Supercross

Eindelijk Oakland gekeken en Cooper Webb pakt gewoon zijn tweede overwinning op rij! Die klikt echt goed met de KTM, zeg! Werd nog wel even spannend met Musquin maar Webb reed toch vrij onbedreigd in de main naar zijn tweede zege. Ook Cianciarulio pakt zijn tweede overwinning, Ferrandis verpest steevast zijn starts en dat hindert hem te veel helaas, zou hem graag een overwinning zien pakken.

Ook 'pleasantly surprised' met Savatgy, die op P3/P4 lag toen zijn motor het begaf.
 
Weer een modderballet in San diego, Tomac, Musquin, Roczen, de ex leider in het kampioenschap pas op 8, de yamaha van Barcia hield niet van de modder en stopte er mee op een 3 de plaats liggend
adam cianciarulo won de lites en wordt de nieuwe leider
 
4 januari start de nieuwe Supercross in de USA! Ben erg benieuwd wie er dit jaar met de titel vandoor gaat? Musquin zou er met een fikse blessure al uit liggen en dus ben ik benieuwd of Webb zijn titel kan prolongeren of dat Tomac of Musquin met een sterker antwoord kunnen komen? Daarnaast zal Anderson weer terugkomen en ben ik benieuwd of dat hij een gezonde worp naar de titel kan maken?

Wordt hoe dan ook weer genieten!
 
4 januari start de nieuwe Supercross in de USA! Ben erg benieuwd wie er dit jaar met de titel vandoor gaat? Musquin zou er met een fikse blessure al uit liggen en dus ben ik benieuwd of Webb zijn titel kan prolongeren of dat Tomac of Musquin met een sterker antwoord kunnen komen? Daarnaast zal Anderson weer terugkomen en ben ik benieuwd of dat hij een gezonde worp naar de titel kan maken?

Wordt hoe dan ook weer genieten!
Zal Tomac wel worden als hij heel blijft.
 
4 januari start de nieuwe Supercross in de USA! Ben erg benieuwd wie er dit jaar met de titel vandoor gaat? Musquin zou er met een fikse blessure al uit liggen en dus ben ik benieuwd of Webb zijn titel kan prolongeren of dat Tomac of Musquin met een sterker antwoord kunnen komen? Daarnaast zal Anderson weer terugkomen en ben ik benieuwd of dat hij een gezonde worp naar de titel kan maken?

Wordt hoe dan ook weer genieten!
Bedoel Tomac of Roczen natuurlijk... :)
 
Er is een soort van onofficiële ranking gemaakt voorafgaand aan het seizoen. Ben benieuwd of het een beetje in de buurt zit:

A panel of 75 people ranging from past Supercross Champions and experts in the industry voted on who should be ranked in the Top 10 in both the 450SX Class and 250SX Class. These are the first official results for Supercross Power Rankings. Throughout the season, each Thursday before every race, a new Power Ranking will be released. The panel also ranked the top 6 OEM's as well. This will change depending on the Top 10's for both classes throughout the season.

450SX

1) Eli Tomac
2) Cooper Webb
3) Ken Roczen
4) Adam Cianciarulo
5) Jason Anderson
6) Zach Osborne
7) Justin Barcia
8) Malcolm Stewart
9) Blake Bagget
10) Dean Wilson

250SX


1) Austin Forkner
2) Dylan Ferrandis
3) Chase Sexton
4) Justin Cooper
5) Colt Nichols
6) Jordan Smith
7) Alex Martin
8) Jett Lawrence
9) Cameron McAdoo
10) Brandon Hartranft

OEMs

1) KTM
2) Kawasaki
3) Honda
4) Yamaha
5) Husqvarna
6) Suzuki
 
Reed doet wel mee. Alleen ik zie hem niet echt als topper meer. Matige voorbereiding. Hij is de laatste tijd meer bezig geweest met autoracen. 2020 word zijn laatste jaar supercross op een Honda met een eigen (mini)team. Heb niet hele hoge verwachtingen. Misschien dat er 1x een uitschieter komt maar ik denk dat hij niet fit genoeg is om een heel main event vol te gaan in de eerste races.
 
Ik ga het ook zeker weer volgen!

Moet gek lopen als het Tomac niet wordt maar we hadden Anderson en Webb ook niet per direct zien aankomen.
Stiekem erg benieuwd ook naar Cianciarulo, vondt het knap hoe hij met de MEC Tomac er achter hield.
 
Ik ga misschien toch 2 events meepakken....weet niet precies waar mn maat zijn zoon gaat rijden , volgens mij Glendale ....vorig jaar Tampa, Atlanta en Daytona geweest....

Hoor net idd Glendale AZ....is er maar eentje , daar vlieg ik niet ff voor naar toe , vorig jaar was het allemaal wel aan te rijden van stadion naar stadion...ach 500 mile is in de States "just around the corner."
 
Laatst bewerkt:
Ik ga misschien toch 2 events meepakken....weet niet precies waar mn maat zijn zoon gaat rijden , volgens mij Glendale ....vorig jaar Tampa, Atlanta en Daytona geweest....

Hoor net idd Glendale AZ....is er maar eentje , daar vlieg ik niet ff voor naar toe , vorig jaar was het allemaal wel aan te rijden van stadion naar stadion...ach 500 mile is in de States "just around the corner."
Ben tot nu toe naar nog maar 1x Supercross evenement in de VS geweest (San Diego, 2015) en heb de 'paddock party' overdag toen gemist omdat ik met een fikse kater lag uit te brakken in mijn hotelkamer, maar man, wat maakten ze er een feest van met het avondprogramma. Ben eergisteren teruggekomen uit de VS na familie bezocht te hebben aan de noordoostkust, maar die 'hoek' wordt (buiten Foxborough, MA) aardig overgeslagen helaas... MX Nationals hebben dan wel weer 3 vd 12 rondes relatief dichtbij.
 
Ben tot nu toe naar nog maar 1x Supercross evenement in de VS geweest (San Diego, 2015) en heb de 'paddock party' overdag toen gemist omdat ik met een fikse kater lag uit te brakken in mijn hotelkamer, maar man, wat maakten ze er een feest van met het avondprogramma. Ben eergisteren teruggekomen uit de VS na familie bezocht te hebben aan de noordoostkust, maar die 'hoek' wordt (buiten Foxborough, MA) aardig overgeslagen helaas... MX Nationals hebben dan wel weer 3 vd 12 rondes relatief dichtbij.

San Diego ben ik in 2012 geweest...ik hoop dat mn maat zijn zoon er nog 2 pakt dit seizoen want vind het zo gaaf en zeker als een bekende van je meedoet....hij is super fit dus met beetje geluk pakt hij de main event in Glendale.
 
A1 ging naar Barcia, net als vorig jaar. Gaaf zeg! AC op twee vind ik heeel gaaf! Webb consolideert op drie. Ben benieuwd hoe ze dit gaan voortzetten. Roczen en Tomac stelden mij nog wat teleur.
 
Zo gaaf dat Ken Roczen eindelijk weer een Supercross wedstrijd weet te winnen! En dat Barcia 'm weer op het podium rijdt had ik eigenlijk niet verwacht. Zou de goede winter die hij gehad heeft er dan echt voor zorgen dat hij een kandidaat voor de titel is dit jaar?

Tomac stelt wederom teleur wat mij betreft, wat is dat toch altijd met hem en waarom moet hij altijd zo op stoom komen?
 
Zo gaaf dat Ken Roczen eindelijk weer een Supercross wedstrijd weet te winnen! En dat Barcia 'm weer op het podium rijdt had ik eigenlijk niet verwacht. Zou de goede winter die hij gehad heeft er dan echt voor zorgen dat hij een kandidaat voor de titel is dit jaar?

Tomac stelt wederom teleur wat mij betreft, wat is dat toch altijd met hem en waarom moet hij altijd zo op stoom komen?
Werd echt tijd dat Roczen er weer een won. Zat er al zolang op te wachten. Ben wel een beetje fan van hem. Ik hoop dat hij nu weer wat vertrouwen heeft gekregen en over het hele kampioenschap goede resultaten neer kan blijven zetten.
Persoonlijk zie ik Barcia niet als titelkandidaat. Ik denk niet dat hij dit heel het kampioenschap vol kan houden. Het zijn wel echt mooie races nu. Zo onvoorspelbaar, niemand die echt super constant is. Eigenlijk alleen Barcia die nu 2 goede resultaten neerzet.

Ik baal wel echt dat Ferrandis in de eerste ronde viel bij de 250's. Dat kampioenschap is al zo kort en dan valt het niet mee om nog veel punten goed te maken. Zeker omdat Forkner en Cooper waarschijnlijk elke race wel redelijk voorin zullen eindigen. Ik had het Jett Lawrence ook zo gegund om op het podium te staan. Maar goed, dat gaat dit jaar nog wel een keer gebeuren.
 
Denk dat Kenny grote kans maakt op het kampioenschap, ritme is goed, set-up van de motor is denk ik een mooie gulden middenweg. Constant zijn zal de key worden.
Tomac valt inderdaad behoorlijk tegen, wordt het snot voor de ogen gereden door Cianciarolu, wordt overigens een gevaarlijk baasje als hij z'n eerste main wint!
 
Ben nu in Goes voor de SX en Meurs rijdt ook verdienstelijk mee bij de Inters :)
ja sterk startveld ook zei hij , .....helaas kon ik er niet zijn , werk in achterhoek tot 3 uur en dan nog dik 2 uur rijden en laat in de avond terug ....dan heb ik er bijna 24 uur opzitten , hij gaat hierna gelijk naar de States voor Glendale , Oakland en San Diego ....&^%#@$%^&&& kan er niet bij zijn fff flink balen , maar ja de zaak gaat voor .
 
Ja Joris , Goes is van jou ouderlijk huis ook 30 minuutjes rijden .
En van mijn eigen huis maar 37 minuutjes :+

Jammer dat je er niet bij kunt zijn, zou wel even leuk zijn geweest een biertje te doen maar werk gaat voor! Wel weer uitverkocht huis hier hoor, mooie sfeer :)

Succes met werk!
 
Terug
Bovenaan Onderaan