Lexman
Rookie
Koppeling vraagje:
Mijn hydraulische koppeling pakt na een kleine vrije slag zacht aan en net voor handvat aanslag steviger en ontkoppeld de motor pas daadwerkelijk..
de kleinste afstand los van het handvat begint de koppeling reeds aan te grijpen.
2016 a 500km terug koppelingsplaten door vorige eigenaar vervangen. verdere info ontbreekt.
Reservoir was een zwarte walm in de olie te zien dus gespoeld met nieuwe olie en opnieuw ontlucht.
Probleem blijft....
Als ik de slave cilinder los haal zit er wel wat vuiligheid in maar niet spannend. Bij het aanspreken van de koppelingshendel kan in de cilinder in de slave niet tegenhouden hoe ik mijn best ook doe met mijn blote handen.. echter geen lekkage maar het viel mij op dat de cilinder ongeveer 3mm beweegt van aanknijpen koppeling tot volledig tegen het stuur geknepen...
Wat me wel opviel en wat volgens mij niet klopt... Als ik de koppelingshendel los laat gaat de cilinder terug naar binnen? Deze zou ik er toch als ik de koppelingshendel zou blijven pompen uit moeten pompen ??
Naar mijn mening is hij geheel ontlucht.... Iets wat ik over het hoofd zie of vergeet??
Mijn hydraulische koppeling pakt na een kleine vrije slag zacht aan en net voor handvat aanslag steviger en ontkoppeld de motor pas daadwerkelijk..
de kleinste afstand los van het handvat begint de koppeling reeds aan te grijpen.
2016 a 500km terug koppelingsplaten door vorige eigenaar vervangen. verdere info ontbreekt.
Reservoir was een zwarte walm in de olie te zien dus gespoeld met nieuwe olie en opnieuw ontlucht.
Probleem blijft....
Als ik de slave cilinder los haal zit er wel wat vuiligheid in maar niet spannend. Bij het aanspreken van de koppelingshendel kan in de cilinder in de slave niet tegenhouden hoe ik mijn best ook doe met mijn blote handen.. echter geen lekkage maar het viel mij op dat de cilinder ongeveer 3mm beweegt van aanknijpen koppeling tot volledig tegen het stuur geknepen...
Wat me wel opviel en wat volgens mij niet klopt... Als ik de koppelingshendel los laat gaat de cilinder terug naar binnen? Deze zou ik er toch als ik de koppelingshendel zou blijven pompen uit moeten pompen ??
Naar mijn mening is hij geheel ontlucht.... Iets wat ik over het hoofd zie of vergeet??