Superbikes uit de gratie?

edraket

MF veteraan
12 dec 2001
10.143
0
wijk bij duurstede
Het valt me op dat er steeds minder en minder topics worden gestart over de Superbikes en de Supersport. En dat terwijl Jurgen v.d. Goorbergh de leiding in de tussenstand van de supersport in handen heeft. Over de wedstrijd afgelopen weekend op Monza viel hier zelfs 0komma0 te lezen.

Toeval of feit?

Gebrek aan kennis, heb de race wel gezien op bbc

mooi duel van die gast die eraf stuiterde later, genoten van de rokende achterbanden de parabolica uit en die late remacties waarbij de fietsen van links naar rechts zwalkten :} 8-)

wie is die vermeulen uit oostenrijk :?

Mja , te lui om op te nemen en vergeten s'avonds te kijken.
Maar ik hoop uiteraard nog steeds dat vdgoorbergh kampioen word.

Gebrek aan coverage, denk ik. Afgelopen weekend ook weer. x Uur MotoGP overdag en alleen 's avonds wat aandacht voor de Superbikes/-sports. En op de BBC wordt, bij mijn weten alleen de Superbikes uitgezonden en niet de Supersports.

En trouwens, het was gister ook veel te mooi weer om voor de TV te zitten. ;)

Chris Vermeulen is meen ik een Australiër, heb de race vannacht gekeken op Eurosport. Op zondagavond altijd samenvatting van de races e.d.

Chris Vermeulen, die reed vorig jaar in de supersport klasse op de Honda600RR. Nu op de 1000RR. Zal vast wel een promotie zijn geweest ;)

Austrian = Oostenrijks
Australian = Australisch en dat issie.

Waren wel weer leuke duels, maar de MotoGP was dit keer toch ook wel erg leuk.

Het valt me op dat er steeds minder en minder topics worden gestart over de Superbikes en de Supersport. En dat terwijl Jurgen v.d. Goorbergh de leiding in de tussenstand van de supersport in handen heeft. Over de wedstrijd afgelopen weekend op Monza viel hier zelfs 0komma0 te lezen.

Toeval of feit?

Vind je zelf dan het WSBK nog super :?
Ik ben zelf een heel groot superbike fan maar het WSBK heeft toch aan waarde ingeboet. Kijk naar Honda veel fabieks steun voor de superbike teams in de USA, UK en natuurlijk Japan. Maar in het WSBK is het veel minder.
De heren Flammini hebben alles geprobeerd om hun eigen WSBK om zeep te helpen. Die Pirelli banden regel, konstant wijzigen van de regels. Maar ondanks dat vind ik het nog redelijk interessant met Haga, McCoy etc. Moet wel zeggen dat ik het BSB op dit moment mooier vind. ;)

Jah.. Ik vind de WSB en WSS minder interresant dan de voorgaande jaren .. Zal ook wel daar alle regeltjes komen helaas. B|

Was het een paar jaar geleden niet zo dat de WSB'ers bezwaar hadden tegen de Britse wildcards omdat die sneller waren dan zijzelf? Staat me nog iets van bij, maar heb het al een tijd niet meer gevolgd. Tijdgebrek op uitzendtijden is daarvan de grootste reden.

je snapt toch wel dat Chris Vermeulen nooit een Oostenrijker kan wezen.......
kijk eens goed naar de naam..... ja ja !!!! :)
voor vaderen e.d. komen ..... jawel uit de lage landen.....

Echte kenners hiero!!! :} ]

Superbikes wordt door de diverse belanghebbenden op vakkundige wijze de nek omgedraaid, WSS lijdt onder gebrek aan coverage. Jammer maar helaas.

En ik ben het beu dat het podium steeds vol Ducs staat... B|

Waar is de tijd dat Honda, Kawa, Yam enz... een fabrieksteam hadden? Dit wordt zo voorspelbaar :Z

Desalniettemin is het motorracen en dan zit ik steeds voor de buis :P

En ik ben het beu dat het podium steeds vol Ducs staat... B|

Waar is de tijd dat Honda, Kawa, Yam enz... een fabrieksteam hadden? Dit wordt zo voorspelbaar :Z

Desalniettemin is het motorracen en dan zit ik steeds voor de buis :P
Dat 't allemaal Ducati's zijn kan me niet zoveel interesseren, als er maar geknokt wordt! En hard!
Probleem is wel dat Ducati kan bepalen wie er wereldkampioen wordt (en dat ook doet)

Ik geniet nog volop van SBK en SS. Vermeulen met de tenKate CBR 1000RR doet het onwaarschijnlijk goed, ongeloofelijk het eerte jaar in de SBK EN met een geheel nieuwe motor, hoe krijgen ze het in Nieuwleuzen toch voor elkaar?!
Ook Jurgen doet het fantastisch natuurlijk!
Wat ook super is, is het gekrijs van die opgefokte 600 cc Supersports, geweldig geluid! (nou ja behalve die duc 7 1/2 dan)
De nieuwe GSX R 600 valt wat tegen tot nu toe, met name had ik meer verwacht van Stephan Chambon.
Erg jammer dat Lavillia niet meer mee doet met de GSX R 1000, hij kwam vorig jaar toch redelijk op stoom.
Veel plezier allemaal

Dag Ed,

ik kijk nog steeds alle SBK wedstrijden en geniet er zelfs ook nog van! Dat geldt ook voor de supersport en GP wedstrijden.

Ook de BSB volg ik via BBC.

Maar waar ik me nu ook voor ga interesseren is EK superstock, omdat hier ook een aantal nederlandse rijders aan de start verschijnen.

Greetz

PK

Ik vind het nog steeds mooi om te zien en te horen.

Maar ik denk dat er te weinig aandacht word geschonken in de media/tv en soms teveel? aan de motogpklasse,mogelijk is dit de oorzaak hiervan :? .
Als het wksbk en ss ruim aandacht krijgt op tv gebeurt dit hier ook,rare lui hoor mensen :+

Geeft de NOS aandacht aan het WKSS,dacht het dus niet........ze zijn al druk bezig met de voorbereidingen van dat kutvoetbal wat volgende maand begint in Portugal :r .

Ik vind het prachtig wat Jurgen laat zien,maarre hij moet nu weer eens gaan winnen *D ,die Ten kate Honda komt er heel hard aan ;)

big040403.jpg

big040404.jpg

Laatst bewerkt:
Ik probeer het wel te kijken, maar heb geen BBC, dus dan wordt het al een stuk listiger. Maar vaak hebben we de live-timing aan staan en dan wordt het al weer haast soort van spannend! Maar de echte beelden zijn beter.

Die bij lange na niet mee kunnen komen met de top en subtop.

Ze komen misschien nog niet mee... Maar ik denk dat bv Ghisbert van MCT dit jaar zeker in de top 10 gaat rijden op z'n ducati 999.

Ieder begin is moeilijk, maar deze jongen kan wel een stukje sturen })

Ben van mening dat het vanaf 2001 bergafwaarts is gegaan in de WSB.
Door dat gekloot van Flammini zijn nagenoeg alle fabrieksteams eruit.
Echt goede rijders, op Bayliss en Edwards na, zijn er niet meer sinds die
tijd. Die lieten toch zien dat er een behoorlijk verschil was tussen
een echt goede rijder en de rest van het veld. Nee, ook Haga niet,
teveel een man van de momenten (maar wat voor momenten op die R7..)
En nu...sorry hoor, maar in de tijd van Foggy, Slight, ea, dus
eind jaren 90, volgens mij de beste jaren, de coureurs die nu winnen
hadden in die tijd krapjes Top 10 gereden, denk ik. Dat zegt
wel iets over het niveauverschil. Het ronderecord van 1999 op philip
island is nog steeds in handen van Corser, en volgens mij is er
vorig jaar nergens een ronderecord gesneuveld...Dat zegt wel iets over
het huidige niveau. In de MotoGP is het ondenkbaar dat een 40 jarige op
een vier jaar oude fiets aan de leiding komt....Zelfs Rossi zou nu moeite
hebben zich te kwalificeren met de eerste RCV...En Rossi is stukken beter
dan Chili!

Terug
Bovenaan Onderaan