Superbikestuur maken op kawa zx6r '96 (model '95 - '97)

tha Kawafreak

Die hard MF'er
8 mei 2005
293
0
Hallo mensen!

Ik heb sinds een aantal maanden last van mn nek en tijdens lange ritten wordt dit nog erger.

Ik wil dus een superbikestuur op mn motor maken, zodat ik wat rechter zit.

Nu heb ik dit forum redelijk doorzocht, maar e.e.a. is me nog niet duidelijk. Wat mij duidelijk is, is dat ik een adapter moet monteren om een ander stuur te monteren.

Wat mij niet duidelijk is, is of ik bijvoorbeeld de rem- en koppelingskabel moet verlengen, of ik zo de handvatten incl. gashendel en remmen over kan zetten, of ik de kuip moet aanpassen, of ik het stalen framepje boven mn stuur moet aanpassen? Vergeet ik nog wat?

Ik hoop dat er hier iemand is die mij hier antwoord op kan geven?

O ja, waar kan ik dit het beste (voordeligste) kopen en hoe zal het de rij- eigenschappen beïnvloeden????

Alvast bedankt voor de reacties!!!
 
Laatst bewerkt:
Maar als ik het goed begrijp heb je het gedaan met de orginele raisers die bij de kroonplaat geleverd waren door MDI, of heb je raisers gebruikt die iets naar je toe "gebogen"staan?
 
Maar als ik het goed begrijp heb je het gedaan met de orginele raisers die bij de kroonplaat geleverd waren door MDI, of heb je raisers gebruikt die iets naar je toe "gebogen"staan?


Ik heb geen raisers gebruikt, maar heb echt een nieuwe kroonplaat met superbikestuur gekocht en gemonteerd. Ik zal vanavond eens een foto maken.... Heb ik inderdaad wel bij MDI gekocht, is een ABM superbike-kit.
 
gat zat gewoon niet op de goede plaats. was op te zien tov de originele. maar goed de kroonplaat zit op 3 plaatsen vast dus niks aan het handje...
Dan heb je dus de verkeerde kroonplaat gekocht/geleverd gekregen.

Kroonplaat hoort een strake passing te hebben.
Bij een klein doodpunt in je lagers heb je al een onwijze invloed op je stuur gedrag.
Al ga je dus 1 van de passingen ovaal vijlen heb je dus kans dat je t.z.t. een raar stuur gedrag krijgt omdat je balhoofdpen ruimte heeft.
 
MDI set paste perfect op mijn Kawa 636 van 2002 !! niets hoeven vijlen... alleen heb ik de gaskabels vernieuwd, MDI zei dat ze tussen mijn tank door moesten maar dan vind ik geen succes.

Koppelingskabel zat bij de set en ook de remleidingen (staal) waren ok.

Ik ga nu dit stuur weer verkopen omdat ik mijn kawa ga verkopen binnenkort!

Stuur + kroonplaat past alleen op 636 van 2002 !!!!!

bij interesse even mailen : robboom2611@gmail.com


NB: set koste ruim 400 euro, is 5 maanden oud dus bied eens wat en we komen er wel uit
Stuurt geweldig , vooral in de korte bochten in de bergen is het een echte fun bike
met zo`n stuur _O-

is trouwens ook een ABM set van MDI en NIETS hoeven te verzagen aan mijn kuip!
 
Laatst bewerkt:
http://www.mdi-online.nl/webshop/artikel.aspx?lang=nl&id=a62b2e82-9bf7-4981-8aa3-08423a997ff0
Daar staat dat je de kuip moet verzagen.
Prijs valt me overigens mee aangezien het een complete kit is incl. stalen remleidingen tot de verdeler.
Denk er ook even aan dat je nieuwe stuurgewichtjes nodig kan hebben en dat een aluminium stuur een tientje duurder is.
Ik heb sinds een week zo'n kit op m'n VFR en had het geluk dat bij mij geen andere leidingen nodig waren en geen stuk uit de kuip hoeft.
Je kan even kijken bij ABM want daar haalt MDI het ook vandaan en als je toch voor MDI gaat vraag ook even de prijs bij de dealer.
Ik betaalde bij de dealer hetzelfde als de prijs bij MDI alleen had ik dan geen verzendkosten en betaalkosten en was dus goedkoper uit via de dealer dan bij MDI direct.
 
nogmaals een poging :)
full
 
Hallo mensen!

Ik heb sinds een aantal maanden last van mn nek en tijdens lange ritten wordt dit nog erger.

Ik wil dus een superbikestuur op mn motor maken, zodat ik wat rechter zit.

Nu heb ik dit forum redelijk doorzocht, maar e.e.a. is me nog niet duidelijk.
Wat mij duidelijk is, is dat ik een adapter moet monteren om een ander stuur te monteren.

Wat mij niet duidelijk is, is of ik bijvoorbeeld de rem- en koppelingskabel moet verlengen, of ik zo de handvatten incl. gashendel en remmen over kan zetten, of ik de kuip moet aanpassen, of ik het stalen framepje boven mn stuur moet aanpassen? Vergeet ik nog wat?

Ik hoop dat er hier iemand is die mij hier antwoord op kan geven?


O ja, waar kan ik dit het beste (voordeligste) kopen en hoe zal het de rij- eigenschappen beïnvloeden????

Alvast bedankt voor de reacties!!!

.1

:? Logica voor beginners...

Meer rechtop gaat rijden = meer wind vangen
beter voor je nek....

Lijkt me dat een flip-up ruit meer resultaat geeft.

Een superbikestuur is alleen lekker om m door korte bochtjes te wringen...

}) })

Of gewoon overal volgas, kom je vanzelf recht op, en ook nog uit de wind.
Helegaar geen superbike stuur of flip-up nodig :Y

.2

Geen probleem man, als dr weer wat is...

;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan