ook op straat zal je dat verschil merken. of je het volledige potentieel er uit kan halen op straat is een andere discussie.
Verhuur van die PK kanonnen is denk ik moeilijk geworden ivm verzekering.

Bij suzuki zelf verhuren ze wel een R1000 volgens de website, kan bij de dealerresultaten het masjiene niet zo snel vinden..

Verhuur - Suzuki Motoren

Motorverhuur heeft een H2SX in het programma.
KAWASAKI H2 SX SE ABS VERHUREN

Als ik de mannen van een bekende veringsspecialist moet geloven gaat de laatste jaren de kwaliteit van vering er helemaal niet meer per se op vooruit. Het probleem schijnt vaak te zijn dat de 10 jaar oude motoren vaak nog met de 10 jaar oude voorvorkolie of inmiddels versleten achterdemper rondrijden.

Wij van wc-eend, of kern van waarheid?

Ook moet ik zeggen dat de Bimota SB6 uit '96 van een maat velen malen beter remt dan mijn zx10r uit 2006. Zelfde geldt voor de R1 uit '98 van een andere maat, met de bekende blue spot remklauwen.

Zeg het maar...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan