Supermotard velgen!! Superaanbieding!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ec300

MF'er
9 feb 2006
136
0
Driebergen
Supermotard velgen!! Superaanbieding!

Om maar even bij het begin te beginnen;
Ik heb deze zomer een meneer ontmoet die voor mij wellicht héél interessante spullen leverde, jaja je raad het al Supermotard wielen.
Ik heb daar toen eens overnagedacht, niet alleen omdat ik zelf een Supermotard freak ben, maar ook voor sommigen onder ons en om misschien hiermee een handeltje op te zetten.

Het komt erop neer dat deze 'meneer' Sm wielen levert in de maten 3.5-5.5 :Y
Het betreft alleen de velgranden, exclusief spaken en naven dus.
En nu het belangrijkste...de prijs! Héél aantrekkelijk kan ik je zeggen, ik heb destijds voor mijn eigen Supermotard bij Haanwheels een setje Excel velgranden gekocht en dat was absoluut niet goedkoop, de smalste maat 4.25-17 was 195euro en dat is per velg welteverstaan! B|

De 'meneer' levert ze mij véél en véél goedkoper, een setje (á2stuks) velgranden komt inclusief mijn eigen marges op zo'n 150 euro neer.
Dat is dus sowieso al de helft, máár daar komt bij...Je mag voor dat geld ook nog eens je eigen kleur en maat bepalen. De prijs wat betreft meerkosten is te verwaarlozen, dus vandaar.

Hieronder wat foto's van mijn reeds ontvangen setje, ik heb zelf voor een 'proefsetje' in de maten 3.5-17 en 5.0-17 met een zwarte coating gekozen, daarbij kon ik zelf nog een logo erop laten spuiten, dat is 'Eight Ball' geworden, klinkt wel stoer toch? :Y

(ps. let niet op kleine beschadigingen, ze hebben lang op voorraad gelegen dus vandaar en bovendien ook transport)
dsc06239pp6.jpg

dsc06240jy3.jpg

dsc06247tq9.jpg

dsc06242de1.jpg


Maar wat kan ik je nou zowel leveren voor die E150,-?
Maten:
3.5-4.25-4.5-4.75-5.0-5.5 inches bij 17''

Kleuren coating:
Zwart/rood/blauw/paars/geel/goud(geanodiseerd!)/roze :+ Naja noem maar op!

De bedoeling van deze post is dat ik te weten komt of hier uberhaupt interesse naar is, voor die 150 euro heb jij in ieder geval een supermooie set velgranden :9~
Wat er dan nog bijkomt: setje spaken á E50,00 p/wiel en event. het inspaken á E25,00 p/wiel, zelf je naven meebrengen en inspaken met nieuwe spaken kost je dan 300 euro! En dit ipv. 575 euro bij HaanWheels!
Daar komt bij dat je géén basic velgen hebt, of je moet dat zelf willen natuurlijk, maar 5inches en goud geanodiseerd, het kost allemaal hetzelfde O-)

Laat maar horen!
 
Maar hier zit ook geen duur merkje op dus kan je er nooit snel mee rijden. O-)




Sorry, moest even. Als je een jaar eerder was geweest dan had je nu je eerste klant gehad. :Y
 
Als de kwaliteit gelijk is aan een Excell of in ieder geval een Behr dan is het geen geld. Ik zou zeggen: Rij er eens een keer mee tegen een stoeprand op met 100 per uur met 1,8bar in je band.
 
zit er ook iets van garantie op ofzo?
en hoe weet je of het een beetje kwaliteit is?

strax rijd je daar met je afgebladderde bochel velgjes.. weg 300 euro.
 
Je dient natuurlijk nooit tegen een stoeprand te gaan, maar ik kan je wel zeggen dat de kwaliteit heel degelijk aanziet/aanvoelt.
Ze zien er exact hetzelfde uit als mijn excels, alleen zijn die 4.25 :P
 
Domme opmerking over die stoeprand,een excel of behr geeft dan ook de geest,dit zijn gewoon standaard materialen die gebruikt worden een behr is net zo goed als een excel,maar sinds de alpinavelgen ben ik daar aanverkocht :Y
 
Goed iniatief. :)

Tijd om die prijzen van de wielenmarkt eens open te breken, gaat voor sommige motoren nergens over.

Ik bedoel dan de budget sm's. Een xr waarvan de velgen meer 'waard' zijn dan de hele motor gaat nergens over natuurlijk.

bijna ideaal voor low budget sm.
 
Dus? Wat denken wij?
Interessant of niet? })

Het zou namelijk vervelend zijn als ik straks met 50sets velgen zit die niemand wilt :X De 'meneer' levert namelijk niet zo ff 5setjes, daar heeft hij niks aan en ik bovendien ook niet :P
 
Uh ja lijkt me leuk maar ik heb momenteel ff geen motor. :P :N

Maar die verkoop je wel hoor voor zulk geld, niet in een week natuurlijk, maar ik zou de gok om ze in te kopen durven nemen. :)
 
Domme opmerking over die stoeprand,een excel of behr geeft dan ook de geest,dit zijn gewoon standaard materialen die gebruikt worden een behr is net zo goed als een excel,maar sinds de alpinavelgen ben ik daar aanverkocht :Y

Domme opmerking? Met mijn crossvelgen rij ik ook met een noodvaart over boomstammetjes dus zo gek is dat niet. KTM had in de Duke destijds ook superzachte velgen die je op de weg kapot reed dus ik zou ze eerst maar eens goed testen.
 
Dit klink wel erg interresant :9
Er zijn toch een paar vraagtekens:
Hoe zit het met de boringen van de spaken?
De spaakhoek is bij vrijwel alle types/ merken anders. Dit word bepaald door de naaf.(denk aan 1 over 1, sommige 2 over 1, ander links voor rechts of andersom)
Zo heb heb ik nog een leuk 4.25" velgje liggen van een husky maar die past niet op m'n XR. (iemand interresse met spaken)
Dan heb ik het nog niet over het aantal spaken.
Als je dit bij 'Meneer'op kan geven heb je bij deze een klant voor een XR600R van '97. Zwart graag in de maat 3,5 en 5" (het zelfde geld voor de rekening)
 
Laatst bewerkt:
Kun je de spaakhoek niet zo aan passen door hem juist 1 over 2 of 3 te spaken na gelang de velg. Hoe schuiner de hoek hoe meer spaken je kruist. Of denk ik dan verkeert :?
 
Zijn ze al geboord?
Ik zou de spaken in het voorwiel kruisen (linker spaak in het rechtergat en de rechter spaak in het linker gat) zodat je meer plaats hebt voor je remklauw.
Je bent dan wel gebonden aan de hoek waarmee de gaten in de velgen zijn geboord.
Het zijn overigens VELGEN en geen VELGRANDEN.
 
Zover ik weet maakt de hoek van de boringen niet zo gek veel uit, de spaken integendeel verschillen wel behoorlijk.
Die moet je dan ook op merk bestellen :Y
Overigens wél gewoon een 36spaaks velg.
 
zo zo dat klinkt allemaal interesant! :)
ik was ook aan het denken om mijn motor om te bouwen tot SM

en aan gezien ik een motor heb van 86 was de aan schaf van de velgen veel duurdar dan de motor zelf! dat hield me dus tegen.

maar deze advertentie is zeker interesant!

hoe bepaal ik de max breedte die ik in een Honda XR600r van 86 kan plaatsen?
denk dat je dan wel een klant hebt! wat is de levertijd?


greetz Robin
 
In een Xl/Xr kun je volgens mij wel een 5incher kwijt hoor *D
En nog even 1 ding wat betreft de boring van de spaken, het schijnt volgens haan tóch wel iets uit te maken, want door een boring die schuiner is krijg je het idee dat de spaken over elkaar krom trekken, in ieder geval als je niet de juiste naaf hebt. De velg schijnt dan iets minder stabiel te zijn? Maar het kán wel.
Ik stuur de velgen van de week dus even op en vraag Haan even advies wat wel en niet te doen en hij weet waarschijnlijk ook wel de types waar het op past.

Wat betreft de levertijd, ik heb hier sowieso een setje staan.
Maar als er daadwerkelijk besteld gaat worden is er over 30dagen een constante voorraad mogelijk, volgens mij zit het met de belangstelling wel goed in ieder geval ;)
 
yow dat is prima nieuws
laat mij maar even wat weten! als je nieuws hebt van haan

dan ben ik zeker van de partij ik heb gewoon die standaard naven van een xr
dus moeten we even kijken of het mogelijk is.

Greetz Robin
 
Opzich een mooi initiatief.

Heb er 2 jaar geleden (velgen spaken binnenband-buitenband) 1300 euro voor betaald.

Wat kost nu een complete set velgen (2 velgen inculsief spaken etc)
Want ik ga zelf niet zitten kloten.

Wie weet ben ik dan wel geintreseerd
;)
 
Dus? Wat denken wij?
Interessant of niet? })

Het zou namelijk vervelend zijn als ik straks met 50sets velgen zit die niemand wilt :X De 'meneer' levert namelijk niet zo ff 5setjes, daar heeft hij niks aan en ik bovendien ook niet :P
Informeer dan ook eens wat 50 setjes Excel velgen kosten, zou me niets verbazen als die prijs er dan ineens ook heel anders uit ziet.
 
In een Xl/Xr kun je volgens mij wel een 5incher kwijt hoor *D
En nog even 1 ding wat betreft de boring van de spaken, het schijnt volgens haan tóch wel iets uit te maken, want door een boring die schuiner is krijg je het idee dat de spaken over elkaar krom trekken, in ieder geval als je niet de juiste naaf hebt. De velg schijnt dan iets minder stabiel te zijn? Maar het kán wel.
Ik stuur de velgen van de week dus even op en vraag Haan even advies wat wel en niet te doen en hij weet waarschijnlijk ook wel de types waar het op past.

Wat betreft de levertijd, ik heb hier sowieso een setje staan.
Maar als er daadwerkelijk besteld gaat worden is er over 30dagen een constante voorraad mogelijk, volgens mij zit het met de belangstelling wel goed in ieder geval ;)




Kijk dat is een slimme zet.
Heb zelf ondervonden dat de spaak hoek uit maakt. Het gaat soms met kleine aanpassingen wel maar sommige merken doen het echt heel anders. Yamaha en honda lijken op elkaar en is wel pas te maken, maar Husky doet het echt anders dat gaat niet passen. De spaken op een een andere manier kruisen als de orginele velg is echt geen optie.
Als Haan je kan vertellen welke merken in aanmerking komen en de XR van 97 zit er tussen heb je een Klant!
 
Haan levert eigen naven die je volgens mij alleen in 1 soort velg kunt spaken, dus dit geldt voor alle motormerken.

de bovengenoemde velgen zullen dan inderdaad maar voor bepaalde typen naven geschikt zijn.(talon/haan etc.).
 
Ik heb er erg veel intresse in, maar ik koop volgend jaar pas een motor die ik om ga bouwen tot sm, en kan ik dus niet alvast een setje velgen gaan kopen want het model en merk is nog niet zeker..

Maar als je rond voorjaar 2007 nog deze handel hebt dan heb je igg nog een klant :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan