Superbike stuur, clips & raisers 'fits all'

Smit

MF veteraan
23 apr 2003
11.860
8
Hardinxveld
Aangezien ik al een tijdje aan het rondkijken was voor een superbike stuur op mijn Sv650s (2001), en hierbij alleen maar complete sets uitkwam voor minimaal 240 B| euro....kwam ik nu ineens iets anders tegen, op Marktplaats onder de naam "Superbike stuur raisers" *D

Hier de foto
full



Dit zijn dus 2 35mm clips die je ipv je clipons kunt monteren zodat er vrij simpel een superbike stuur op te monteren is. Een stuk simpelere en goedkoper dan een complete set, en het ziet er degelijk uit. Ze stonden voor 40 euro te koop aangeboden, maar wat is de 'winkelprijs?' want dit is helaas niet mijn maat |( (heb 40mm voorvorkpoten)

Wie weet er meer van die soort clips??
Of heeft ze zelf gebruikt :?
Welke motorzaken hebben deze??
Of wie is de leverancier :?
 
ziet er fragiel uit mijns inziens.. als je een superbike stuur monteert krijg je toch een hele kroonplaat ? nu twee losse stukjes .. ik weet nie hoe ze dat monteren maar ik zou bang zijn dat ze losschieten of zo ..

stuur anders een mail naar diegene die hem op marktplaats te koop heeft
 
Ik heb deze risers gemonteerd gehad op mijn Honda CBX750F. Werkt uitstekend! Zeker niet fragiel. Overigens heb ik de risers nu niet meer in gebruik. Dus als iemand ze wil overnemen....
 
Niet van mij, moet voor de mijne nog steeds een keer een advetentie zetten....
 
ziet er fragiel uit mijns inziens.. als je een superbike stuur monteert krijg je toch een hele kroonplaat ? nu twee losse stukjes .. ik weet nie hoe ze dat monteren maar ik zou bang zijn dat ze losschieten of zo ..
Dan zouden clip-ons ook fragiel zijn en daar rijdt de halve wereld mee.
Bij dit systeem vormt het stuur ook nog eens een verbindende brug dus zal zelfs steviger vast zitten dan clip-ons.
 
Niet van mij, moet voor de mijne nog steeds een keer een advetentie zetten....

Tis dus mijn advertentie ;)

Ik heb ze gekocht bij www.busters-accessories.co.uk samen met
een superbike stuur voor op m'n Brikke'dor. Helaas passen de raisers niet ideaal omdat ik behoorlijke regelventielen bovenaan mijn vork heb zitten waardoor
het stuur te hoog kwam te staan....paste wel, maar was optisch niet mooi.
Op recentere fietsen zal het allemaal wel passen, al zijn er niet veel SS-ers met een 35mm vork.
 
Ik heb deze risers gemonteerd gehad op mijn Honda CBX750F. Werkt uitstekend! Zeker niet fragiel. Overigens heb ik de risers nu niet meer in gebruik. Dus als iemand ze wil overnemen....


Ah das mooi, maar zou je ze kunnen opmeten....want ik zoek die dingen eigelijk wel :}

@Bronco, Hebben die gasten em ook in andere maten??
EDIT: lamaar bronco, zie al dat ze vn 33 tot 43 mm hebben
 
Laatst bewerkt:
OK de diameter van het deel dat over de vorkpoten schuift is ruim 39 mm. Je zou eens moeen proberen of ze op jouw 40 mm poten passen...
 
Is goed...ik ga ff de boel nameten *D

Alleen weet ik helaas nie of als ik er een SB stuur op heb,,,
1 of die me kuip raakt
2 of ik me kabels moet vervangen

Noujah, op hoop van zegen dan maar :)

EDIT: ze zijn 41mm precies...denknie dat dat gaat passen? (of toch wel?)
 
Laatst bewerkt:
Hoe het met je kuip en kabels zit kan ik natuurlijk niet inschatten.
Maar ik vrees dat mijn risers van ruim 39 mm niet op vorkpoten van 41 mm gaan passen. Als je het echt zeker wilt weten zou je eens moeten komen passen maar ik denk dat dat vergeefse moeite is...
 
Ja, 6 jaar oud dat topic _O-

Zoiets is vergelijkbaar, maar gezien dat deze van CNC gefreesd Alu zijn, wel wat duurder

Stuurklem1.jpg
 
Yep die LSL set had ik op mijn CBR600F1 en heb ik op mijn F2. Werkt primá. Hoewel 2 universele 22mm stuurklemmen á <15 euro door je kroonplaat bouten ook wil.
 
Terug
Bovenaan Onderaan