supermotard vs supersport

wat is sneller bij acceleratie van 0 tot 100km/h?

  • supersport

    Stemmen: 31 73,8%
  • supermotard

    Stemmen: 11 26,2%

  • Totaal aantal stemmers
    42
Bij de Mille is het max. toerental dan 105000 tpm ;) (OK, OK, 10500 tpm)
Het max. koppel ligt boven de 100 Nm, dus dan wordt het gewicht interessant.
Droog gewicht = 185 kg, dus met olie/benzine en 80 kg berijder zo'n 280 kg.

Zie je trouwens dat die Mille veel eerder begint te trekken en weldegelijk een veel grotere powerband heeft?

full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hiervoor een 93er fireblade gehad, kan uit ervaring vertellen dat de fireblade sneller was dan mij huidige xr 650 ;)
 
ik krijg het idee dat je het niet wilt geloven....

nou, ik heb ooit een KTM 600LC4 '89 gehad met allroadbanden (wat daar toen voor door moest gaan) en ik weet wel dat je een oud model GSXR750 (dacht voor '90) het behoorlijk lastig kan maken O-) .
Dus een tot z'n tenen getunede SM zal zeker tot 100km/h een kans maken.
Denk wel dat er dan een goeie/betere piloot op die SM moet zitten dan op de SS.
Story goes on and on.... :Z , actie!!! ( ik heb helaas ff geen SM O-) , komt er hopelijk wel..ooit)
 
de gewichtsverdeling van een SM is totaal niet geschikt om te draggen. Op het moment dat je vol vermogen gebruikt in de eerste versnelling komt ie omhoog ipv vooruit. Verder moet je met de meeste SM's minimaal 2 keer schakelen naar de 100.

In 3 seconden naar de 100 kun je dus vergeten. 4,5 zal dichter in de buurt komen.
 
de gewichtsverdeling van een SM is totaal niet geschikt om te draggen. Op het moment dat je vol vermogen gebruikt in de eerste versnelling komt ie omhoog ipv vooruit. Verder moet je met de meeste SM's minimaal 2 keer schakelen naar de 100.

In 3 seconden naar de 100 kun je dus vergeten. 4,5 zal dichter in de buurt komen.

Het voelt waarschijnlijk sneller omdat je rechtop zit en geen kuip hebt.
 
ik heb hier van het forum met/tegen jasper en stranger gereden. stranger was in een sprint gewoon veel sneller weg (ook misschien wel koppelingsprobleempje van mij) :P .... en beide... ja tot de 100, zijn ze even snel als je eenmaal aan het rollen bent (dus compleet gekoppelt).

eenmaal boven de 100, gaat mijn rs250 toch wel wat harder door!

voor de duidelijkheid: ze hebben beide een husk 610 sm
Hier zelfs het filmpje van die sprint:

http://members.chello.nl/jordi/sprintje.wmv

Ook Blorn deed in deze sprint met z'n 25kw CBR 600 mee. Kijk en oordeel zelf.
Hou trouwens voor de gein ook eens de tijdschaal in de gaten, het filmpje werd ingestart bijna exact op het moment met de start. Op het moment dat ik voor de camera langsrijd zit ik alweer stevig in z'n 3, dus denk ik wel redelijk in de buurt van de 90/100 toch?

Over het sprinten, we hebben het de hele tijd wel over 4-in-lijn SS'ers maar zit daar nog veel verschil tussen met de dikke V-twins (TLR, RSV)? Tot de 100 lijkt me dat je best wel wat winst pakt met de koppelcurve van een twin, maar verlies je daar na de 100 nog veel op?
 
