supercharger of big bore kit

rooie stier

Die hard MF'er
18 jun 2003
929
0
ik wil na de zomer mn motorblok laten reviseren en dan gelijk laten opboren tot 1300cc... ook zit ik wel is t zoeken naar een supercharger of een bigbore kit voor op mijn zr1100.

ik kan alleen weinig info vinden op het webnet. ik zoek sites met info en prijzen en wat zo'n kit met je motor doet...

als je je blok toch uit elkaar haalt kan je er net zo goed gelijk iets bruuts mee, doen dus als iemand nog ideeen heeft hoor ik het graag..
 
turbo's monteren is dure hobby,
wil je het goed doen moet je ook andere carbs, versnellingsbak, etc.
ook is het niet onverstandig om het frame te verstevigen, remmerij te veranderen en een goede kwaliteit ketting en tandwielen te monteren.

resultaat is wel leuk voor rechte stukken, maar eng in de bochten (door gas reactie) })

in ken trouwens iemand met een turbo zzr1100 (flatliners, K&N, dyno opgeboord tot geloof 1300 cc, andere bak erin etc.) :} :} :} :} :}
 
en hoe zit het dan met een big bore kit?

zoiets is toch niet superduur, en hoeft er toch ook niet zoveel aangepast te worden...kan geen prijzen vinden op website of zo en ook geen info
 
Big bore kost ongeveer 2000 euro, hou er wel rekening mee dat 't na 25.000 km opnieuw moet gebeuren, slijtage word een stuk hoger (van horen zeggen)
das een hoop centen '(

is er niks goedkopers om dat ding wat meer power te geven....

er zit al een factory kit in maar zou er toch wel een pk of 10/15 bij willen hebben...
 
ik had iets gelezen van iemand met een turbo xs1100, bijna alles is al kapot geweest behalve zijn cardan maar hij heeft ook 300 pk geloof ik.
Ik zou in ieder geval nooit opboren én een compressor monteren. Het blok krijgt door zo'n blazer veel meer koppel en vermogen en dus ook veel meer te lijden, terwijl het opboren de constructie van het blok verzwakken. 1100 -> 1300 = bijna 20%, wat dus neerkomt op een cilinderboring-toename met zo'n 9%, wat dus van de wanddikte af gaat. Alleen blazen levert al een behoorlijke winst op. Ook nog opboren voegt daar nog wel wat aan toe, maar verhoogt dus ook het risico op een vastloper en zorgt zeker voor meer slijtage.

Maar het is jouw fiets en jouw geld, dus als jij het ervoor over hebt moet je het zeker doen! 8-)
 
Turbo en Bigbore kits zijn duur jah
jammer is dat :(

je kan ook kijken voor "blueprinting" dan gaat je blok ook uit elkaar en wordt alles netje passend gemaakt (polijsten etc.) ook kan je dan je kop laten "Gas flowing and porting "
dit zijn wel termen waar je het eea mee kan vinden op internet

Ik ben weleens langsgeweest bij

Jan Smit in Wormerveer
(Industriegebied Molletjesveer II)

Die doet ook in dat soort tuning

suuk6 en laat maar weten wat je laat doen! 8-)
 
Jan Smit Power Parts is importeur van wiseco (big-bore kits)
dit is veel goedkoper dan turbo (=Turbo+Headers+Carbs)

Eerst maar de dipjes eruit tunen,
een smeersysteem voor je ketting klinkt niet bruut, maar levert toch gauw 5 pk op voor zo'n fiets. je verliest nl een hoop via de ketting.

Ook kun je je gearing veranderen waardoor je in elk geval bruut strepen trekkend weg kunt rijden
 
is er niks goedkopers om dat ding wat meer power te geven....

er zit al een factory kit in maar zou er toch wel een pk of 10/15 bij willen hebben...

Mischien een raar idee hoor, maar waarom koop je geen andere fiets?

Is volgends mij een stuk eenvoudiger dan al dit gepruts met bore kitjes en turbos :? . Een andere tandwiel verhouding doet ook wonderen.
 
Een big-bore kit levert toch wel (echt voelbaar) wat op, een compressor(blower) is niet zo geschikt voor straatgebruik, én 't is een kostbare investering.
Een turbo daarintegen levert wel leuke winst, doch is alleen aan te raden voor het snellere "rechtuit" werk.
Vergis je iig niet wat de prijzen hiervan zijn, de zaak sneller maken is op zich al redelijk prijzig, en om het zaakje óók nog betrouwbaar te houden, dat kost nog een dot geld extra!!

Paul.

PS: Kijk eens op www.muzzys.com
 
ik zou idd ook es kijken naar een Nitrous Oxygen System.

vraag es aan Nitro-max of Niels.

denk dat dik erg veel pktjes scheelt (voor een paar seconden: op het rechte stuk te gebruiken)

keb gister nog wa wagentjes gezien met die systeempjes erin.
2Fast 2Furious..........hopelijk wordt ik nu niet gebanned van de site :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan