Supermono racer weer rijklaar maken

Over
14C000F2-514F-48FE-AE45-98B3CCD2B19B.jpeg
ED33DEBB-C6C1-4D8E-951B-527698CD97E3.jpeg
274D07AC-F82B-4FCB-99B5-2965ACABA208.jpeg
68378189-7B92-41FA-8DB0-A098E042D952.jpeg
9D3907D9-7B04-4F6F-B93D-9C3F80C6A314.jpeg
 
Die Over Ducati van Lex van Dijk is ook erg fraai, heb ik nog gezien tijdens 1 van de Bikers Classics van de laatste jaren.
 
To do list is redelijk klein:
Carbs inspecteren.
Olie verversen : gebruikte altijd quaker state 20w50 mineraal.
1,9 liter , word toch elke race ververst.
Kan zo gauw geen leverancier meer vinden.
Nieuwe remvloeistof.
Verse banden.
Batterij is verdacht , toch maar vernieuwen ? is van een RC autotje.
 
Waarom gebruik je minerale olie?
Geen olie verversen van de vering?
Dick Hoogland gebruikte zelfs sae40 olie.
Heb altijd minerale olie gebruikt en blokken zagen er altijd heel mooi uit van binnen.
Smeereigenschappen van mineraal is niets slechter dan synthetisch.
Is wel beter voor straat gebruik meen ik.
 
Het vermogen van bijna 84 pk is inderdaad indrukwekkend,maar wat ik nog indrukwekkender vind is hoe het vermogen
/koppel loopt. Koppelverloop is redelijk vlak.
Ik ken iemand die haalt er nog een paar pk meer uit, en die is begonnen ooit met deze zelfde type blokken. Maar intussen freest hij oa zijn eigen carters, maakt zijn eigen nokkenassen end. dus die blokken zijn niet meer als Yamaha Muz te herkennen.
Dat is het mooie van de Supermono's waar stopt het..... Zoals jij terecht opmerkt is er ook nog het koppel om rekening mee te houden. Maar ook een rijwiel gedeelte moet goed over nagedacht worden om een goed sturende fiets te krijgen. Ff een 600 supersport als donor gebruiken is te zwaar, 250 2t is duur en schaars en gaat snel kapot door de trillingen. Dus veel zelf maken is de oplossing :t
 
Over de 100pk zelfs Willem.
HTS zat ook net onder de 90pk toen ik reed, wel met de 4 klepper 660.
 
Hangt er nog wel vanaf welke testbank je gebruikt , kan wel 10 pk verschil in zitten.
Als je vermogen wil vergelijken moet iedereen op dezelfde bank.
 
Terug
Bovenaan Onderaan