Dus Jasper kon niet eens een 25Kw er CBR600 bij houden })
 
het is natuurlijk waar dat de gewichtsverdeling van een sm niet zo goed is, maar de mijne is nu enkele maanden vanvoor verlaagd (voorvork van racer) en nu met die starterkit (als jullie weten wat het is) kan ik echt wel goed uit de voeten vanop stilstand!! :] ik sprint btw tege alles wat er naast me komt staan, dus misschien kom ik nog eens een ss van dit forum tegen... :P houd je vast!
 
voorvork van een racer? lijkt me erg extreem, en je hebt ook 0,0 veerweg... zo'n starter is handig voor bij een race, maar op de weg ga je niet even op je gemak je vork indrukken, dat ding vasthaken, eer dat je klaar bent is het licht al groen en sta je de boel te blokkeren :+
 
Mijn 520 gaat over de 10.000 rpm.
En stoplichtsprints win je van een SS, ook een 1000cc, voor hoelang is afhankelijk van de kwaliteiten van de berijder van de SS.
Maar een SM wint het iig aan het begin omdat die meteen power levert, terwijl een SS altijd eerst nog effe toeren moet maken, zeg dat die pas echt van zijn plek komt vanaf 4500 rpm. En daar heeft een SM geen last van
 
Zit je ok al lang genoeg in het vak om te weten dat de meeste CRF 450's alle racers tot 1000cc bijhouden? ik kan het weten mijn maat heeft een gsxr1000 2002 en we trekken gelijk op tot 100!en aangezien deze volgens suzuki (mischien een optimistische waarde maar wel een refentie) op 2.8 sec op honderd zit? Neem nu van mij aan dat een NOX (als het een echte is zoals die kerel zegt) echt wel sneller is dan mijn crf dan kan die waarde volgens mij wel kloppen? :X zelfs met de nodige marges! ff vraagje aan die NOX man, had die van jou een starter-kit op de voorvork dan? (heb ik op mijn crf wel) en goede raad verslijt die koppeling van die R1 gewoon, als je een nox kan betalen kan je ook koppelingen verslijten en dus mee in de bebouwde kom! :+

ik had idd een starterkit op de NOX, evidend anders kom je niet van plaats! welk merk heb jij onder jouwe zitten? heb al van vele gehoord dat die van hun gebruiksonvriendelijk zijn, ik heb die van mij gewoon via ebay.nl gekocht er stond geen merk op en was voor meerdere veerpoten compatibel, ik trok gewoon met mijn linkerhand mijn voorwiel omhoog terwijl ik met mijn borst op het stuur duw en met de rechter houd je da knopje vast.... duut echt niet lang hoor en het maakt nog indruk bovendien hahahahaha *D
 
Ik heb een keer op een meeting met mn ZXR400 tegen een XR600 gesprint. Toen heb ik die XR toch wel echt goed achter me gelaten hoor. Heb er nog een filmpje van zelfs :)

heb jij ook een zxr400? :] ik kan een xr650 net niet bijhouden tot 100 vanaf dan geen probleem natuurlijk, huskies schijnen nog sneller te gaan maar met die competitie heb ik geen ervaring ;) ps mijn zxr is wel een vol vermogen, die van jou toch ook dan??? Ik moet wel zeggen dat ik altijd voorzichtig ben met de koppeling... misschien daarom?

greetz!
 
Die van mij is ook vol vermogen. Ik wil ook nog een keer tegen m'n Husky sprinten. Alleen kan ik dat natuurlijk niet zelf. Dan moet $tranger ff op m'n Husq gaan, ik wil namelijk ook wel weten hoe dat gaat.
 
Mijn 520 gaat over de 10.000 rpm.
En stoplichtsprints win je van een SS, ook een 1000cc, voor hoelang is afhankelijk van de kwaliteiten van de berijder van de SS.
Maar een SM wint het iig aan het begin omdat die meteen power levert, terwijl een SS altijd eerst nog effe toeren moet maken, zeg dat die pas echt van zijn plek komt vanaf 4500 rpm. En daar heeft een SM geen last van


vergeet de V-twins niet...
alleen me sv'tje heeft 'al' 68nm bij 3850 toeren :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan