Superbike Pro, CompK, Supercorsa SC, Rosso Corsa, ... bos en

elke keer die zever weer over die bandenwarmers
ja met is beter maar ik rijd nu ongeveer een 8 tal dagen met een achterband zonder warmers en ja een slick, met een tempo van rond de 1.14 op mettet

8 tal dagen met een sc2 is hard to believe?

Ik wil komend seizoen gaan rijden met een pro achterband en sc1-2 voorband. Met rondetijden rond de 1.48 op zolder. Iemand vergelijkbare tijden met een dergelijke achterband?
 
elke keer die zever weer over die bandenwarmers
ja met is beter maar ik rijd nu ongeveer een 8 tal dagen met een achterband zonder warmers en ja een slick, met een tempo van rond de 1.14 op mettet

Als het merendeel aangeeft dat het gebruik van bandenwarmers beter is voor de levensduur zal het wel weinig zever zijn lijkt me.

Dat jij het zever vind is wat anders ;)
 
Men vergeet wel het monkey see monkey do principe. De stoerheidsfactor telt ook. ;-)

De eerste vraag zou niet welke warmere moeten zijn, maar welke band gebruik ik voor mijn tempo.
Bij velen zijn de slicks voor de show, denk ik.
 
Laatst bewerkt:
8 tal dagen met een sc2 is hard to believe?

Ik wil komend seizoen gaan rijden met een pro achterband en sc1-2 voorband. Met rondetijden rond de 1.48 op zolder. Iemand vergelijkbare tijden met een dergelijke achterband?

Ik rijd 1.47 met sc2 voor en pro achter, met nog genoeg ruimte voor verbetering over. Niet veel mis met de pro als je het mij vraagt.
 
Men vergeet wel het monkey see monkey do principe. De stoerheidsfactor telt ook. ;-)

De eerste vraag zou niet welke warmere moeten zijn, maar welke band gebruik ik voor mijn tempo.
Bij velen zijn de slicks voor de show, denk ik.

Het is (althans voor mij) simpel: het gebruik van warmers is voor de levensduur van de banden beter.

Bandjes zijn al duur genoeg dus als ze wat langer mee gaan is dat alleen maar mooi meegenomen.
Verder rijd ik op Diablo supercorsa SC's, mede omdat ik (denk ik) nog niet snel genoeg rijd om slicks op temp te houden.

Deze banden zijn niet goedkoop en er zijn voor mijn situatie misschien wel goedkopere alternatieven om mee te rijden. Echter weet ik van deze banden welke grip ze me bieden en ik zou het er op zijn zachtst gezegd de balen van hebben als ik onderuit ga omdat ik gekozen had voor een setje goedkopere banden...
 
Wel... volgens pirelli zijn de supercorsa sc's dus dezelfde compound als de superbike slick...
Slicks zouden gewoon wat beter slijten omdat er geen groeven in zitten.
 
Het is (althans voor mij) simpel: het gebruik van warmers is voor de levensduur van de banden beter.

Bandjes zijn al duur genoeg dus als ze wat langer mee gaan is dat alleen maar mooi meegenomen.
Verder rijd ik op Diablo supercorsa SC's, mede omdat ik (denk ik) nog niet snel genoeg rijd om slicks op temp te houden.

Deze banden zijn niet goedkoop en er zijn voor mijn situatie misschien wel goedkopere alternatieven om mee te rijden. Echter weet ik van deze banden welke grip ze me bieden en ik zou het er op zijn zachtst gezegd de balen van hebben als ik onderuit ga omdat ik gekozen had voor een setje goedkopere banden...
Joep jij rijdt zeker sneller dan ik doe en ik heb zelfs met dunlop slicks gereden, weliswaar op Spa, maar jij kan zeker op slicks rijden.

Iedereen verklaarde mij voor gek op een paar (oude) Race jongens na en moet zeggen dat ik meer gripgevoel had dan met b.v. SC SP's, ieder zijn band zeg maar.
 
Laatst bewerkt:
8 tal dagen met een sc2 is hard to believe?

