SuperCorsa op straat GSXR?

Ollander

MF'er
8 sep 2006
196
0
Leopoldsburg
Op de deze week door mij gekochte GSXR750 (98) liggen Dragon SuperCorsa banden (M/C 73W, whatever that means...) Dat lijkt me niet echt een band voor straatgebruik, wat is nu wijsheid?

Heb de Gixxer voornamelijk gekocht voor woon-werkverkeer (90 km per dag), en natuurlijk om af en toe een bochtje met een leuke snelheid te nemen. Absoluut geen circuit gebruik, alleen 's weekends eens een rondje raggen in de buurt. De SC zijn zeker geen regenband, en de motor zal waarschijnlijk wel wat buitjes gaan zien, erg gevaarlijk?

Wat adviseren jullie anders? Zal waarschijnlijk voor de winter toch wel andere moeten monteren, maar heb geen idee wat... -O-

Oja, en er ligt achter een 180 op ipv de originele 190, maakt dat nog enig (merkbaar) verschil?

Alvast bedankt,
Fred
 
Ik rijd met deze banden ook woonwerk verkeer. Niet ideaal, de banden zijn snel op. Grip in de regen is voldoende. Ik heb er zelfs afgelopen winter mee gereden, gewoon met beleid rijden.
Maatje 190 was destijds vnl een marketingkeuze: smoelt goed, breedte was niet echt nodig voor de grip. Op m´n TL rijd ik al jaren met 180 ipv 190: bevallen goed en stuurt makkelijker dan 190. Idealiter moet je een 180 monteren op een 5,5" velg, de band staat dan boller wat het sturen verder verbeterd. Jouw Gixxer zal wel een 6" achter hebben. Ik heb jaren met een 6" en 180 gereden, sinds dit jaar een 5,5" en 180 achter wat toch net iets beter stuurt.
Mocht je ook een 5,5" erop willen leggen dan kan je een Gixxer 600 velg nemen van de eerste serie 600´s.

tlh
 
Heb zelf een tijdje op SC2's rondgereden
Ik vermoed dat je deze band Heel erg snel vierkant gaat rijden
en anders dan tlh vind ik ze (de SC2 dan) geen regenband

Ik zou zeggen: Michelin Pilot Power
Itt tot de Bridgestone BT-014 rij je deze band niet binnen 2500km vierkant,
warmt sneller op en minder nerveus bij nat weer/lage temperaturen

helaas weet ik (nog) niet wat Pirelli Diablo's doen, maar er zal vast iemand
zijn die daar wel ervaring mee heeft
 
idd, corsa heb je zo gaar, beter een diablo nemen, die voert beter het regen af.

pilot powers kan ik je ook zeker adviseren voor de bochten, maar die rijdt je ook zo plat (door veel rechtuit rijden)

kzou absoluut niet voor bt020 gaan, wat een SCHIJT band zeg :X

Gr.
 
Ik rij al een jaartje op een beetje gebruikte corsa's en mij bevallen ze prima
Nu rij ik niet zo dikwijls door de regen maar een tijdje geleden in een moesonbui was er geen probleem
Voordeel van super corsa's is dat je elke 3000km weer een nieuwe band hebt 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan