supermotard.......prijs?

bathory

MF veteraan
30 apr 2004
3.640
0
boskoop
hi guys.....ik denk er wel eens aan om een sm te kopen.
maar de nieuwprijs van b.v. een ktm??? das wel ff schrikken,vooral als
je het vergelijkt met b.v. een 4 pitter.
waarom is de prijs van een nieuwe sm zo hoog?.ik bedoel..je hebt maar 1 pitje
en niet zoveel vermogen.
en een 2de hands..tsja met dat soort motoren word niet zo zacht omgesprongen lijkt me.
maar...die motoren zijn zo... :9~
iemand een goede raad voor een aanstaande beginner in de sm motoren.?
GRTZZ...rob...........................
 
Je hebt gelik dat een sm duur is in vergelijking met b.v. een viercilinder.
een nieuwe ktm525 kost zo'n 9500 euro. Tel daar je wielen banden en remmen bij en je zit op een 11.500 euro.
maar stel dat je met en r6( ik noem er maar een) onderuit gaat, of je gaat met een sm onderuit, Wat is dan duur?
En als je dan kijkt waar je het meeste plezier aan beleefd.
ktm520exc te koop Misschien is dit iets voor je :9~
 
Er zitten ten eerste hoogwaardige spullen op. Zeer goede vering en dergelijke. De vering is strak genoeg om er hard mee door de bocht te gaan, maar een verkeersdrempel met 100 per uur is ook geen probleem. Probeer dat maar eens met een racer ;)

Verder worden er veel minder sm's verkocht dan racers. De ontwikkelkosten van die motoren zullen toch op een manier terugverdiend moeten worden.

En verder is de lol die je op een sm hebt onbetaalbaar natuurlijk ;)
 
stel dat je met en r6( ik noem er maar een) onderuit gaat, of je gaat met een sm onderuit, Wat is dan duur?
En als je dan kijkt waar je het meeste plezier aan beleefd.
ktm520exc te koop Misschien is dit iets voor je

:^ Kijk, dát zijn pas argumenten :}

Of was dit een verkapte verkooptruc ;)
 
Laatst bewerkt:
:^ Kijk, dát zijn pas argumenten :}

Of was het slechts een verkooptrucje ;)
niks geen verkoop verhaal...
R6 e.d. hebben vaak nog rubberen remleidingen, KTM heeft zelfs stalen leidingen naar de achterrem. De stuurtjes die erop zitten zijn gruwelijk duur. WP voorvorkpoten van 48mm. En zo barst het van de goeie onderdelen.
Uiterraard kan het altijd beter, maar een standaard ktm-sm staat dichter bij zijn race-uitvoering dan elke standaard 4-cilinder.

en ze worden niet zo massaal geproduceerd als de 4-cilinders, dat scheelt natuurlijk ook.
 
Ik vind de nieuwprijs van SM's helemaal niet zo raar. Tuurlijk zijn motoren gewoon veel te duur maar als je kijkt wat voor mooi spul er standaard op de SM's van exotische merken als bijvoorbeeld Vertemati zit: dat vind je dus echt niet op een standaard viercylinder buikschuiver van Honda. En ga maar eens kijken wat een compleet uitlaatsysteem van een LeoVince of Akrapovich kost. Of om je motor voor en achter WP af te veren. Als ik voor nieuw zou gaan, dan kocht ik overigens wel een fabrieksmotard want als je zelf gaat ombouwen is het gewoon duurder omdat je onderdelen als wielen, banden, remleidingen, stuur etcetera eigenlijk dubbel koopt.

Ik heb echt een heel mooie XR650R supermoto maar op alle nieuwe onderdelen die er op kwamen wilden de leveranciers iets verdienen en ongemerkt geef je dan echt meer uit dan aan een motor die door de fabrikant al is klaargemaakt. Als ik dan op de snelweg met 120 km/u bijna van mijn zadel word geblazen en gekeeld word door een te zware rugzak denk ik ook wel eens "verdorie voor dit geld had ik nu vorstelijk op een BMW kunnen rijden met windscherm en royale kofferset" maar wanneer ik later door de stad heen knetter heb ik een grijns die ik vast op die BMW niet had gehad :]
 
Eh, die zijn voor een sm anders ook prijzig. Een volledige Akra voor een KTM kost ook 1000-1100 euro B|

Klopt. Maar ik bedoelde bij Vertemati dus dat daar standaard al LeoVince op zit (in elk geval zat). En Brembo remmen, Talon naven, WPV vering etcetera. Hoef je dus niks meer aan te verbouwen om de stoerste fiets van de straat te hebben 8-)
 
Klopt. Maar ik bedoelde bij Vertemati dus dat daar standaard al LeoVince op zit (in elk geval zat). En Brembo remmen, Talon naven, WPV vering etcetera. Hoef je dus niks meer aan te verbouwen om de stoerste fiets van de straat te hebben 8-)
Zo goedkoop is dat niet. Een Vertemati kost 12.000 euro en voor dat geld koop je ook zo ongeveer een Husky of KTM met een extra set wielen met talon naven en een Akra uitlaat.
 
:} volgens mij moet ik het gewoon eens proberen..;}
ik heb nl alleen 4 pitters gereden,en dan denk je toch in termen
als acceleratie en nm/pk's.
maar als je die plaatjes op het forum hier ziet... :9 kriebelt er
ergens toch iets.
maar waarom dan altijd die hele dure spullen er op? ik bedoel...
niet iedereen kan meteen alles uit de sm halen,net als met de racers,die
kun je altijd nog aanpassen met dure spullen als de standaard spullen
niet aan je rij capaciteiten voldoen.
ik krijg al de kriebels als ik een onverhard pad ziet waar je met
zo,n sm ook ff overheen kan knallen. :9~
dus kijk ik nog ff lekker rond en probeer me wat te orienteren in
deze motorklasse...
GRTZZZZ...rob... :)
 
Zo goedkoop is dat niet. Een Vertemati kost 12.000 euro en voor dat geld koop je ook zo ongeveer een Husky of KTM met een extra set wielen met talon naven en een Akra uitlaat.

Da's waar. Maar goed zoals ik al zei: die Vertemati is af fabriek al crème de la crème en niet iedereen vindt het even leuk om zelf alles te regelen voor een nieuwe fiets. Ik ben geen grote techneut maar de dikste tegenvallers bij mijn "SM project" waren ook niet zozeer de technische problemen maar vooral de slechte logistiek van de leveranciers. Ik had mijn wielen redelijk snel maar je hoort ook van mensen die er 8 weken op wachten. En Acerbis doet het vervoer per pakezel volgens mij (of die ezels zitten op het kantoor in België) want echt als je weet hoe lang ik op die rommel heb zitten wachten. Ik zou er al bijna wéér kwaad om worden :+
 
maar waarom dan altijd die hele dure spullen er op?
.........
ik krijg al de kriebels als ik een onverhard pad ziet waar je met
zo,n sm ook ff overheen kan knallen. :9~
juist.... wil je met een sm daar hard overheen knallen en de boel heel houden, dan moet je er geen spullen op hebben zitten uit de highway-hawk catalogus.... ;)
 
maar goud ge-annodiseerde WP poten met Brembo Goldline's en noem maar op heb je ook niet nodig voor dat paadje hoor :+ Met zelfbouw kan je kiezen wat je nodig heb. Heb alle zo ze voordelen dus :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan