Superbike's Brands Hatch

Wie wint Brands Hatch?

  • Troy Bayliss

    Stemmen: 7 43,8%
  • Carlos Checa

    Stemmen: 1 6,3%
  • Max Biaggi

    Stemmen: 2 12,5%
  • Max Neukirchner

    Stemmen: 2 12,5%
  • Troy Corser

    Stemmen: 0 0,0%
  • Noriuki Hage

    Stemmen: 4 25,0%
  • Ruben Xaus

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    16

[J]ori[S]

MF veteraan
30 sep 2005
16.184
452
De tiende ronde van de Superbike's staat voor de deur. Zal het Troy Bayliss lukken zijn voorsprong verder uit te bouwen, of komen mannen als Haga, Neukirchner, Checa en Biaggi dichterbij. Wat zal het circuit van Brands Hatch ons met z'n vele hoogteverschillen brengen?!

Volg het live op http://www.worldsbk.com/pubb_EN/index.php#



brands.jpg
 
Edit: Hage moet Haga zijn, natuurlijk. :X

Eurosport zend morgen alles live uit, waarvoor een dikke pluim! *D Nu Dorna de MotoGP bij Eurosport weghaalt, blijft er meer tijd over voor de Superbike's, hetgeen toch wel een voordeeltje is. *D
 
Joepie, morgen weer lekker Superbikes kijken! Persoonlijk vind ik dat meestal mooier dan de MotoGP. Enne, van mij mag de 250cc vervangen worden door een 400cc MotoGP2 klasse!
 
Bayliss is natuurlijk "the man to beat" echter vermoed ik wel dat hij hem hier niet makkelijk krijgt.
Vooral Haga en Corser schat ik hier hoog in en Kiyonari weet hier ook de weg vanuit de BSB, en natuurlijk Kagayama
Denk dat het podium tussen bovenstaande verdeeld zal worden.

Kon weleens een Jappans podium worden kwa coureurs of constructeurs.
 
Laatst bewerkt:
Bayliss *O*

1 21 Bayliss T. AUS Ducati 1098 F08PIT IN 1'25.898 54
2 23 Kiyonari R. JPN Honda CBR1000RRPIT IN 1'25.920 0.022 51
3 76 Neukirchner M. GER Suzuki GSX-R1000PIT IN 1'25.958 0.060 49
4 11 Corser T. AUS Yamaha YZF-R1PIT IN 1'26.030 0.132 43
5 41 Haga N. JPN Yamaha YZF-R1PIT IN 1'26.144 0.246 48
6 34 Kagayama Y. JPN Suzuki GSX-R1000PIT IN 1'26.156 0.258 60
7 3 Biaggi M. ITA Ducati 1098 RS 08PIT IN 1'26.166 0.268 55
8 111 Xaus R. ESP Ducati 1098 RS 08PIT IN 1'26.218 0.320 30
9 10 Nieto F. ESP Suzuki GSX-R1000PIT IN 1'26.231 0.333 48
10 66 Sykes T. GBR Suzuki GSX-R1000PIT IN 1'26.279 0.381 49
 
:o

Met ingang van volgend jaar zal de Superpole sessie, waarin de eerste 16 rijders uit de kwalificatie een ultieme ronde mogen rijden, gaat verdwijnen. Daarvoor in de plaats zal een Fomule 1-achtig afval systeem komen.

De Superpole is aan populariteit aan het verliezen en daarom zijn de teams en FGSport bij elkaar gaan zitten om te kijken of daar wat anders voor bedacht kon worden.
Zoals het er nu naar uit ziet komt er een vergelijkbaar systeem zoals in de Formule 1. De twee kwalificaties blijven gewoon verreden worden en de snelste 20 rijders - in plaats van de snelste 16 bij de Superpole - zullen dan in sessies van twaalf minuten de baan op gaan, na de eerste sessie zullen vier rijders afvallen, na de volgende sessie vallen acht rijders af en in de laatste sessie zullen de snelste acht rijders voor de pole positie strijden.

Over andere wijzigingen betreffende het kampioenschap, waaronder het invoeren van vlag-tot-vlag races - waarbij de race niet meer vanwege weersomstandigheden zal worden stilgelegd, wordt nog gediscussieerd. De MotoGP klasse hebben al meerdere vlag-tot-vlag races achter de rug.

Het Brits Superbike denkt ook na over een vergelijkbaar kwalificatiesysteem waarover binnenkort een bevestiging wordt verwacht. Mocht dat worden ingevoerd dan zal dat in de rest van dit seizoen waarschijnlijk al een keer uitgeprobeerd worden.

Bron racesport
 
Waarom moet alles de Formule 1 toch zo achterna?! B| Ik volg dit jaar de SBK's voor het eerst intensief, en ben juist een fan van de enorm spannende Superpole. Dit geeft rijders juist de kans om op een lege baan een rondje flink te knallen, zonder enige hinder van langzamere rijders. Práchtig systeem.
 
Laatst bewerkt:
IK denk dat Bayliss gaat winnen, hoop dat het wel een spannende race wordt.
De superpole mag van mij ook wel blijven :)
 
Waarom moet alles de Formule 1 toch zo achterna?! B| Ik volg dit jaar de SBK's voor het eerst intensief, en ben juist een fan van de enorm spannende Superpole. Dit geeft rijders juist de kans om op een lege baan een rondje flink te knallen, zonder enige hinder van langzamere rijders. Práchtig systeem.

Zo geweldig vindt ik het qualificeren bij de F1 ook niet meer hoor.
Dat format was even leuk, maar boeit nu ook niet echt meer, zeker gezien toch altijd dezelfde afvallen in de eerste 2 ronde's (paar uitzonderingen daar gelaten)

Wat mij betreft overal het 'oude' systeem. Een uur de tijd, degene die na dat uur de snelste tijd heeft gereden staat op pole. EN dat voor alle klasse's F1-SBK-MotoGP

En dan
  • Wel met qualifiers
  • Gewoon het minimale aan benzine mee
  • Wel sleutelen na de qualificatie (dus niet in racetrim rijden)
 
Laatst bewerkt:
Wat een geweldige Race 1 :} :} :}
Helemaal het einde van de Race ;)
Op naar de Supersport en hopelijk een net zo spannende Race 2 SBK *D
 
geweldige race ja, Biaggi ging als de brandweer de laatste paar ronden, de top 3 gewoon binnen 0.2 sec.

Nu op naar race 2! :)
 
Shit dat ziet er niet goed uit, nu maar hopen dat het commetaar weet wat er is en niet dom gaan lullen over vliegtuigen
 
Zo, wat een crash

volgens mij werd hij nog geraakt door de man achter hem. Z'n vizier was er trouwens ook af :X
 
Laatst bewerkt:
Maar gelukkig gaan we verder met BeachVolleybal


Dat was echt een flinke klap, ik kon niet zo 123 zien of die ten-kate achter hem d'r nou wel of niet omheen kon rijden
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan