Supermotard gezocht!!

Uzi

Rookie
22 sep 2004
22
0
Koersel-Beringen
Zou iemand me kunnen helpen? Momenteel ben ik de trotse eigenaar van een VTR1000, maar wegens de snelheidsbeperking van tegenwoordig zoek ik dezelfde fun maar met geringere snelheid, zelf denk ik de oplossing gevonden te hebben, een lekkere Supermoto. Dus, Supermotard gezocht??! Model?! Misschien een 600, liefst een Husky, alle modellen zijn eigelijk welkom, KTM, Yamaha, Vor, Husaberg, .. maakt niet uit. Graag had ik ook wat advies gehad wat te nemen, luchtgekoeld, watergekoeld, is zo'n speeltuig ondehoudsgericht, olie aflaten om de zoveel, eigenlijk wat meer info ivm de juiste keuze te maken van Supermoto. Alle advies is welkom.

Thanks
 
PJ, in ieder geval al bedankt! Ik ga nu even tijd nemen om vanalles uit te pluizen, maar ik heb wel een belangrijke vraag waar jij me waarschijnlijk mee kan helpen. Is er een verschil tss 450 en 600 bikes op gebied van wheelies en stoppies, ik denk natuurlijk dat de 450 wat handelbaarder is, maar maakt dat veel uit?

Je mag je blij wezen met je schitterende SM, pareltje moet ik zeggen. Ik heb net de foto gezien.

Uzi
 
PJ, in ieder geval al bedankt! Ik ga nu even tijd nemen om vanalles uit te pluizen, maar ik heb wel een belangrijke vraag waar jij me waarschijnlijk mee kan helpen. Is er een verschil tss 450 en 600 bikes op gebied van wheelies en stoppies, ik denk natuurlijk dat de 450 wat handelbaarder is, maar maakt dat veel uit?

Je mag je blij wezen met je schitterende SM, pareltje moet ik zeggen. Ik heb net de foto gezien.

Uzi

Hoeveel verschil er is tussen de 450 en 600+ qua wheelies en dergelijke weet ik niet. Ik kan alleen zeggen dat de mijne makkelijk op 1 wiel gaat.
Het beetje vermogen dat een 450 ten opzichte van een 600+ misschien te kort komt, wordt volgens mij wel goed gemaakt met het lage gewicht en de kortere versnellingsbak. Ze zullen beide op vermogen makkelijk op 1 wiel gaan (en niet alleen in de 1e versnelling).

Ik denk dat het belangrijker is om te kijken waar je de sm het meest voor wilt gebruiken: straat of circuit?
 
Ik ga hem enkel gebruiken voor de straat, misschien een of andere cursus in Zolder op circuit, dat zou ook nog kunnen, maar zeer zelden toch.
 
Nog niet verkocht ?

Nee, snap er niks van.... ze willen alleen maar ruilen. :?

Moet ook zeggen dat ik nog niet zo'n haast heb. Het maakt niet veel uit of hij nu of in het voorjaar weggaat. En als niemand 'm wil, dan hou ik 'm er gewoon bij. Hetis een ideaal ding voor in de bergen enzo. Heb trouwens de WR niet genomen, is een 2005 450 EXC geworden :)
 
Ik moet wel toegeven, een pareltje alweer. KTM, coole motor. En wat heb je nu gekocht, WR, is dat Yamaha, indien dat is, ook weer perfect! Maar deze behoren al beiden bij de top wat ik in gedachte had, maar ik ga denk ik wel eenvoudiger beginnen. De eerste zal al wat meer meemaken als mijn volgenden, die dan wel tiptop mogen zijn zoals je KTM.
 
Maar deze behoren al beiden bij de top wat ik in gedachte had, maar ik ga denk ik wel eenvoudiger beginnen. De eerste zal al wat meer meemaken als mijn volgenden, die dan wel tiptop mogen zijn zoals je KTM.

Met die gedachte heb ik de mijne ook gekocht. Om het rijden op te leren.
Vergeleken bij de meeste motoren op het circuit rijd ik op een bejaarde machine.

Ik ben inmiddels 3 valpartijen verder en heb nog nergens problemen mee gehad.
Dus ik denk dat je ook best op een vergelijkbare machine als de mijne kan beginnen. Leuke motor om mee in de sm-wereld te stappen :)
 
Dat zal wel!! Als eerste, zie ik wel zitten, voorlopig ben ik nog out met een werkongeval aan de hand, maar tegen het einde van het jaar is de tijd rijp denk ik. Die KTM zal wel al lang weg zijn, maar zoiets kan wel een optie zijn.
 
heb nog een ktm lse 400 lc4 van 1997 met ORIGINEEL KENTEKEN, kick en elekt start.
voorzien van zwart/oranje nieuw plastic , nieuwe zadelovertrek,nieuwe einddemper, van het merk VAN HASSELT, nieuwe remschijf achter , nieuwe tandwielen (TALON GOLD) , nieuwe ketting,kettingstrips, nieuwe remschijf voor van ABM (peak shijf)320mm doorsnee en ABM 4 zuigerklauw, halogeen acerbis licht kap,acerbis handkappen (alles nieuw), led achterlicht, 17 inch behr velegen enz
motorblok is als nieuw, originele rubber,slangen, rubber op pedalen enz enz
enige probleem is dat er wat koelvloeistof in de olie lekt , en de voorrem nog ontlucht moet worden , verder inorde 100% , eventueel foto's op verzoek.
wordt verkocht omdat ik er nog niet op gereden heb , en ik ook mijn chopper verkoopt ,om een jongere chopper terug te kopen , kunnen we met zijn twee op.
prijs € 4200,- OF EEN SERIUES BOD !!
let op alle nieuwe onderdelen uitlaatdemper, schijf +voorklauw, achterschijf, plastic, enz enz, ongeveer terwaarde van € 1300,-
ook is er nog originele eindemper en plastic bij.zie ook bij vraag en aanbod er zit meer extras bij.

Bijlage: ktm.jpg
 
Laatst bewerkt:
vaste prijs € 4200,-
let op alle nieuwe onderdelen uitlaatdemper, schijf +voorklauw, achterschijf, plastic, enz enz, ongeveer terwaarde van € 1300,-
ook is er nog originele eindemper en plastic bij.

Die machine ziet er netjes uit hoor, maar ik denk dat de prijs wel erg optimistisch is.
 
Zeker wel, prijs tot waar ik bereikt ben te gaan is 6000€, anders gaat het hele verhaal toch te kostelijk worden. Maar nu ben ik even nog alles aan het uitpluizen en afwegen, tegen einden jaar moet ik ene beest hebben. Dus toch altijd al bedankt voor de voorstellen, laat ze maar komen!!
 
een seriues bod op de ktm mag altijd , er zit ook nog een nieuw zwart voorspatbord bij ,zilver/grijs sidepanels, radiateur scoops oranje, oranje halogeen acerbis lichtkapje, voortandwiel talon, remblokset achter ,originele remschijf voor , originele einddemper, en het originele plastic,incl 2 nieuwe oliefilters.
ik weet wat ik er voor krijg als ik hem inruil op een nieuwere chopper , bij een dealer (landelijke dealer) dus lager ga ik zeker niet.
en als ik zo lees zijn de meeste rijders ook zeker allemaal goede monteurs ,die als ik het lees op het forum ,het maar een peuleschiletje vinden om een motorblok uit en in elkaar te zetten ,dus wat is een keering of pakkingetje dan toch??
 
Mijn Husq gaat er ook uit, als ie genoeg opbrengt, anders ga ik er weer lekker verder op rijden. Het is een Husq 610 uit '94, is in januari door Bon Motoren gereviceerd en ligt momenteel uit elkaar wegens een stuk pinnetje in de versnellingsbak. Ik heb 2 redenen dat ik 'm weg wil doen. Ten eerste staat voor mij onomstotelijk vast dat er met een SM altijd wel wat fout gaat. Hoe je er ook mee om gaat, als je dat voor lief neemt kun je d'r veel lol mee hebben, als je op 1 hoog woont in Amsterdam is het lastiger. Tweede punt is een logisch gevolg daarvan; ik wil een SF (gaan bouwen).

Hier een foto'tje van de motor:
MVC-017F.jpg


Voor ongeveer 3000 euro mag ie de deur uit. Krijg je er ook nog wat spulletjes bij.
 
een seriues bod op de ktm mag altijd , er zit ook nog een nieuw zwart voorspatbord bij ,zilver/grijs sidepanels, radiateur scoops oranje, oranje halogeen acerbis lichtkapje, voortandwiel talon, remblokset achter ,originele remschijf voor , originele einddemper, en het originele plastic,incl 2 nieuwe oliefilters.
ik weet wat ik er voor krijg als ik hem inruil op een nieuwere chopper , bij een dealer (landelijke dealer) dus lager ga ik zeker niet.
en als ik zo lees zijn de meeste rijders ook zeker allemaal goede monteurs ,die als ik het lees op het forum ,het maar een peuleschiletje vinden om een motorblok uit en in elkaar te zetten ,dus wat is een keering of pakkingetje dan toch??
Bij welke dealer krijg jij zoveel terug :?
Mijn collega heeft zijn 620 van 97 ingeruild op een 520 en die kreeg maar 2600 euro terug terwijl er net nieuw plastic op zit en een nieuw bigend erin.
 
Dat zal wel!! Als eerste, zie ik wel zitten, voorlopig ben ik nog out met een werkongeval aan de hand, maar tegen het einde van het jaar is de tijd rijp denk ik. Die KTM zal wel al lang weg zijn, maar zoiets kan wel een optie zijn.

Stuur mij maar eens een mailtje, misschien valt er wel wat te regelen.
Tot nu toe is hij er nog.
Ik heb trouwens geen Yamaha WR gekocht, maar een KTM 450 :}
 
heb nog een ktm lse 400 lc4 van 1997 met ORIGINEEL KENTEKEN, kick en elekt start.
voorzien van zwart/oranje nieuw plastic , nieuwe zadelovertrek,nieuwe einddemper, van het merk VAN HASSELT, nieuwe remschijf achter , nieuwe tandwielen (TALON GOLD) , nieuwe ketting,kettingstrips, nieuwe remschijf voor van ABM (peak shijf)320mm doorsnee en ABM 4 zuigerklauw, halogeen acerbis licht kap,acerbis handkappen (alles nieuw), led achterlicht, 17 inch behr velegen enz
motorblok is als nieuw, originele rubber,slangen, rubber op pedalen enz enz
enige probleem is dat er wat koelvloeistof in de olie lekt , en de voorrem nog ontlucht moet worden , verder inorde 100% , eventueel foto's op verzoek.
wordt verkocht omdat ik er nog niet op gereden heb , en ik ook mijn chopper verkoopt ,om een jongere chopper terug te kopen , kunnen we met zijn twee op.
prijs € 4200,- OF EEN SERIUES BOD !!
let op alle nieuwe onderdelen uitlaatdemper, schijf +voorklauw, achterschijf, plastic, enz enz, ongeveer terwaarde van € 1300,-
ook is er nog originele eindemper en plastic bij.zie ook bij vraag en aanbod er zit meer extras bij.

DOE EEN SERIEUS BOD BOVEN DE 3200,- euro

Bijlage: k.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan