Supermotard voor dagelijks gebruik

Patriek_42

Die hard MF'er
15 mei 2006
318
0
Steenwijk
Hallo, ik wil een supermotard 4takt gaan aanschaffen i.vm. hoge slijtage of zou dat meevallen.
M'n voorkeur gaat uit naar ktm.
Maar is het wel verstandig om er elke dag 80km mee te rijden? Zowel snelweg als provinciale wegen.
 
da's 400km per week... komen er nog pretkilometers bij....
koop er dan wel 1 met extra olie in het frame, die hoeft maar per 5000km ververst te worden, hoef je hem maar iedere 2.5 maand te beurten...
 
Ok en meeste onderhoud kan ik zelf wel doen..alleen nooit kleppen van een motor gesteld maar als me dat 1x is voorgedaan doe ik dat zo de volgende x zelf.
Maar om de hoeveel km zou je ong de kleppen moeten stellen en een nieuwe zuiger erin moeten zetten?
 
Zoals Guz al opmerkt eentje met olie in het frame Duke2 of 660sm
80 km / dag vind ik toch nog wel wat hoor om met een sm te doen.
Petje af.
Moest ik kiezen zou ik dan toch ook voor een Xt660x gaan.
Iets minder power maar wel wat comfortabeler op de weg.
Het blijft jou keuze.
Mocht je intresse hebben in een Duke dan weet ik er nog wel 1 voor je.

Dick
 
gisteren nog op een XT660 gereden,
gewoon een heerlijke motor.
 
Ik heb met mijn Duke grotendeels woonwerkverkeer gereden en dat was 90 a 95km per dag, geen enkel probleem.
Ook snelweg en gewone wegen en van stoplicht naar stoplicht :9
 
Hallo, ik wil een supermotard 4takt gaan aanschaffen i.vm. hoge slijtage of zou dat meevallen.
M'n voorkeur gaat uit naar ktm.
Maar is het wel verstandig om er elke dag 80km mee te rijden? Zowel snelweg als provinciale wegen.

Hoi !

Ik rij nu een maand of 4 een KTM 520 EXC/SM en heb er nog geen moment spijt van.
Rij ook bij mooi weer naar mijn werk, zo'n 15 km (soms wat kilometers meer als ik de rotonde een paar keer pak :] .... )
Ik wilde eerst een 2-takt SM (lekker agressief geluidje), alleen met dagelijkse ritten met continue gas (weinig toeren-variatie) moet je geen 2-takt nemen, die loopt volledig vol met vet en kool. Een 2-takt moet je steeds schoon blazen (kijk maar eens op http://www.ktm380.com (www.ktm380.com))
Met de banden valt het ook wel mee. Maarja, fors wegtrekken, het is zo'n lekker gevoel !!!
Qua vermogen sta ik te kijken van het de power van de KTM 520 (of 525) en het is starten en lopen, koud en warm.
Ik vind het niet echt een machine voor de A28/A2 ofzo. Maar provinciaal = ideaal.

Kortom, KTM 520/525 SM is perfect voor het korte woon/werk, lekker licht, veel vermogen en met slijtage valt het mee. Echt zo'n lekkere 'city-bike'.
En vooral stoppies in de stad is lachen; moet je die gezichten zien !
Ik heb er geen moment spijt van.
Succes met de beslissing ! DOEN !
*O*

Henk
 
Terug
Bovenaan Onderaan