monoracer71
MF veteraan
- 8 aug 2009
- 1.855
- 884
Mijn oude racer heeft ongeveer vanaf 2009 mooi staan te wezen in de werkplaats.
tijd voor wat broodnodig onderhoud.
tijd voor wat broodnodig onderhoud.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Was nog een Europees kampioenschap.Hoe zit het nu eigenlijk met die supermono's? Wat voor frame en blok zit er in? En hoeveel weegt zoiets? Vind dit wel erg interessant!
Oh ik dacht TZR/SZR frame, maar nu je het zegt...Aprilia Rs250 frame met kawa gpx750 achterbrug.
Deze was 4 kg lichter dan de banaan van aprilia en was makkelijker voor uitlaat montage.
Uitlaten std yamaha bochten van een xj met hieraan zelf gemaakte megafoon van 1mm blik.
Dempers zijn ook zelf gemaakt.
Onder de 4000 gebeurt er genoeg maar daar knapt je krukas niet van op is de ervaring.Tandjes, max 80 Nm maar komt ook niet onder de 70Nm
Onder de 4.000 tpm gebeurt er zeker he-le-maal niks?
Sodeknetters, 80+ Pk's vindt ik toch wel echt indrukwekkend voor zo'n blok. Hoe lang gaat zo'n blok dan nog mee? Of is dat nog te overzien? Zal niet voor niks zijn dat je nog 3 blokken hebt staanHeb nog 3 blokken, 1 in frame en 2 reserve.
Alle met meer dan 80 pk achterwiel.
Krukas met lange carillo drijfstang.
Tjechisch close ratio versnellingsbakken.
Stage 4 nokkenassen.
Mijn eerste keer 80 pk kwam toen ik een 2e hands over racing cilinder kop had gekocht.
Dick Hoogland had een premie uitgeloofd voor de eerste mono met meer dan 80 pk.
Was toch goed voor een set nieuwe szr carters