Ik wil komend seizoen gaan rijden met een pro achterband en sc1-2 voorband. Met rondetijden rond de 1.48 op zolder. Iemand vergelijkbare tijden met een dergelijke achterband?


Ik reed 1:50 en 1:49 met respectievelijk Rosso Corsa en de (straat) supercorsa SP op een 750k7. Geen enkel probleem. Met deze rondetijden zie ik het nut niet van de sc's
 
Ik rijd als leek met Rosso Corsa's (600RR) op aangeven van menig forumlid. Vooralsnog ben ik er tevreden mee! Ik rijd met MSL in groep 3 (middenmoot - sub top, afhankelijk van de dag) dus ik ga niet snel rond.
(Op straat rijd ik met Michelins, PP2CT en Pilot Road2)

Ik heb vorig jaar geen bandenwarmers gebruikt, maar heb deze voor volgend seizoen wel aangeschaft.

Zonder warmers moet ik toch minimaal 2\3 rondes eerst opbouwen alvorens het gas er op kan voor mijn gevoel.

De laatste dag besloot ik in sessie 3 om niet eerst 2 rondes de boel op te warmen, maar meteen vanaf het begin mee te rijden met diegene die wel warmers gebruiken (onder andere een maatje van mij) en dat zorgde voor een achterkant die een aantal keer weggleed bij het uitkomen van een bocht met als resultaat te weinig vertrouwen waardoor ik op een gegeven moment een bocht toch niet durfde te pakken met de snelheid die ik had. Het gevolg was een bezoekje grindbak, omdat je niet kan remmen als je een bocht moet maken. :X

Uiteraard onkunde \ onervarenheid van mijzelf en dat valt verder niets (of niemand) aan te rekenen.

Echter heb ik nu dus warmers gekocht omdat ik het zonde vind dat ik eerst 2 \ 3 rondes moet rijden alvorens ik het gas er op kan durf te gooien. Kom ik er lekker in na ronde 5 of 6 en dan is de sessie al weer afgelopen. Ik kan daardoor dus eigenlijk steeds maar een halve sessie echt mijn ei kwijt. -O-

Wellicht iets om over na te denken.
 
Laatst bewerkt:
Met het oprijden op de baan zijn je banden al afgekoeld hoor. Helpen de warmers echt niet bij. Plus daarbij is het lastig om je banden echt warm te krijgen. Kun je beter andere compound nemen of gewoon even de tijd nemen om hitte in de band te krijgen. bandenspanning en vering zeker ook aanpassen.

Dat is in mijn ogen toch een misvatting...

De warmers warmen niet alleen het bandoppervlak op, maar (veel belangrijker) ook het karkas en als je ze lang genoeg laat zitten beginnen je velgen ook op te warmen. Omdat alles mee opwarmt, is je band dus niet zomaar ineens weer afgekoeld.

Al kom je van het verste stuk van het circuit tot aan waar je de baan op gaat bij aanvang van de sessie, je banden zullen mèt warmers altijd een stuk warmer zijn dan zonder.

Buiten het feit dat je je heatcycles beperkt heb je dus ook het voordeel dat je hele band (loopvlak + karkas) opgewarmd is en je dus veel minder kans hebt dat je je band stuk trekt(=cold tear)

Note: ervanuitgaande dat je vering en bandenspanning juist staan.
 
Laatst bewerkt:
Welke banden zouden jullie me aanraden?

Wil aankomend seizoen op mijn rj11 wat circuit trainingen en dagen meerijden maar rij er ook nog mee op straat, wil eerst zien of het mij bevalt en als ik het echt leuk vindt zal er een tweede 6je komen..
 
Welke banden zouden jullie me aanraden?

Wil aankomend seizoen op mijn rj11 wat circuit trainingen en dagen meerijden maar rij er ook nog mee op straat, wil eerst zien of het mij bevalt en als ik het echt leuk vindt zal er een tweede 6je komen..
Puur op persoonlijke ervaring: Pirelli Diablo Rosso Corsa.
 
Welke banden zouden jullie me aanraden?

Wil aankomend seizoen op mijn rj11 wat circuit trainingen en dagen meerijden maar rij er ook nog mee op straat, wil eerst zien of het mij bevalt en als ik het echt leuk vindt zal er een tweede 6je komen..

Metzeler racetec RR in K3 compound, top banden.
 
Ik wil heel graag toch even tegendraads doen en wil je als advies meegeven toch gewoon de paddockstands en de bandenwarmers mee te nemen en iets vroeger weg te gaan. De kosten zullen het niet zijn, als je natuurlijk één keer gelijk goede bandenwarmers aanschaft heb je de komende jaren geen problemen en zullen ze nog goed verkoopbaar zijn als je er goed mee omgaat. Ik raad je aan om de goedkoopste rommel links te laten liggen, omdat deze de gegeven temperaturen niet halen. Je zal toch zien dat je deze nodig hebt op lange termijn, vooral als je wat sneller wordt en het rijden op slicks geeft je zoveel meer speling bij het maken van fouten, just my 2 cents. Aan de andere kant een 600 zal je wat meer vergeven, de banden die je kiest zijn zonder bandenwarmers ook goed en ik spreek uit ervaring dat de R6 2004 een lekkere fiets is om mee te beginnen :)

Als wij naar Zolder gaan vertrekken we ook altijd 's ochtends vroeg en moeten dan 1,5 uur rijden en zijn daar dan om 7.00 a 7.15 daar aanwezig. Het doet altijd even zeer om zo vroeg op te staan, maar ik vind Zolder / Zandvoort te dichtbij om te overnachten. Assen en Spa boeken we wel een overnachting. Hangt er vanaf waar je woont, dus waar woon je als ik vragen mag? ;)

Doe hier natuurlijk mee wat je wilt natuurlijk, je moet uiteraard zelf weten wat je doet :+
 
Laatst bewerkt:
Woon in ruddervoorde. Meestal gaan we naar noord Frankrijk en dat is dan zon 2u rijden.

Heb inmiddels de k3 voorband besteld en ik ga men rosso corsa achteraan eerst oprijden. Dan ook een k3 achteraan. We zien dan wel hoe het bevalt.
Met der tijd ga ik mss wel kijken voor warmers maar ik heb al genoeg kosten gemaakt volgens mijn wederhelft.
Gisteren ook al 7 dagen geboekt :-).

Nu uiteindelijk heb ik wel al wat circuitervaring opgebouwd de laatste 3 jaar. R6 '00, z750 '11 en met men monster 1200 heb ik vorig seizoen er ook 4 gereden. Dat was wel serieus fun met zon dikke twin :-P.
Nu wou ik er echt voor gaan en heb ik dus de r6 2004 gekocht. Is meer dan genieg op de korte circuits waar wij rijden. Geen compromis meer inzake banden waar ik ook door weer en wind naar men werk mee moet, compleet omgebouwd en dus een stuk lichter en belangrijkst van al... niet meer continu in het achterhoofd denken aan 'morgen moet ik met die fiets op men werk geraken'. Zeker de laatste circuitdag met de m1200 werd het wat gortig en met 15k onder je poep... beter ff een circuitbanaan kopen :-P
 
Klopt wat je zegt over de kosten, alleen bandenwarmers is eenmalig, terwijl de rest van de kosten terug zullen komen en daarnaast zullen warmers nog wat schelen op bandenslijtage bij juist gebruik van instelling van warmte, bandendruk etc :)
 
Ik haak ook graag even aan...
ik heb een nieuwe achterband gekocht racetec rr K3. Rijd nu op Rosso Corsa. Verder heb ik als voorband nog een nieuwe interact k2 liggen (dot medio 2013)
Is dit een goede combi? Of beter de voorband dan ook vervangen voor een nieuwe racetec rr K3 ? Ben erg benieuwd naar de K3 :)
 
Ik haak ook graag even aan...
ik heb een nieuwe achterband gekocht racetec rr K3. Rijd nu op Rosso Corsa. Verder heb ik als voorband nog een nieuwe interact k2 liggen (dot medio 2013)
Is dit een goede combi? Of beter de voorband dan ook vervangen voor een nieuwe racetec rr K3 ? Ben erg benieuwd naar de K3 :)
K2 voorband lijkt me prima icm K3 :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan