Supermono racer weer rijklaar maken

Ook altijd prachtig gevonden de supermono.Heb zelf twee maal een Muz gehad met hetzelfde blok.
Was de meting bij Dick Hoogland?
 
Set Carters was ongeveer 1 seizoen betrouwbaar , scheurde op een gegeven moment door tussen krukas en balansas.
merkte je doordat de ontstekings deksel pakking ging lekken.
verder ging er weinig stuk.

Mike van MVS had op het laatst meer dan 90 pk.....
 
Ook altijd prachtig gevonden de supermono.Heb zelf twee maal een Muz gehad met hetzelfde blok.
Was de meting bij Dick Hoogland?
Klopt , in de supermono tijd woonde we daar bijna.....
Runde daar zelf onze motoren, mochten van Dick gratis de dynojet bank gebruiken.
 
wow van 47 naar 80pk...!
Wat is er allemaal aan gedaan om dat voor elkaar te krijgen???
ik gok alvast even ;)
grotere boring, over racing cilinderkop, andere nokkenas, titanium drijfstang, carburateurs, ontsteking en uitlaat. Netjes in elkaar zetten en hopen dat het niet ontploft. Zoiets. En graag verbeteren aanvullen waar ik het mis heb:t
 
ik gok alvast even ;)
grotere boring, over racing cilinderkop, andere nokkenas, titanium drijfstang, carburateurs, ontsteking en uitlaat. Netjes in elkaar zetten en hopen dat het niet ontploft. Zoiets. En graag verbeteren aanvullen waar ik het mis heb:t
Inderdaad

105 mm je zuiger.
Lange drijfstang voor minder trillingen.
Close ratio versnellings bak.
Afgedraaide balans as.
Vaste tandwielen voor balanas aandrijving.
Goed bochtlengte en megafoons voor de uitlaat dempers.
Verschil tussen goede en slechte uitlaat is zomaar 7 pk.....
Naast de over kop heb ik ook nog een opengewerkte kop.
Hier worde de cpl inlaat open gefreesd en vervangen voor een ander spruitstuk.
Barnett alu koppelings platen.
Ander krukas hoofdlagers.
Enzovoort
 
Ik heb mn eerste Muz in 2004 gekocht van iemand uit Volendam, die reed in de supermono. Hij had een soort mockup frame gemaakt waarin ie snel en makkelijk het blok kon wisselen. Ging daar ook steeds mee op de bank bij Dick.
 
P
Ik heb mn eerste Muz in 2004 gekocht van iemand uit Volendam, die reed in de supermono. Hij had een soort mockup frame gemaakt waarin ie snel en makkelijk het blok kon wisselen. Ging daar ook steeds mee op de bank bij Dick.
Dat mockup frame had ik gemaakt en stond bij Dick.
Die Volendammer kan ik wel uit mijn supermono tijd.
 
Dus gewoon een soort motorblok houder met een achterwiel dat je snel kon gebruiken om je blok toch op de testbank te zetten? Klinkt als een handig ding om te hebben als je veel en vaak dezelfde blokken wil testen met een aantal coureurs :t

Gaat de supermono komend seizoen weer de baan op?
 
Dus gewoon een soort motorblok houder met een achterwiel dat je snel kon gebruiken om je blok toch op de testbank te zetten? Klinkt als een handig ding om te hebben als je veel en vaak dezelfde blokken wil testen met een aantal coureurs :t

Gaat de supermono komend seizoen weer de baan op?
Kan er niks over vinden.
 
Wiel gepoetst , remklauwen gereinigd .
A04FD1CD-DC8F-4FBF-A0C2-BFD077DACD99.jpeg
 
WP achter schok en gelaste draaipunten van hevel , op zelfde plaats als origineel.
4B7F87C0-79F3-45D3-8A4B-101720394D2A.jpeg
 
Ik had een vraag over de Kawasaki GPX 750 achterbrug die jij gebruikt in de supermono.
Is dit de originele lengte dit in verband met de wielbasis, die bij weten dan te lang wordt!
En tot welke breedte velg/band kan daar tussen. Is deze van aluminium of staal.
Ik heb namelijk ook een supermono staan die ik wil opknappen en wellicht deze achterbrug wil gaan gebruiken.
Bij voorbaat dank voor het delen van de gegevens.
 
Programmeerbare carmo ontsteking , staat op hoge toeren veel later dan origineel om detonatie tegen te gaan.
Op de dynojet bank zetten we de ontsteking zo laat mogelijk tot het moment dat het vermogen inzakte en dan 1 graad terug.
motor temperatuur werd daardoor ook veel lager
EDE4DB31-9898-4ED9-B468-5595D76CFEAB.jpeg
 
Ik had een vraag over de Kawasaki GPX 750 achterbrug die jij gebruikt in de supermono.
Is dit de originele lengte dit in verband met de wielbasis, die bij weten dan te lang wordt!
En tot welke breedte velg/band kan daar tussen. Is deze van aluminium of staal.
Ik heb namelijk ook een supermono staan die ik wil opknappen en wellicht deze achterbrug wil gaan gebruiken.
Bij voorbaat dank voor het delen van de gegevens.
165 slick past er tussen, met 5,5j velg.
wielbasis werd dacht ik zelfs iets korter.
net gemeten 1335 mm.
brug is aluminium.
 
Lekker bezig aan de mono :t Megafoon uitlaten zijn mooi!, ik zie dan meteen weer van die details als een dubbel gelast en verlengt schakelpookje_O- Dat vindt ik het leuke aan zo'n eigen ontwikkelde motor. Je ziet gewoon de evolutie, de wens voor een langer pookje levert een dubbel gelast pookje op i.p.v. een volledig nieuw pookje met de juiste lengte. Kan ook te maken hebben met een schuivertje natuurlijk....
 
wow van 47 naar 80pk...!
Wat is er allemaal aan gedaan om dat voor elkaar te krijgen???
En dat is niet helemaal correct..... het is nog beter. Van 47 aan de krukas (vaak net iets boven de 40pk, aan het achterwiel.) naar 80 aan het achterwiel/

Leuk topic Willem, oude tijden herleven zo een beetje :t
 
Lekker bezig aan de mono :t Megafoon uitlaten zijn mooi!, ik zie dan meteen weer van die details als een dubbel gelast en verlengt schakelpookje_O- Dat vindt ik het leuke aan zo'n eigen ontwikkelde motor. Je ziet gewoon de evolutie, de wens voor een langer pookje levert een dubbel gelast pookje op i.p.v. een volledig nieuw pookje met de juiste lengte. Kan ook te maken hebben met een schuivertje natuurlijk....
Geen schuiver , omgekeerd schakelen was de wens.
Dit was de simpelste oplossing.
 
Terug
Bovenaan Onderaan