Superbike stuurtje Hornet

21 aug 2004
139
0
Breukelen
Vraagje..

Zodra mijn CB600F is afgeleverd wil ik er eigenlijk een blauw superbike stuurtje opzetten.

Nu is het mijn bedoeling om dit gewoon bij een crosszaak te halen. Daar hebben ze allerlei soorten en maten. Is dit aan te raden, of zijn de maten dan toch net ff verkeerd waardoor de houding niet echt goed is.

Heb zo maar het vermoeden dat de prijzen bij de gewone motordealer ff hoger liggen.

Weet iemand misschien de diameter, dan kan ik voordat de Cb is afgeleverd alvast gaan rondkijken, moet natuurlijk ook nieuwe handvatten en proppen hebben.
 
Heb een Bandit 1200, ook met blauw (LSL) superbikestuur. Zit prima en door de grotere breedte gaat het sturen nog wat makkelijker. Zou wel een goedgekeurd stuur nemen speciaal voor je motor want je wilt nooit eindigen met een afgebroken stuur ik je maag...

Een LSL stuurtje koop je (afhankelijk van het type) tussen de 50 en 70 euries. Tel daar de uiteinden van het stuur bij op en je moet makkelijk onder de 100 uit kunnen komen. Heb je wel een super(bike) stuurtje!
 
ik heb ook een superbike stuur
heb hem van circuit en dat is bij elke motorzaak te leveren
komt via ledrie sales uit kaatsheuvel
rijd gewoonweg super!!!!!!!!
 
Zeker doen. Ik heb er ook 1 op mijn hornet gezet en nog geen dag spijt van gehad. Stuurt gewoon lekkerder. Ik heb 'm bij Safe gekocht. Volgens mij ben jij diegene die een matblauwe hornet heeft gekocht, toch? Die kleur heb ik ook. Goeie keus. Ik heb een zilver alu kleur stuur en einddoppen genomen. Andere handvatten is niet nodig (tenzij je ze niet mooi vindt natuurlijk). Ik zal van de week anders ff een piccie maken en posten.

Veel plezier straks met je nieuwe moto :] .
 
mooi mooi mooi, hoef ik de vraag niet meer te stellen. zijn dus alleen maar positieve ervaringen met het superbike stuurtje...

iemand nog die het verschil kan vertellen tussen een superbike stuurtje en een streetfighter stuurtje, qua stuurgedrag dan? vindt die streetfighter stuurtjes wel mooier eerlijk gezegd.... :P
 
ik heb een stuur bij hein-gericke gekocht.
hij is t.u.v goedgekuurt.
hij kost €31,- voor een ijzer stuur,en €41,-voor aluminium.
full

m.v.g
paul
 
Reece,

Klopt ik heb inderdaad de matblauwe. Dus jij hebt voor een zilvergrijs stuurtje gekozen?

Ik weet het nog niet helemaal zeker. Ik zal wel ff zien als ik hem heb.

En dan heel vlot gaan inrijden, want het volgende weekend moet ie mee naar de Eifel. Maar wel netjes ingereden, hoop dus dat het weer wel een beetje opknapt nog even.
 
ziet er mooi uit.. :}

Als het allemaal uitkomt komt volgende week mijn BOS er op.

ben ik nog net op tijd voor de hornetmeeting! :]
 
Ziet er wel lekker uit.
Zie dat je ook een DAM eropstaan hebt, heb dezelfde erop staan maar dan in ovaal formaat.

Rijdt het stuurtje goed ?

Het stuurtje rijdt heerlijk. Is iets breder, dus je ziet ook meer in je spiegels. Voor je gevoel nog iets meer controle.
 
reece, hoe breed is jouw superbike stuurtje??
ik ben eens wat rond aan het kijken, maar ik vind dat er nogal veel verschil is in de breedte van het stuur. origineel hornetstuur is 68 cm......

greetz

Tom
 
LSL heeft ze vanaf 68 cm tot 85 cm. en in 6 uitvoeringen van "bijna" recht tot
"bijna" okselfris.
Dit is bijv. mijn "Street" bar die is 81 cm. breed en de verhouding tot het originele stuur.

Komt bij Sidekick vandaan (met MF korting)

full
 
De diameter van een "normaal" stuur is 22 mm. Al eens gedacht om een tapered stuur te monteren? Deze heeft een verdikking van ruim 28 mm en loopt naar de uiteinden terug naar 22 mm, zodat je geen problemen hebt qua armaturen en dergelijke. Staat heel ruig, wel duurder dan een normaal sbk stuur ivm de risers, waar een verloop in zit van 22 naar 28,6 mm.
Breedte is in vele maten te krijgen, ik heb zelf een stuur van 81 cm breed.
 
Er zijn dus veel verschillende soorten superbike sturen te krijgen, in hoogte verschillend en in breedte verschillende tot wel 85 cm breed. Ook zie ik vaak metalen en aluminium, de alu stuurtjes zijn duurder, wat is verder het verschil hiertussen, gaat het alleen om design?? of....

?????? iemand een antwoord ?????
 
Er zijn dus veel verschillende soorten superbike sturen te krijgen, in hoogte verschillend en in breedte verschillende tot wel 85 cm breed. Ook zie ik vaak metalen en aluminium, de alu stuurtjes zijn duurder, wat is verder het verschil hiertussen, gaat het alleen om design?? of....

?????? iemand een antwoord ?????
as Donderdag krijg mijn Hornet zijn eerste 1000 km beurt en er komt een superbike stuur + een windkuip. Ik heb een alu stuurtje besteld goud gekleurd.
Hoe breed die is weet ik niet maar dat zal ik voor je ff meten.Persoonlijk vind ik alu sturen mooier en is ook veel lichter.
 
En hier nog 1, moest het stuur wel 3 cm afzagen ivm. div. kabels ze zijn net iets te kort.
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan