Supermono Project

ik weet niet of je je uitlaat enz al gemaakt hebt... maar.

je moet een "Flow" creeren, zo min mogelijk weerstand voor zoveel mogelijk pk's dus het liefst ze lang mogelijke bochten en zo klein mogelijke knik.

Gr. Steven
 
weer een sos racertje der bij.super
hoe meer hoe beter


blijf er toch een zwak hard voor houden zo'n sos racer te gaan bouwen
 
Eigenlijk komt het er dus op neer dat de uitlaatgassen zo makelijk mogelijk eruit moeten kunnen :) met zo min mogelijk weerstand.

Deze 2 weken alleen savonds klussen dus zal wel iets rustiger zijn met updaten enzo. 7 dagen werken :(

Tis nog steedst de bedoeling om over 4 a 6 weken de eerste proefritjes te kunnen maken, dus een beetje opschieten moet wel :)


groet

Gertjan
 
Zo vandaag weer paar uurtjes goed gespendeerd:

Het goede nieuws:
Foto=GSSSOVWY

De binnentank past weer op de orginele manier op het frame!

Het slechte nieuws:
Foto=NV7BD3WH

De brandstof blijft op deze manier niet de tank |( _O-

Dus maar een kartonne mal gemaakt in de tank. Wat kan ik nu het beste gebruiken om de mal te bedeken??? Zou je iets kunnen met van die Polyester matjes?? Krijg je dat benzine dicht aan de orginele tank bevestigd?? wie kan ff goed advies geven!
Foto=SQSE3IEG

Het oogt simpel maar in praktijk valt het erg tegen!!

Foto=4OABFVA6

andere kant.

Iemand goede ideeen??

Voor de rest nog een paar kleine dingetjes gedaan die niet het vermelden waard zijn :) snel meer!!!

groet

Gertjan
 
Dat ga je niet dicht krijgen met poly-ester. De tank is waarschijnlijk van ABS, die 2 gaan niet hechten.

Wat ik zou doen:

Pak de huls van je tank, dus die kap die eromheen zit. Trek daar een mal van. In de mal maak je een nieuwe tankhuls van poly-ester. Nu kan je er zonder problemen een bodem in maken van poly-ester, die mooi over je carbs heen loopt. (Noem het nu wel zo mooi poly-ester, maar je moet glasvezel gebruiken met epoxy hars)

Wat betreft de uitlaten: De voorbochten zijn erg belangrijk. Deze bepalen namelijk de tijd die de pulsatie in je uitlaatgas erover doet om heen en weer te lopen in je voorbocht. Hoe langer de bocht, hoe langer deze erover doet en hoe lager je vermogen komt te liggen (in het toerental) Het is namelijk de truc om een onderdruk bij je uitlaatklep te creeren wanneer de uitlaatklep open gaat en zo de gassen uit de cilinder te 'trekken'
Ff snel uitgelegd dus....

Wat betreft de rs125 met bmw blok, deze had ik gekocht van een jongen die ermee bezig was. Hij ing echter supermotard rijden dus wou de spulletjes wel kwijt. Inmiddels is het blok alweer geruild tegen andere interessante mono goodies.
 
is al een tijdje niks gebeurd hier.
Ben je al wat verder met je projectje ?
ben wel benieuwd naar het eind resultaat.
 
Tip mbt het dichtmaken van je tank:

Plastic kan je lassen. Dwz: thermoplastische kunststoffen (zoals ABS) kun je met warmte smelten, en als het dan afkoelt dan stolt het weer en is het weer ABS.

Dusss wat ik je aanraad: regel wat ABS plaatmateriaal in dezelfde dikte als de tank. Haal je kartonnen ding uit elkaar en gebruik de delen als mallen: maak ABS stukken die net zo passen.
Las deze aan elkaar en daarna aan je tank.

Lassen wordt veel gedaan met speciale 'guns'. Dat werkt als een hete-lijmgun, maar dan met ABSstaven erin ipv lijmstaafjes. Je zou het zelf ook nog kunnen proberen met een soldeerbout of brander, maar dat vergt enige oefening (lees: is lastig). Verhit je ABS teveel, dan verbrandt het trouwens (zwarte rook).
Succes :W
 
Tof project! :}

Wat betreft die uitlaat.. kijk eens hoe de maten zijn bij de originele headers? En eventueel andere mono's! Meercilinder blokken kunnen met de pulsen van 1 cilinder de andere helpen leegmaken (scavenging) dus aan die maten heb je waarschijnlijk niets.
 
Hallo!

Inderdaad al veeeeellsste lang geleden dat er iets gebeurd is. Maar ja zelfde excuus als iedereen gebruikt :) druk druk druk.

Toch ff 2tal spy piccies om te laten zien dat er nog wel wat gebeurd:

Foto=IVC8EMNJ


Ik kocht een Remus Grandprix RVS systeem voor een Husqvarna 610. Puur op het oog omdat er ongeveer dezelfde bochten in zaten en omdat de pijp diameter net iets groter is. Vervolgens dit gewoon in stukjes gezaagd :) en opnieuw in elkaar laten lassen. Resultaat is een perfect passend uitlaat systeem, wat binnenkort onder de motor kan.

Foto=6QPHZFBI


De einddemper maar liefst 20cm ingekort!!! dat zal wel een geluidje geven denk ik!

Foto=CGCBPJYL


zucht waardeloze kwaliteit camera! Dit is dus een ultralicht koplampje. Ga een polyester ophang systeempje maken om het op de motor te bevestigen.

Tot snel dit keer!
 
Laatst bewerkt:
Heeft er nog iemand foto´s van dit project?
Ik ben ongeveer het zelfde van plan en zou graag veel fotó's er van willen hebben.
Als je ze hebt stuur ze dan even naar nolnol7 at hotmail.com

Groetjes,

Arnold
 
Terug
Bovenaan Onderaan