SuperMotard ; dagelijks?

Chili Pepper

MF'er
8 mei 2004
135
0
Helmond
Wie gebruikt z'n moto ook voor dagelijks gebruik? Ik zit er namelijk over te twijfelen om als eerste fiets een sm te kopen en ik heb nu toevallig de kans om een mooie ktm lc4 te kopen. Mijn bedoeling is om hem regelmatig te gebruiken voor woon/werk verkeer van ongeveer 50 km per dag (geen snelweggebruik) en af en toe een bospaadje te pikken. Voornamelijk wil ik leren sturen en echt leren motorrijden zonder op een dure, snelle supersport te beginnen wat ik eerst van plan was. Wat raden jullie aan of wat is jullie ervaring hiermee.

Mvg & Bvd alvast voor jullie moeite.

P.s. dit is de link naar de ktm.

http://www.marktplaats.nl/foto.php3?g=motoren&u=crossmotoren&ID=37140&ret=%2Fmarkt%2Fmotoren%2Fcrossmotoren%2F37140.htm%3Fzoek%3Dlc4
 
Ik rij af en toe woon werk, maar ken er genoeg ook op dit forum die dagelijks rijden...

Wrom niet :? zo lang je maar niet de snelweg opdraait *D
 
Als je zelf een beetje handig bent kan het wel, aanbevelen doe ik zeker niet, hoewel zo'n lc4 wel vrij degelijk is.
Maar als je voornamelijk pendelt kun je beter een andere motor aanschaffen, tenzij je route naar het werk een kronkeldijk is.
 
Voornamelijk wil ik leren sturen en echt leren motorrijden zonder op een dure, snelle supersport te beginnen wat ik eerst van plan was.

Om daarna alsnog een supersport te kopen? Dat is een stap terug zeg :P
Maar 50km per dag moet een LC4 makkelijk tegen kunnen. Wel netjes warmrijden natuurlijk :)

[edit]

typo :X
 
Laatst bewerkt:
Als je zelf een beetje handig bent kan het wel, aanbevelen doe ik zeker niet, hoewel zo'n lc4 wel vrij degelijk is.
Maar als je voornamelijk pendelt kun je beter een andere motor aanschaffen, tenzij je route naar het werk een kronkeldijk is.
Waarom niet??Ik rijdt dagelijks woon werk,90km heen en terug met een stuk autosnelweg,met mijn Duke 2(lc 4).Zonder problemen voor bijna 18000kms nu.Ik zie echt het probleem niet.
 
Waarom niet??Ik rijdt dagelijks woon werk,90km heen en terug met een stuk autosnelweg,met mijn Duke 2(lc 4).Zonder problemen voor bijna 18000kms nu.Ik zie echt het probleem niet.
Problemen zijn er ook niet. Het is alleen niet de fiets die ik zou kiezen om mee te gaan pendelen.
 
Omdat 't geen tourfiets is of...

P.s. 2700 euries moet die ktm kosten, uit '93

- banden 1000 km oud
- nieuwe ketting
- tandwielen nog in goede staat

Verder is ie in goede staat behalve de achterbrug, daar zit wat aanslag op en de motor kan binnenkort wel een beurt gebruiken zei de eigenaar eerlijk.

Wat te doen: serieus voor gaan kijken of niet?
 
Omdat 't geen tourfiets is of...

P.s. 2700 euries moet die ktm kosten, uit '93

- banden 1000 km oud
- nieuwe ketting
- tandwielen nog in goede staat

Verder is ie in goede staat behalve de achterbrug, daar zit wat aanslag op en de motor kan binnenkort wel een beurt gebruiken zei de eigenaar eerlijk.

Wat te doen: serieus voor gaan kijken of niet?
Als ik het goed begrijp dan vraagt hij een meerprijs voor de sm-wielen 800euro :?
Neem in ieder geval iemand mee die weet waar hij op moet letten bij een ktm. Kijk ook heel goed op het kenteken en framenr of alles klopt.
 
Die motor heb ik ook nog contact over gehad. Best redelijk nette prijs, was geloof ik alleen een kering (uitgaande- of schakelas) die wat zweette. Als je je een mailtje naar me stuurd zal ik je de mailtjes doorsturen waarin ik met de eigenaar heb gesproken. Wil dat niet zomaar hier posten, ik heb alleen je mail adres niet, dus stel voor dat je mij even een mailtje stuurd mocht je ge-interreseerd zijn.

Dan nog even over LC4: het zijn aardig betrouwbare motoren volgens mij. Als je er niet te gek mee doet kan het best lang heelblijven, dat blijkt ook uit het feit hoe lang die blokken heelblijven in Dukes. Warmrijden is en blijft van levensbelang, net zozeer als olie verversen.
 
Als de motor al iets mankeert voor dat ik hem koop dan heb ik al veel minder zin in omdat ik zelf helemaal niet kan sleutelen. Denk dat ik er maar vanaf zie dan. In ieder geval bedankt voor jullie reacties, als jullie toevallig nog iets te koop weten mag je me dat natuurlijk even laten weten :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan