Superbikestuur maken op kawa zx6r '96 (model '95 - '97)

tha Kawafreak

Die hard MF'er
8 mei 2005
293
0
Hallo mensen!

Ik heb sinds een aantal maanden last van mn nek en tijdens lange ritten wordt dit nog erger.

Ik wil dus een superbikestuur op mn motor maken, zodat ik wat rechter zit.

Nu heb ik dit forum redelijk doorzocht, maar e.e.a. is me nog niet duidelijk. Wat mij duidelijk is, is dat ik een adapter moet monteren om een ander stuur te monteren.

Wat mij niet duidelijk is, is of ik bijvoorbeeld de rem- en koppelingskabel moet verlengen, of ik zo de handvatten incl. gashendel en remmen over kan zetten, of ik de kuip moet aanpassen, of ik het stalen framepje boven mn stuur moet aanpassen? Vergeet ik nog wat?

Ik hoop dat er hier iemand is die mij hier antwoord op kan geven?

O ja, waar kan ik dit het beste (voordeligste) kopen en hoe zal het de rij- eigenschappen beïnvloeden????

Alvast bedankt voor de reacties!!!
 
Laatst bewerkt:
Je kunt het beste ( als je gedudld hebt) op de duitse sites gaan zoeken, daarvind je veel meer van dat spul ook gebruikt... Daar heb ik mijn LSL kit ook vandaan ( 100 euronen) En ja je moet nieuwe leidingen en kabels plaatsen, zet er dan ook een dubbel bubbel ruitje op , anders vang je alleen maar wind. En waarschijnlijk moet je je ruitje ook verzagen.

(heet in dld trouwens superbike lenker of LSL lenker) succes
 
Ik zal inderdaad eens op ebay rond gaan kijk

Ik heb al op verschillende sites gelezen dat de kuip aangepast moet worden, zou wel erg zonde zijn om de zaag in het plastic te moeten zetten |(
 
Hallo mensen!

Ik heb sinds een aantal maanden last van mn nek en tijdens lange ritten wordt dit nog erger.

Ik wil dus een superbikestuur op mn motor maken, zodat ik wat rechter zit.

Nu heb ik dit forum redelijk doorzocht, maar e.e.a. is me nog niet duidelijk. Wat mij duidelijk is, is dat ik een adapter moet monteren om een ander stuur te monteren.

Wat mij niet duidelijk is, is of ik bijvoorbeeld de rem- en koppelingskabel moet verlengen, of ik zo de handvatten incl. gashendel en remmen over kan zetten, of ik de kuip moet aanpassen, of ik het stalen framepje boven mn stuur moet aanpassen? Vergeet ik nog wat?

Ik hoop dat er hier iemand is die mij hier antwoord op kan geven?

O ja, waar kan ik dit het beste (voordeligste) kopen en hoe zal het de rij- eigenschappen beïnvloeden????

Alvast bedankt voor de reacties!!!
remleidingen moeten vervangen door langere
andere kabels niet en rest kan je zo overzetten
het rijdt super!! de motor is makkelijker hanteerbaar :Y
maar het kost je veel geld, ook omdat je motor niet meer te verkopen is :X
 
remleidingen moeten vervangen door langere
andere kabels niet en rest kan je zo overzetten
het rijdt super!! de motor is makkelijker hanteerbaar :Y
maar het kost je veel geld, ook omdat je motor niet meer te verkopen is :X


Je motor blijft altijd te verkopen, maar alleen moet je er rekening mee houden, dat modefecatie's die jij doet niet bij iedereen in de smaak vallen. Dat is hetzelfde als je de motor spuit in de mooiste kleuren, je kunt er zelf helemaal weg van zijn , maar een ander kan er wel door afgeschrokken worden....
Andere opti is op je dooie gemak rondkijken voor orgineel spul, en je slag slaan als dat voorbij komt, kost wel een paar centen extra, maar dan kun je hem altijd weer orgineel maken
 
Het lijkt me idd wel erg lekker rijden.

Ik heb sowieso last van m'n nek, wordt erger doordat ik op m'n armen hang zeg maar. Op de mountainbike heb ik hetzelfde, vandaar dat ik zo'n stuur wil.

Ik ben voor een gebruikte aan het zoeken geweest, maar zonder resultaat.
Waar ik wel een beetje mee zit is dat MDI zegt dat ik mn kuip moet inkorten. Zou ik nou echt de zaag ik het plastic moeten zetten?
 
Ik heb nog even gekeken voor die raisers.

Deze zijn inderdaad wat goedkoper en zo te zien hoef je er niets voor aan te passen.

Ik vraag me alleen af of die 19mm verhoging echt te merken is??
 
Gisterenavond ben ik begonnen met de montage van de kit.

Het eerste probleem waar ik tegenaan liep is het contactslot er heeeeel moeilijk af te halen is. Eigenlijk wel logisch i.v.m. diefstal. Na 3 uur moren had ik hem er eindelijk af

Yweede probleem was dat het gat waar de pen op het balhoofd doorheen moet niet helemaal op de juiste plaats zit. Na een uurtje veilen kon ik de kroonplaat monteren :9~

Nu ben ik vanavond bezig geweest om de remmen etc. over te zetten op het superbikestuur. Nu blijkt dat er niet de goede remleiding bij de set is geleverd, daar gaan we morgen dan maar even mee terug.

Het enige waar ik verder nog mee zit is dat ik de handvatten niet van het oude stuur krijg. Ik krijg zowel de imbus als de schroef aan de andere zijde niet los. Zijn er nog mensen met goede tips????
 
Hahahaha. Dat heb ik maar niet gedaan O-)

Het was meer de inbus van het stuurgewicht die niet los te krijgen was. Maar de boor heeft het werk gedaan.

Stuur zit er inmiddels op, rijdt zeer goed :]
Korte bochten gaan makkelijker en sneller :9
 
Maar moest je je kuip nog aanpassen? Ik zit met m'n blade namelijk met hetzelfde probleem en ben nieuwsgierig of de raisers afdoende waren. En laat eens een fototje zien. Ben erg benieuwd...
 
Maar moest je je kuip nog aanpassen? Ik zit met m'n blade namelijk met hetzelfde probleem en ben nieuwsgierig of de raisers afdoende waren. En laat eens een fototje zien. Ben erg benieuwd...

Ik heb inderdaad de zaag in mn kuip moeten zetten. Het valt me wel heel hard mee! Het valt niet echt op ofzo. Ik zal van het weekend eens een foto maken....
 
Kroonplaat hoort een strakke passing te hebben.
Als je het gat ovaal moet veilen heb je OF de verkeerde kroonplaat OF er is iets krom.
Maar extra ruimte veilen in de je kroonplaat lijkt me niet de bedoeling.

Had je de voorvork onbelast tijdens de montage??


gat zat gewoon niet op de goede plaats. was op te zien tov de originele. maar goed de kroonplaat zit op 3 plaatsen vast dus niks aan het handje...
 
Terug
Bovenaan Onderaan