Superbike stuur op R1

p0ske

MF veteraan
16 mei 2004
1.470
5
Ulft
Omdat ik het voorover hangen een beetje zat was, heb ik besloten een superbike stuur + kroonplaat voor mijn R1 aan te schaffen :Y
De ombouw gaat tot nu toe redelijk voorspoedig, maar ik loop alleen tegen een probleempje aan, de koppelingskabel is te kort :X
Ik ben al naar diverse motorzaken in de regio geweest, maar niemand kan mij aan een langere kabel helpen. B| Nou zag ik toevallig dat de nieuwe R6 de aansluiting voor de koppeling op een andere plek heeft zitten. Voor mijn gevoel moest deze afstand langer zijn. Uiteraard heeft niemand een nieuwe koppelingskabel liggen voor een nieuwe R6. Toch wisten ze me bij Hartelman in Hengelo te helpen aan een koppelingskabel (Hulde hiervoor :} )
Dolgeluukig reed ik gisteren met mijn nieuwe kabel naar huis, wordt ondertussen nog even geflitst (dure kabel geworden), blijkt hij thuisgekomen toch niet te passen. De buitenkabel is net lang genoeg, maar het lijkt of de binnenkabel net te kort is '( '( '(
Wie heeft er een idee hoe ik dit op kan lossen,of weet iemand welke kabel ik wel kan gebruiken ? Ik wil niet gaan liggen prutsen met zo'n universeel kabeltje, het mmoet wel degelijk worden.
Voor de volledigheid, het gaat om een R1 van 99, ABM kroonplaat + superbike stuur
 
ik zou zeggen;knip je buiten kabel op maat haal een super lange kopelings kabel,knip deze op maat af (dus niet te kort haha)en soldeer dat peertje/tonnetje er weer aan..........klaar probleem opgelost :W

of monteer een qwickshifter *D




fighterfan 8-)
 
Zijn die universele koppelingskabels niet allemaal van die (te) dunne kabeltjes. Ik was gister bij Engbers, daar lieten ze me zo'n kabel zien. Zo'n zelfde kabel had ik vroeger op mijn fiets zitten...
 
Zijn die universele koppelingskabels niet allemaal van die (te) dunne kabeltjes. Ik was gister bij Engbers, daar lieten ze me zo'n kabel zien. Zo'n zelfde kabel had ik vroeger op mijn fiets zitten...
het kan zijn dat krosmotoren soms wat dikkere kabels hebben maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen,anders maar een dunnere kabel toch.als hij maar koppelt toch.soms maakt dik of dun gewoon niet uit _O-
 
het kan zijn dat krosmotoren soms wat dikkere kabels hebben maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen,anders maar een dunnere kabel toch.als hij maar koppelt toch.soms maakt dik of dun gewoon niet uit _O-

Dat klopt, soms niet :z
Heb ooit een keer met een kapotte kabel gestaan, dat is niet grappig. Ik zoek eigenlijk een originele kabel, inclusief stelmechanisme etc., die past op mijn R1 met superbikestuur. Ik heb al gekeken hoe het zit bij een fazer, maar daar loopt de kabel eerst onder het frame door.
 
Was nog niet in je op gekomen een universele kabel op maat te maken? Degelijkheid ligt volledig aan de monteur......

Bjorn
 
Ben ik niet met je eens. Ik wil best zelf een kabel maken, maar dan niet met een universele kabel die eigenlijk op een fiets thuishoort. Het verschil met de originele kabel is me gewoon te groot.
 
-O-

Zal dan wel aan mij liggen.
Ik zie overal van die mooie ombouw setjes compleet met degelijke koppelingskabels, die speciaal langer zijn gemaakt, maar qua kwaliteit vergelijkbaar zijn met de originele. Die wil ik, maar kan ik nergens krijgen.
Ik heb er gewoon geen zin in om een fietsremkabeltje te gaan gebruiken op mijn motor. Of er moeten degelijke universele kabels in de handel zijn, die heb ik hier in ieder geval nog niet gezien. :z
 
-O-

Zal dan wel aan mij liggen.
Ik zie overal van die mooie ombouw setjes compleet met degelijke koppelingskabels, die speciaal langer zijn gemaakt, maar qua kwaliteit vergelijkbaar zijn met de originele. Die wil ik, maar kan ik nergens krijgen.
Ik heb er gewoon geen zin in om een fietsremkabeltje te gaan gebruiken op mijn motor. Of er moeten degelijke universele kabels in de handel zijn, die heb ik hier in ieder geval nog niet gezien. :z


ik heb wel eens ergens gelezen dat sommige motorzaken kabels speciaal op maat maken :?

kan je er niet verder mee helpen want bij de MP vestiging hier in de buurt waar ik wel eens voor onderdelen kom, daar doen ze dat zeker weten niet ;)
 
normaal gesproken wordt de kabel direkt bij het ombouwsetje bijgeleverd en zeker bij abm of lsl.ik zou dit even navragen hier is vast iets fout gegaan.suc6
 
Kijk eens bij de motorzaak naar een kabel van een off road motor.
Ik had de gaskabels te kort, en bij Hartelman kwamen ze met dit idee, gekeken bij een willekeurige offroad in de winkel en ja hoor een stuk langer, ik moest hem zelfs nog inkorten!

Grt Bob.
 
Hoi Paul :W

Doe is ff een plaatje, kijkt makkelijker :)

Weet je zeker dat t niet helemaal past? Meestal kun je de buitenkabel iets inkorten, daarna zo'n palletje er weer op maken.

Ik moest mn kabel verleggen, maar t kan precies.

Godsamme zeg , hoe moeilijk kan 't nou zijn , zo'n kabeltje.

Niet iedereen is zo handig als jij :z
 
Ik ben er uit :P


Ik haal gewoon de tank er af, dan past het wel *O* *O* *O* *O* *O*


Nou ff serieus....
Ik heb het hefboompje onder aan de as van de koppeling 2 tandjes verzet. Precies goed :Y De koppeling werkt nu goed, kabel is net lang genoeg. Ik heb de originele kabel van een nieuwe R6 gebruikt. Kuipdelen zitten er inmiddels ook weerop. :z

Nou alleen nog even wachten op iets beter weer B| B| B|
 
Bedankt voor alle hulp en informatie in ieder geval. Sommige replies waren best zinvol, anderen iets minder......
 
Heb net nog even wat foto's geschoten....

Ziehier het resultaat:

full
 
Direct bij mijn zwager ook een Superbikestuur en RVS remleidingen gemonteerd :P

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan