Superbikes Imola

falerossi

MF veteraan
9 aug 2002
5.598
2
Vervangt Simoncelli Nakano in Imola?

Volgens onze Italiaanse collega’s van Motosprint heeft Marco Simoncelli deze week opnieuw getest met de Aprilia RSV4 Superbike machine. De 250cc Grand Prix coureur reed afgelopen jaar na afloop van de Grand Prix in Valencia ook al enkele ronden met dezelfde machine als beloning voor het behalen van de 250cc wereldtitel maar deze keer zou het niet alleen om een presentje gaan.


De Italiaan zou de afgelopen week een test hebben afgewerkt op de Aprilia RSV 4 als voorbereiding op het World Superbike raceweekend in Imola waar Simoncelli de geblesseerde Shinya Nakano volgens het bericht zal gaan vervangen.

Nakano, die sinds het laatste World Superbike evenement op de Nurburgring te kampen heeft met een nekblessure waardoor hij in Duitsland ook al de tweede race moest laten schieten, zal de races op Imola en Magny Cours moeten missen.

Ondanks dat de berichten nog niet officieel zijn bevestigd en we het voorlopig dus nog als een gerucht moeten beschouwen zou het wel interessant zijn om te zien waar de huidige 250cc wereldkampioen staat in het World Superbike geweld. Het zou voor de Italiaan de eerste viertakt wedstrijdervaring zijn die hij op kan doen voordat hij het komende seizoen de overstap naar de MotoGP klasse gaat maken.
 
Prachtig circuit met veel motor history.

Kleine voorspelling! Misschien meer hoop maar hoop doet leven!

SBK

race 1
1 Rea
2 Haga
3 Biaggi

race 2
1 Haga
2 Rea
3 fabrizio

( nee, ben niemand vergeten Hoop alleen dat spies zijn weekend niet heeft )

SS
1 crutchlow
2 Sofuoglu
3 laverty
 
Laatst bewerkt:
Race 1
1. Spies
2. Biaggi
3. Haga

Race 2
1. Rea
2. Haga
3. Biaggi
 
Laatst bewerkt:
Ik lees net dat Supersic dit weekend meerijdt met de WSBK, kijk dat is nog eens goed nieuws *O*

Ben heel benieuwd :)

Als Yamaha man, Spies voor de dubbel :Y
 
Ik ben zeer benieuwd naar de verrichtingen van Marco Simoncelli! Kijk er naar uit!

Dit weekend WSB, volgend weekend MotoGP! Toppie! :}
 
Helemaal gaaf dit! Zouden meer van het motogp wereldje (de 250ers dan) moeten doen
 
_gi21680.jpg
 
Simoncelli hmmm ik verwacht wel iets dan!

Lastig te zeggen natuurlijk! Maarja ik verwacht dat hij het goed gaat doen :)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zeer benieuwd naar de verrichtingen van Marco Simoncelli! Kijk er naar uit!

Dit weekend WSB, volgend weekend MotoGP! Toppie! :}

Ik ben ook zeer benieuwd wat die gaat doen. Nieuwe rijder en nieuwe machine (een gewaagd mixje).

Volgende week MotoGP maar ook weer WSB (frankrijk) *O*
 
Laatst bewerkt:
Test tijden Mugello

Biaggi 1:53.43
Simoncelli 1:53.55
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat Simoncelli nog wel eens voor een zeer aangename verrassing kan gaan zorgen! Ten eerste heeft hij niets te verliezen. Zowel in het WSB als in de 250cc klasse heeft 'ie geen kans meer op de titel. Goedgoed, theoretisch maakt hij nog kans op prolongatie van zijn titel in de kwartliters, maar ik ga er niet vanuit.

Niets te verliezen, zo gek als een deur, en een goede motor onder het leer. Ik zeg, die sleept er een podium uit! 8-)
 
Ik denk dat Simoncelli nog wel eens voor een zeer aangename verrassing kan gaan zorgen! Ten eerste heeft hij niets te verliezen. Zowel in het WSB als in de 250cc klasse heeft 'ie geen kans meer op de titel. Goedgoed, theoretisch maakt hij nog kans op prolongatie van zijn titel in de kwartliters, maar ik ga er niet vanuit.

Niets te verliezen, zo gek als een deur, en een goede motor onder het leer. Ik zeg, die sleept er een podium uit! 8-)

Aoyama hoeft maar een keer onderuit te gaan en Simoncelli hoeft maar 1x te winnen en het verschil is nog maar 15 punten en dat is in de 3 resterende races nog wel goed te maken.
Volgens mij heeft Simoncelli het niet zo op Biaggi dus dat het een strijd word op en naast de baan geloof ik wel.
 
Aoyama hoeft maar een keer onderuit te gaan en Simoncelli hoeft maar 1x te winnen en het verschil is nog maar 15 punten en dat is in de 3 resterende races nog wel goed te maken.
Klopt, maar nu zie ik Aoyama niet zo heel snel dergelijke fouten maken, met mogelijke fatale gevolgen voor het kampioenschap. Hoe zeer ik het Aoyama ook gun, stiekem hoop ik niet dat hij wereldkampioen wordt. Honda heeft ervoor gezorgd dat de 250cc eruit gaat, dan zou ik het jammer vinden als zij net het laatste wereldkampioenschap wegkapen.

Volgens mij heeft Simoncelli het niet zo op Biaggi dus dat het een strijd word op en naast de baan geloof ik wel.
Simoncelli is een grote maat van Rossi, volgens mij moet je als Rossi-vriend sowieso een schijthekel aan Biaggi hebben anders hoor je er gewoon niet bij.
 
Klopt, maar nu zie ik Aoyama niet zo heel snel dergelijke fouten maken, met mogelijke fatale gevolgen voor het kampioenschap. Hoe zeer ik het Aoyama ook gun, stiekem hoop ik niet dat hij wereldkampioen wordt. Honda heeft ervoor gezorgd dat de 250cc eruit gaat, dan zou ik het jammer vinden als zij net het laatste wereldkampioenschap wegkapen.Simoncelli is een grote maat van Rossi, volgens mij moet je als Rossi-vriend sowieso een schijthekel aan Biaggi hebben anders hoor je er gewoon niet bij.


Zonde dat zo de hetze tegen Biaggi in stand wordt gehouden,ik mag hem eigenlijk wel.
Wat heeft hij eigenlijk fout gedaan behalve dat Rossi een hekel aan hem heeft.Ik ken wel dat incident waarbij Biaggi Rossi bijna van de baan drukt waarop Rossi hem terecht een dikke vinger geeft maar volgens mij was het toen al niet best tussen die twee.
 
Zonde dat zo de hetze tegen Biaggi in stand wordt gehouden,ik mag hem eigenlijk wel.
Wat heeft hij eigenlijk fout gedaan behalve dat Rossi een hekel aan hem heeft.Ik ken wel dat incident waarbij Biaggi Rossi bijna van de baan drukt waarop Rossi hem terecht een dikke vinger geeft maar volgens mij was het toen al niet best tussen die twee.


In Italië wordt er meer naar buiten gebracht dan in Nederland.
Het bekende roze Italiaanse krantje zit er bijna continu bovenop dus mocht het zo zijn dan zou Sic er zijn redenen voor hebben ;)
Toen Rossi in de 250cc reed streed hij al tegen Biaggi ondanks dat Biaggi in een andere klasse reed.
Naar het schijnt is Biaggi niet echt een lieverdje en zag men Max liever gaan op een gegeven moment dan blijven.
Het is niet voor niets dat Max niet meer in de MotoGP aan de bak komt.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan