supermotard kleding

LulKoek

koekoek
26 mei 2006
4.976
197
onder den haag
Ben op zoek naar sm kleding.
Velen van de wetstijd rijders rijden met MvD kleding 2 delig.
Maar er zijn ook andere kledingmerken.
ik zit zelf te denken aan een Alpinastars sm lederen pak uit 1 stuk,
omdat daar ook de knie protectie is geitregeert in het pak.
Jammer genoeg zijn er weinig of geen dealers om dit allemaal te passen.

Waar rijden jullie mee op circuit, en hoe bevalt dat?
Ik rij nu zelf met een eerste model revit pak,
en dat is zweten |(
En kan je het gebruiken op de straat?
 
Laatst bewerkt:
mvd is gewoon echt ideaal!
losse knie kappen fijne losse broek en een body protector met meeeer dan genoeg protectie!
kortom niet twijfelen en gewoon een mvd pak halen!
 
ik rij zelf met een 1piece suite van THOR is in ontwikkeling gemaakt met yamaha. lekker pak en lekker luchtig. maar zijn nog moeilijk aantekomen.
 
ik rij zelf met een 1piece suite van THOR is in ontwikkeling gemaakt met yamaha. lekker pak en lekker luchtig. maar zijn nog moeilijk aantekomen.

heb ik ook naar gekeken maar die worden nie meer gemaakt is mij verteld..

in amerika is er wel aan te komen maar dan zit je weer met het versturen...
 
Rij met een Alpinestars GP plus pak rond. Op asfalt circuits gaat dat prima. Het is klote in 't overhard. Veeeeel te warm. Dus tip: ga voor iets wat goed geventileerd is.
 
Ben op zoek naar sm kleding.
ik zit zelf te denken aan een sm lederen pak uit 1 stuk

Misschien is dit iets voor je:
2709020997_bcc302f906.jpg
 
Laatst bewerkt:
mvd is gewoon echt ideaal!
losse knie kappen fijne losse broek en een body protector met meeeer dan genoeg protectie!
kortom niet twijfelen en gewoon een mvd pak halen!

Als je blijft rijden is er inderdaad niets aan de hand.
Bij één keer vallen is vaak de broek (en het shirt) al naar de gallemiezen.
(hoor en zie ik van collegarijders)

De tweedelige pakken van Troy Lee en Huub Mesters www.hmxracing.com zijn beter van kwaliteit.

De pakken van MvD vind ik echter wel mooier dan bovenstaande.

Ik rij met een supermotopak (ééndelig) van Dainese en Alpinestars.
Wel warm in de zomer maar voel me wel veiliger door het leer en de protectie.
 
Laatst bewerkt:
Ja er zit allemaal bescherming in het pak gebouwd, heb mijn bij een duitse zaak vandaan, gewoon even ebay rond speuren mijn pak was nieuw en van 999,- afgesprijsd naar 350.
Koopje dus.
 
Ik heb Troy Lee, onder mijn broek heb ik kniebraches. Alles gaat stuk als je valt, vandaar dat ik mij heb voorgenomen minder te vallen _O-
 
voor de mickey mouse baantjes in nederland is mvd super en kan je makkelijker bewegen en op de shirts heb je meer plek voor de sponsors.speedhouse-van roozendaal team rijdt het nwe seizoen met mvd kleding met dank aan marcel
 
Ik ben prima tevreden met mn MVD pak..erg goed geventileerd(zelfs een beetje koud soms) en lekker licht en wendbaar. Kwaliteit vind ik persoonlijk erg goed en je bent net zoveel kwijt als bij een 1delig pak. En als je dat 1delig pak aan gort rijd kan je het hele pak weggooien bij een 2 delig ding kan je gewoon een van de 2 delen vervangen.

8426_102430089773588_100000197937893_69522_5164469_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
ik rij dus met een 2delig leren pak, zowel op de weg als circuit. dat is natuurlijk zweten geblazen, maar vind dat vind k niet zo erg. vind de kwaliteit gewoon veel belangrijker dan comfort.

maar wat dat comfort betreft, sinds k circuit ben gaan rijden merk k dat je je poten behoorlijk op moet trekken in de bochten en dat laat mijn leren pak dus niet echt toe. dat werkt echt ontzettend tegen omdat t zo strak zit, dus dat maakt t gewoon ontzettend zwaar voor m'n benen. hebben jullie daar ook zo'n last van of niet?

ik vraag me af of dat altijd is met n leren pak, of dat ik m gewoon een maatje groter moet hebben. dat zou namelijk voor mij de enige reden zijn om zo'n mvd pak te kopen...
:W
 
Ik ben prima tevreden met mn MVD pak..erg goed geventileerd(zelfs een beetje koud soms) en lekker licht en wendbaar. Kwaliteit vind ik persoonlijk erg goed en je bent net zoveel kwijt als bij een 1delig pak. En als je dat 1delig pak aan gort rijd kan je het hele pak weggooien bij een 2 delig ding kan je gewoon een van de 2 delen vervangen.
ja, maar met zon crossshirtje mag je het wel weggooien na 1x vallen... dat gebeurt niet met een leren pak ;-)
 
Als je gewone wedstrijden rijd mag je nog 2 delig, maar Wk of europees MOET je een volledig pak hebben.
Daarom verkies ik een volledig pak, een Yamaha pak met rugprotector.
Daar is ook genoeg ruimte op voor sponser namen,vooral aan de voorzijde en rug stukken.
En een volledig pak ventileerd ook voldoende.
 
maar wat dat comfort betreft, sinds k circuit ben gaan rijden merk k dat je je poten behoorlijk op moet trekken in de bochten en dat laat mijn leren pak dus niet echt toe. dat werkt echt ontzettend tegen omdat t zo strak zit, dus dat maakt t gewoon ontzettend zwaar voor m'n benen. hebben jullie daar ook zo'n last van of niet?
Nee... ik rij met een race-overall van IXS met een spidi airback voor m'n ruggetje. Heb totaal geen last van de beperkte bewegingsvrijheid waar jij het over hebt. Is het niet zo dat het kruis net iets te laag zit bij je oid?

full


En zeg nu niet dat hij niet strak zit ;)

Geventileerd, bevalt prima. Niet van plan voorlopig iets anders aan te schaffen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan