supermono oproep

ech wel

Die hard MF'er
16 mrt 2004
769
2
Helaas is de volgende race op Assen (31 augustus, de donderdag voor de WK Superbike) geen ESA race, dus een buitenlandse delegatie zullen we helaas moeten ontberen.

Ik hoop dat er desondanks een volwaardig deelnemersveld aan de start zal staan.

Al jaren heeft de Zweedse organisatoren van de races in Linköping (LMS en MCHK-racing) het lovenswaardige beleid geen inschrijfgeld te vragen aan niet Scandinavische coureurs. Dit maakt de verre reis naar Linköping al een stuk aantrekkelijker, daar de brandstof- en bootkosten de gang naar Zweden al behoorlijk begrotelijk maken.

Voor een ééndaags evenement op donderdag zie ik zonder financiële tegemoetkoming geen buitenlandse rijder op een ONK afkomen. Nu zal een raceorganisator niet snel het Scandinavische voorbeeld volgen, maar kan de DSA nu niet haar budget aanwenden om voor de race van 31 augustus Britten en Vikingen over respectievelijk het Kanaal, Skagerak, Kattegat of Oostzee te lokken en wellicht willen onze Tsjechische vrienden of een verdwaalde Duitser dan ook wel naar Assen komen.

Gezien de (eufemistisch gesteld) matige opkomst bij de voorgaande races (en dus minder vaak opgehoeste startbonus en finishgeld) moet er wellicht een gaatje te vinden zijn in de From-cup begroting. Het lijkt me dat de geldschieter (From Houtcoatings) alle belang heeft in een aansprekend deelnemersveld ipv een halfleeg startveld. (een halfvol startveld klinkt volgens psychologen van de koude grond positiever, maar een halfleeg startveld is helaas meer conform de huidige situatie)

Desnoods leveren we onze start en finishbonus in om de komst van extra buitenlandse deelnemers mogelijk te maken. Ikzelf rij liever in een vol startveld (net) niet in de punten dan dat ik door slechts te finishen al zeker ben van een handje vol met ONK punten.

Naast een sterke buitenlandse delegatie (laat Henk From maar knokken voor een podiumplaats ipv hem moederziel alleen aan de horizon zien te verdwijnen, gezien zijn progressie dit jaar is het slechts een kwestie van tijd en hij verslaat Team James Racing) hoop ik ook op extra Nederlandse deelnemers aan de start:

In mijn ogen moeten de Nederlandse ESA deelnemers die doorgaans niet in de ONK starten ook inschrijven. (Ik heb in Zweden er al één aangesproken op zijn supermono-burgerplicht)


Staan er in de schuurtjes nog raceklare supermono’s? Denk het wel!

Als de eigenaar al een startbewijs heeft voor dit jaar: inschrijven en rijden!

Als men geen startbewijs heeft: in de cross en supermotard bestaan ééndagslicenties.
Ervaren coureurs zonder licentie zouden in mijn ogen in aanmerking moeten komen voor zo’n startmogelijkheid. Heb reeds aan Evert van de Beek in zijn hoedanigheid van bondsbobo gevraagd dat voor te stellen bij de KNMV. Vermoedelijk zal op korte termijn een ééndagslicentie in de wegrace niet te regelen zijn, maar waar een wil is, is een weg.

Wil of kan de eigenaar van een inzetbare supermono zelf niet rijden, maar vertrouwt hij wel een ander op zijn kostbare bezit: zoek een geschikte coureur, wellicht willen ex supermonocoureurs die nu in andere raceklassen furore maken zoals Hans Smees, Bob Withag of Dennis Verschueren éénmalig weer eens hun kunsten in de mono vertonen. Schuif een supermono onder hun kont en rijden maar.

Heb je een supermono te koop? Zet ‘m in de etalage door er (iemand) op te (laten) rijden!

Nog een los ideetje: nodig de medewerkers van de diverse motorbladen uit om mee te doen. In de Suzuki SV cup reden er ooit een paar redacteuren op uitnodiging rond, tijdens het Ducati-weekend rijden er ook altijd een aantal Kicxtart en Motor Magazine medewerkers mee. Als deze over hun supermono optreden schrijven levert dat weer publiciteit op. We worden soms niet eens bij de uitslagen genoemd in de motorbladen, dus een beetje aandacht voor de supermono zou welkom zijn. (Ook hier zal dan in sommige gevallen en ééndagslicentie of dispensatie nodig zijn)

Jan Jan Kampen deed laatst op zijn prachtige Aermacchi mee met de supermono. Er zijn meer classics die binnen het supermono reglement passen. Ik zeg: MEEDOEN!

Zijn er nog ex MuZcup fietsen beschikbaar? Door toppers in de MuZ cup werden snellere tijden neergezet dan door vele supermonocoureurs, wat mij betreft afstoffen die hap en inzetten.

Ongetwijfeld zijn er nog andere, betere, constructieve(re) ideeën om het startveld op korte termijn op te krikken, voor de draad ermee!
 
Laatst bewerkt:
Van www.supermono.org geplukt:

Jawel, Perry heeft het voor elkaar!

Matthijs vd Wall racend verslaggever voor het nieuwe blad Motoplus zal deelnemen aan de Supermono race op donderdag 31 augustus in het World Superbike programma.
Normaal is Matthijs deelnemer in de Dutch Superbikes, nu niet op het programma.
Ik heb woensdag avond met Matthijs afgesproken voor het zgn "passen".

Dus komt allen want de Supermono komt in de pers. Dit is ook de opzet, het gaat niet om het Supermono verhuurbedrijf Jansen-racing, het gaat om de klasse, de "prototypes", From onze klasse sponsor, lopende projecten, de deelnemers, de stand van zaken en de toekomst.

Omdat Motoplus een samenwerkings verband heeft met het duitse Das Motorrad is verslaggeving en communicatie met een grote duitse lezersgroep wel in ogenschouw te nemen.

We willen bij die groep het bestaan van de Supermono ONK klasse, ook onder de aandacht brengen. Het ONK wordt inmiddels ook op circuits als Nürburgring en Oschersleben verreden !
Want we hebben immers prettige ervaringen met onze Duitsers. Ik noem er enkele: Günter Kleine Niermann , Stefan Meiners, Patrick Hovenga, Ulrich Meckfessel, Peter Steinmetz. Voor zulke jongens hebben we ruimte op het startveld !

Die link is wel te leggen zei Matthijs.

Groetjes van Jan van Jansen-racing

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan