Superbike-stuur : wel of niet???

nopper

MF veteraan
11 jun 2004
3.192
10
meerhout
Heeey jongens (en meisjes)

Ik overweeg al een hele tijd om een superbike-stuurtje op mijn SV650s te zetten.
Nu lees ik heel regelmatig op het forum dat er mensen hun fiets op die manier verbouwen. Je ziet dan foto's van de hele verbouwing enzo. En dan... plots niets meer. Ik vind bijna geen reacties over hoe dat nu rijdt enzo.

Dus, aan alle bezitters van een scheurijzer met SBK stuur : post aub jullie bevindingen. Hoe is de zithouding? Hoe is het gesteld met de windbescherming? En vooral : zijn de stuureigenschappen veranderd??? Stuurt je fiets beter of niet? Is hij wendbaarder of niet? Kortom, is het allemaal de moeite waard? Zou je het opnieuw doen of zou je al die euro's anders besteden?

Alvast bedankt!!!!! :W
 
Denk niet dat mensen die een godsvermogen aan allerlei toestanden hebben uitgegeven hier gaan roepen dat het geen reet uitmaakt ,of slechter is geworden.
 
hallo, heb superbikestuur van bike design gemonteerd,voordelen:
heeft een veel betere look(is rood geanodiseerd alu)
is lager en breder dan origineel dus activere zithouding
de moto word handelbaarder en wendbaarder dus meer conrole over de moto
full
 
een enkel superbike stuurtje zijn de kosten niet,
ik heb een LSL superbike stuur gemonteerd samen met het verplaatsen(=nieuwe zelfgemaakte )van de stepjes om een ander zithouding te krijgen.

zit nu meer voorover ipv rechtop hetgeen bij snelweg rijden minder druk op je lijf geeft waardoor ik makkelijker constant 120 kan rijden

de motor is een "gepimpte" CB Sevenfifty :+

Tja, bij een SS zul je niet meer naar voren zitten maar juist rechtop
weet niet hoe het bij een SV zit
 
farty arse wat voor koplamp heb jij erop? zou je een fototje van voren kunnen maken? wil mijn bandit namelijk naked maken
 
Tja, bij een SS zul je niet meer naar voren zitten maar juist rechtop
weet niet hoe het bij een SV zit
Een SV s heeft ook clip-ons. Ze staan wel een beetje hoger dan bij een SS (gelijk met de kroonplaat en niet eronder). Ik zou dus ook juist meer rechtop komen te zitten.

Wie heeft er dus een gekuipte fiets met SBK-stuur?
 
Als je een SS met sbk-stuur gaat rijden dan zul je in veel gevallen de kuip aan moeten passen hoe dat echter bij jou fiets zit zou ik niet weten.

Ik heb een ABM kroonplaat met LSL stuur gemonteerd en daardoor is de zithouding voor mij erg positief veranderd sneller insturen is een feit en dat je op de snelweg niet veel comfortabeler zit is ook een feit. Motorijden doe ik niet om de lange stukken maar de wegen waar zoveel mogelijk bochten in zitten en daarom blijf ik dus met sbk-stuur rijden :Y


Succes met je keus :)
 
@ gsx freak
heb er nog de originele cb 1300 voorlicht op zitten :Y
toen had ik wel het schermpje nog niet verwijderd
nu is hij echt naked :Y
zal later eens betere foto posten
greetz mark
full
 
LSL SB stuur op de TRX van m'n vriendin gezet. (TRX is beetje vergelijkbaar met een SV)
Wat een wereld van verschil, sneller sturen, wendbaarder, flitsender kortom klasse!
Maar goed dat die fiets niet van mij is want met zo'n stuurtje erop vrees ik dat dat niet bevorderlijk is voor mijn levensverwachting 8-)

Kost wat, maar echt, 't rijdt super! Dus ik zeg DOEN!
(en met de MF korting eraf scheelt dat toch al gauw ruim 50 euries)

JeaneTRXklaar.jpg
 
Heeey jongens (en meisjes)

Ik overweeg al een hele tijd om een superbike-stuurtje op mijn SV650s te zetten.
Nu lees ik heel regelmatig op het forum dat er mensen hun fiets op die manier verbouwen. Je ziet dan foto's van de hele verbouwing enzo. En dan... plots niets meer. Ik vind bijna geen reacties over hoe dat nu rijdt enzo.

Dus, aan alle bezitters van een scheurijzer met SBK stuur : post aub jullie bevindingen. Hoe is de zithouding? Hoe is het gesteld met de windbescherming? En vooral : zijn de stuureigenschappen veranderd??? Stuurt je fiets beter of niet? Is hij wendbaarder of niet? Kortom, is het allemaal de moeite waard? Zou je het opnieuw doen of zou je al die euro's anders besteden?

Alvast bedankt!!!!! :W
als ik me niet vergis had NAPO een superbikestuur op zijn sv1000
 
Heb ook z'n lekker breed Afam-stuur op mijn Hornet gezet. Instant verbetering van de zithouding/stuurgemak/looks van de motor etc. Je zit iets breder en op mijn naked vang ik iets meer wind op de snelweg, wat je dan weer terugziet in ietsje minder stabiliteit. Weegt echter niet op tegen de voordelen :N
full
 
Jullie hebben me overtuigd jongens. Ik denk dat dit mijn nieuwe winterprojectje wordt: SBK kroonplaat, stalen leidingen, rizoma stuur, rizoma stuurgewichtjes en een bar-end spiegel. Suggesties zijn altijd welkom.
 
Jullie hebben me overtuigd jongens. Ik denk dat dit mijn nieuwe winterprojectje wordt: SBK kroonplaat, stalen leidingen, rizoma stuur, rizoma stuurgewichtjes en een bar-end spiegel. Suggesties zijn altijd welkom.
:} goed zo!! :W
 
Jullie hebben me overtuigd jongens. Ik denk dat dit mijn nieuwe winterprojectje wordt: SBK kroonplaat, stalen leidingen, rizoma stuur, rizoma stuurgewichtjes en een bar-end spiegel. Suggesties zijn altijd welkom.

Ik ben van plan om dit ook te gaan doen op mijn volgende motor, maar het komt dan wel op een ss.

Je moet eens voor de lol op Ebay.de (spam :Z ) kijken, daar bieden ze complete setjes aan voor 279,- euries. Dat is dan helemaal compleet met stuur, kroonplaat, stalen remleidingen (langere) en een gas- en koppeling verlenger.

Zo'n setje is hier in NL veel duurder :Y Dus het loont wel om het daar te kopen.
 
Heb het met mijn blade gedaan en ben er nog steeds errug blij mee...

Deze foto heb je niet echt veel aan, maar toch :-)

IMGP3624.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan