superbikestuur op een super sport ??

'T is allemaal mooi freeswerk en tsja..een machinebankwerker verdient leuk..en ga niet voor goedkoop..dat gaat mis! B|


Ik wil zeker niet voor het slechte materiaal gaan, maar dezelfde spullen (in dit geval het spul van ABM) kosten op de ene plek vaak een stuk minder dan bij een ander. Daar was de bedoeling van mijn vraag.
 
Leg mij eens uit wat zo'n stuur nou inhoud. Het heeft toch geen ruk met het SBK te maken :? Waarom heet het een Superbike stuur?

Heeft imho niks te maken met de antieke superbikes, correct me if I'm wrong :?

Volgens mij is de naam Superbike-stuur eerder een verbastering van het woord Superbiker, de oorspronkelijke naam van de Supermotard, die uiteraard allemaal zo'n stuur hebben.
In het WK te Mettet (B) noemt men het trouwens nog steeds "de Superbiker van Mettet".
 
Het is geen verbastering en het heeft (had) echt alles met superbikes te maken.
De eerste American superbikeraces werden gereden op grote naked bikes en dergelijke door bijv. Freddy spencer en Eddy lawson.
Deze fietsen waren de eerste die de naam Superbike kregen en omdat deze mannen reden met zo,n stuur zijn dit van oorsprong de superbike sturen.
Met de superbikes van tegenwoordig is het inderdaad niet te vergelijken.
 
MDI levert zo'n ABM stuur en bijbehorend spul. Is nogal een duur adres vindt ik, weet iemand een ander goed(koop) adres ?
full
 
Het is geen verbastering en het heeft (had) echt alles met superbikes te maken.
De eerste American superbikeraces werden gereden op grote naked bikes en dergelijke door bijv. Freddy spencer en Eddy lawson.
Deze fietsen waren de eerste die de naam Superbike kregen en omdat deze mannen reden met zo,n stuur zijn dit van oorsprong de superbike sturen.
Met de superbikes van tegenwoordig is het inderdaad niet te vergelijken.

ok dan.

Dan heb ik weer wat bijgeleerd :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan