superbikestuur zx7r, verhoogd stuur, info gevraagd

poelyzx7r

Rookie
27 apr 2004
23
0
blankenberge
Ik heb een zx7r van 98' maar heb redelijk wat last van mijn polsen omdat ik geregeld lange ritten maak op secundaire wegen. Nu had ik eraan gedacht om een superbikestuur te monteren. op mdi-online heb ik een volledige set gevonden maar ik zou de kuip moeten aanpassen. Heeft iemand hier ervaring met deze kit of een andere oplossing want vind het zonde om de kuip aan te passen.(hij is nu eenmaal prachtig zo).thx
 
Ik heb een zx7r van 98' maar heb redelijk wat last van mijn polsen omdat ik geregeld lange ritten maak op secundaire wegen. Nu had ik eraan gedacht om een superbikestuur te monteren. op mdi-online heb ik een volledige set gevonden maar ik zou de kuip moeten aanpassen. Heeft iemand hier ervaring met deze kit of een andere oplossing want vind het zonde om de kuip aan te passen.(hij is nu eenmaal prachtig zo).thx


ik heb zelf een superbikestuur bij de motor van mijn vrouw gemonteerd.
de kuip moest ook aangepast worden,ik had nog een topkuip liggen en die heb ik aangepast en opnieuw laten spuiten.
voordeel is dat je alles weer orgineel terug kan bouwen :Y
ik kan je zeggen dat dit fantastisch rijd :]

full
 
thx voor de info, als er nog iemand info heeft: feel free to share. By the way ben zelf ook begonnen op een zxr400 en was echt een fijne motor om mee starten voor mijn zx7r. en wat een zaaaaaaaaalig geluid als je hem open sleurt. scream baby scream. })
 
thx voor de info, als er nog iemand info heeft: feel free to share. By the way ben zelf ook begonnen op een zxr400 en was echt een fijne motor om mee starten voor mijn zx7r. en wat een zaaaaaaaaalig geluid als je hem open sleurt. scream baby scream. })


ik ben hier niet mee begonnen,zelf rij ik op een zx10r :)
de zxr400 is inmiddels verkocht,hij staat te koop bij nol bikker in noordeloos.

ik zit er zelf over te denken om op de zx10r ook een superbikestuur te zetten.
maar dat word dan pas in de winter.
 
Hij staat er op de kit. En het rijresultaat is ZALIG. Ik kan het niet meer vergelijken met voorheen. Wat een controle heb ik nu aan lage snelheden. De kortste bochten, de kleinste rotondes en de nauwste straatjes kunnen mij niet meer afschrikken. Gedaan met het stroef rijgedrag met bij grote stuuruitslag. Door de verandere zithouding heb ik ook geen probleem meer met het in de bocht vallen van de motor bij stapvoets rijden. Zelfs mijn vriendin merkte op dat alles veel soepeler gaat aan lage snelheden. Ik moet nooit geen clipons meer hebben. De druk op mijn polsen is ook volledig verdwenen. MAAR; natuurlijk is er ook een maar he. Aan alles zit een mindere kant.
full
 
Ten eerste ging de montage niet zo snel als gehoopt. Het verlengstuk van de remleiding was erbij maar net iets te lang(2.5cm ong); echter ook weer niet te lang dus geen probleem. Normaal gezien was dit de enige nodzakelijke aanpassing maar de originele kabel van de gashendel was net te kort en moest verlegd worden om nog gebruikt te kunnen worden. Ook mijn stuurslot was niet meer te gebruiken maar dat was te wijten aan te lange bevestigings asjes op de kroonplaat. Heb deze ong 3mm moeten afvijlen en was terug opgelost.
full
 
Het grootste probleem was de kuip. Ik heb deze toch een groot stuk moeten aanpassen. Ong 2 cm voor mijn spiegels ben ik er moeten beginnen in zagen om net langs het voorlaatste vijsje van mijn scherm naar boven toe te passeren en dan ong 1.5 cm van de zijkant van het scherm naar boven toe uit te zagen. Toch val het mee want er is nog een mooie lijn in de topkuip. Natuurlijk zijn de spiegels niet meer bruikbaar en ook de topkuipsteun moest achterwege blijven. Ofwel moet ik nu spiegels op het stuur monteren of mijn orig.verder naar voor plaatsen maar dat is voor later. Als iemand vragen heeft of fotos wil zien laat het maar weten en ik stuur ze via email.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan