Superbikekit vtr firestorm

Van Huisstede

Rookie
10 jul 2020
2
0
Ik ben in het bezit van een vtr firestorm uit 1997. Om rechter op te kunnen zitten zou ik een superbikestuur willen monteren. Een nieuwe set is me te prijzig. Heeft iemand een tweedehands superbikekit liggen welke hij/zij verkopen wil? Heeft iemand tips. Passen andere superbikekits van bijvoorbeeld vfr of cbr ook op de vtr? Zijn er andere oplossingen mogelijk om een superbikestuur te monteren?
 
Ik heb bij mn fireblade zelf risers gemonteerd op de originele kroonplaat.
Ali stuur, Ali remhandelremhandels, Ali risers, langere koppelingskabel erop en verder wat gezond verstand gebruiken bij het sleutelen.
Ik had geluk dat mn remslangen lang genoeg bleken.
Dus zo kan het dus voor een koopje, maar kost wel weer een hoop tijd. ( wachten op je spulletjes ).
Superbike kits zijn wat dat betreft wel compleet en meestal plug & play.
Dus als je volgende week op je motor wilt rijden met superbike ombouw zou ik de kit kopen, als je tijd hebt en redelijk handig bent dan zelf doen.
 
Let er op dat bij sommige motoren een superbike stuur tegen het kuipruitje kan komen !
Of onderdelen die op het stuur gemonteerd worden.
Inderdaad, je moet vaak de kuip verzagen. Om rechtop te zitten is het beter om een andere motor te kopen. De scherpe kniehoek van een sportmotor wordt pas oncomfortabel als je niet meer voorover leunt.
 
Ik weet niet hoe de clipons eruit zien,maar die van mijn motor zijn 2 klemmen met losse buizen erin. Heb de klemmen omgewisseld van rechts naar links visa versa en de buizen weer terug gestoken. Zit een stuk beter,alleen de aanslagen van het balhoofd helemaal uitgedraaid(dus stuuruitslag wordt wel kleiner). Koste niets en was net voldoende voor mij. Doordat ze normaal afhangen komen ze nu iets omhoog te staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan