SuperMotard & bandenkeuze

Rico

MF veteraan
9 okt 2001
2.161
0
Het sprookjesbos :)
ik heb eens wat uitgezocht en twijfel over het volgende, neem ik radiaalbanden of echt sticky tires?

welnu wie rijdt er SM en welke bandjes berijden jullei onder welke omstandigheden.... voor mij is het stevige bochtenwerk op goede wegen met name van toepassing...

hier is mijn oog op gevallen...

MT 60 R Front Front
120/70R17TL 58VCORSA MT60R
MT%2060%20R%20Front.gif

MT 60 R Rear
160/60R17TL 69VRS CORSA MT60R
MT%2060%20R.gif



en op deze:...
MTR 21 Dragon Evo Corsa Front
MTR%2021%20Dragon%20Evo%20Corsa.gif

MTR 22 Dragon Evo Corsa Rear
MTR%2022%20Dragon%20Evo%20Corsa.gif


wat is het beste volgens jullie... of hebben jullei andere ervaringen aanbevelingen of combinatie mogelijkheden.

ik heb bijvoorbeeld ook mensen met radiaal voor zien rijden en sticky achter....???

bij voorbaat dank :)
 
Sorry ik heb geen SuperMotard. Je zal moeten wachten op een reactie van Guz of Dennis of...
 
Heb al verschillende combo\'s gehad.

Standaard wordt de Duke afgeleverd met 2 Bridgestone\'s BT 010\'s.

Ik heb vervolgens een Michelin Pilot Sport voor genomen en achter een Metzeler MEZ3 RS2.

Werkte prima alleen vind ik de Metzeler niet echt vervevingsgezind. Hij breekt wat abrupt uit. Alles of niets.

De Michelin is een beetje ongelijkmatig afgesleten. Dit komt voornamelijk door de wheelies.
Als je neerkomt is het af en toe net een landend vliegtuig zo\'n rookpluim komt er af. Niet echt bevordelijk voor de duurzaamheid.

Nu heb ik weer een Bridgestone BT010 achter en pas een nieuwe voorband gehaald om te testen.
Maxxis heeft een nieuwe bandenlijn voor Supermotards: Goldspeed.
Ik heb de intermediate genomen met medium compound. Heeft ongeveer hetzelfde profiel als de Pirelli MT 60R maar nog iets fijner.
Ze hebben daarnaast nog slicks en full-wet\'s in 3 verschillende compounds.
Heb er net een paar km mee gereden maar zal je op de hoogte houden
 
MTR60 :}

Op mijn werk hadden we ook allemaal supermotards met allemaal die banden eronder.

Echt heel veel grip :}
worden snel warm
enigste nadeel is dat ze toch best wel snel slijten.
 
voor de weg de volgende keuzes:
MTR60
-----
top band maar ook ERG snel weg. Superregendband

MEZ1-HR
-------
Een ERG goede band.
*(Neem NIET de zr. Die is niet alleen veel duurder, maar komt ook veel moeizamer op temperatuur.)
Voorlopig mijn favoriete keuze, maar ter lering ende vermeack ga ik es een supercorsa proberen.
In principe hetzelfde als de Pirelli Dragon-HR


BT010
-----
geen slechte band, maar niet beter dan de MEZ1hr. De BT010 moet wat meer door een bocht gedwongen worden.


Rennsport/Supercorsa
--------------------
Erg goede banden, degene die daar mee reden waren zeer tevreden.

je hebt ook nog andere fun-banden, bt90, bt96. Een van ons clubje graait altijd oude lekke circuit banden uit de afvalberg van een dealer. Hij heeft toch een binnenband. Ook wel es een slick geprobeerd, echt een gekkenhuis op de weg.


voor een verslag van enkele banden kun je ook www.ktm.nl raadplegen.

(had je bericht over het hoofd gezien ;) )
 
vreemd forum trouwens voor deze vraag....

als je ermee wilt racen moet je een slick laten opsnijden en een intermediate voor nemen.

SM-vragen komen meer voor in het off-road stukje...
 
er is hier een off-road forum (\'echte\' sm-ers rijden immers ook op onverhard)

maar een exclusief sm-forum is in aantocht ;)


\'k hoor het graag als het zover is :)

over 2 a 3 weken heb ik mijn 17# velgjes binnen en zal ik de keuze van banden echt moeten maken, ik zit er nu ook over te denken om de bijna afgereden/lekke banden van Redbullman over te nemen... bespaart centen en kan dan ook de supercorsa\'s gebruiken die na een dag racen weggezwiept worden :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan