supermotard vs supersport

wat is sneller bij acceleratie van 0 tot 100km/h?

  • supersport

    Stemmen: 31 73,8%
  • supermotard

    Stemmen: 11 26,2%

  • Totaal aantal stemmers
    42
vergeet de V-twins niet...
alleen me sv'tje heeft 'al' 68nm bij 3850 toeren :)


Als een SM het eerste deel wint van een 1000cc SS, wint die ook van een SV, want jij wint het met je SV echt niet van een 1000cc SS.

Het zit hem voor een heel groot deel in het gewicht, mijn 520 weegt 115 kg met alle vloeistoffen en een volle tank benzine.

Ik heb zelf ooit eens een stukkie op een SV gereden, en stond toen idd wel te kijken hoe die trok bij lage toeren, idd een echte twin.
 
Dat komt omdat je er 85.000 hebt staan ipv 8.500 ;)
orangerolleyes.gif
orangeshy.gif
 
Een Guzzi Daytona trek je in z'n drie nog op z'n achterwiel (dwarse twin) :) zag ik eens op discovery.

Maar we vergelijken appels met peren....
 
Hier zelfs het filmpje van die sprint:

http://members.chello.nl/jordi/sprintje.wmv

Ook Blorn deed in deze sprint met z'n 25kw CBR 600 mee. Kijk en oordeel zelf.
Hou trouwens voor de gein ook eens de tijdschaal in de gaten, het filmpje werd ingestart bijna exact op het moment met de start. Op het moment dat ik voor de camera langsrijd zit ik alweer stevig in z'n 3, dus denk ik wel redelijk in de buurt van de 90/100 toch?

Over het sprinten, we hebben het de hele tijd wel over 4-in-lijn SS'ers maar zit daar nog veel verschil tussen met de dikke V-twins (TLR, RSV)? Tot de 100 lijkt me dat je best wel wat winst pakt met de koppelcurve van een twin, maar verlies je daar na de 100 nog veel op?


Ik heb acceleratietestjes vanuit stilstand en op snelheid gedaan met mijn fireblade tegen de (ex) Mille van Duderuud. En vreemd genoeg maakt het bijna niks uit. Een tunningsbedrijf heeft ons vermogensgrafieken laten zien van beide motoren en zelfs de versnellingen hadden bijna dezelfde verhouding.Heel vreemd want voor je gevoel zit er wel veel verschil tussen de motoren.
 
En stoplichtsprints win je van een SS, ook een 1000cc, voor hoelang is afhankelijk van de kwaliteiten van de berijder van de SS.

Heel zeker ? Ik heb bij dragsterraces wel eens standaard GSX'en heeel hard weg zien gaan. Volgens mij kwamen die helemaal niet onder de 10000 toeren. Vanuit stilstand BLAM weg, dikke zwarte streep achterlatend.
Theoretisch gezien zijn ze in ieder geval in het voordeel.
Wie brandt er hier goed weg op z'n supersport ?
 
Als een SM het eerste deel wint van een 1000cc SS, wint die ook van een SV, want jij wint het met je SV echt niet van een 1000cc SS.

Het zit hem voor een heel groot deel in het gewicht, mijn 520 weegt 115 kg met alle vloeistoffen en een volle tank benzine.

Ik heb zelf ooit eens een stukkie op een SV gereden, en stond toen idd wel te kijken hoe die trok bij lage toeren, idd een echte twin.


Nee, maar een vtr of rsv maakt dan WEL een erg grote kans. Die heeft ook z'n koppel erg laag in de toeren.
[me]smitjr zou het wel eens een keertje willen proberen *D
[/me]

niet zozeer om me te bewijzen ofzo |( , maar gewoon uit nieuwsgierigheid. Kweet wel dat die 520 en/of 620 's erggg hard afgaan :}
me sv'tje trekt em in elke versnelling door naar de begrenzer, en komt in z'n 1 bij 4500/5000 toeren omhoog
 
Laatst bewerkt:
FF rekenen:

SV650S:
72 awPK en 68aw NM --> weegt 169 droog (+ 3kg olie, + 6 liter benzine)= 178kg
Dat is dan 0,404 pk en 0,38 nm per Kilo en zijn topkoppel bij 3850 toeren

KTM 520:
Ken niet helemaal de specs hoor maar eh, gokje?
50 awPK en 55aw NM --> weegt 115 kg
Dat is dan 0,435 pk en 0,48 nm per Kilo en zijn max koppel bij 5000 toeren??

Komt bij dat een KTM denk ik veel sneller op et achterwiel staat dan de sv, en dat het best eens erg spannend zou kunne worden als we allebei ongeveer hetzelfde wegen.*

*D it allemaal theoretisch he ;) en als jou vermogen ook een beetje klopt 8-) (je hebt tenslotte zowat een fabrieksracer geloof ik?)
 
FF rekenen:

SV650S:
72 awPK en 68aw NM --> weegt 169 droog (+ 3kg olie, + 6 liter benzine)= 178kg
Dat is dan 0,404 pk en 0,38 nm per Kilo en zijn topkoppel bij 3850 toeren

KTM 520:
Ken niet helemaal de specs hoor maar eh, gokje?
50 awPK en 55aw NM --> weegt 115 kg
Dat is dan 0,435 pk en 0,48 nm per Kilo en zijn max koppel bij 5000 toeren??

Komt bij dat een KTM denk ik veel sneller op et achterwiel staat dan de sv, en dat het best eens erg spannend zou kunne worden als we allebei ongeveer hetzelfde wegen.*

*D it allemaal theoretisch he ;) en als jou vermogen ook een beetje klopt 8-) (je hebt tenslotte zowat een fabrieksracer geloof ik?)

Tel bij dat drooggewicht ook de accu en de koelvloeistof nog maar op.
De vertanding speelt ook nog een rol. De top van die KTM ligt een stuk lager dan van jouw SV.
 
Tel bij dat drooggewicht ook de accu en de koelvloeistof nog maar op.
De vertanding speelt ook nog een rol. De top van die KTM ligt een stuk lager dan van jouw SV.


Hmm das waar, maar eh vergeet ook weer niet dat de KTM waarschijnlijk 2 keer zal moeten schakelen??

Noujah, we moete het maar es een keertje proberen
KTM tegen SV650s en daarna tege nog een paar fietsen ;)
[me]smitjr gaat bij redelijk weer binnekort weer eens de maasvlakte opzoeken ;) [/me]
 
Mijn 520 gaat over de 10.000 rpm.
En stoplichtsprints win je van een SS, ook een 1000cc, voor hoelang is afhankelijk van de kwaliteiten van de berijder van de SS.
Maar een SM wint het iig aan het begin omdat die meteen power levert, terwijl een SS altijd eerst nog effe toeren moet maken, zeg dat die pas echt van zijn plek komt vanaf 4500 rpm. En daar heeft een SM geen last van
SS moet altijd eerst toeren maken :? :? Alsof je op een SS wegtrekt met 2.500rpm.
 
Late we met de Westland SM ploeg, de Holec Groep Ridderkerk en de PPP Rijswijk maar eens een keertje daten op de maasvlakte (eindpunt, bij die lus om te keren ;) )
Maak jij je SV dan ook weer legaal? :o

:9
 
Laatst bewerkt:
Van google geplukt:

Fastest run approx. 8 sec over 150 meter.
My little brother als rides a Kreidler sprinter.
This one has a 60cc watercooled Morbedelli roadrace cilinder, performance tuned by Hans Hummel, fitted onto a Kreidler 5-speed engine which also has been modified to a rotating disc-valve inlet!. The exhaustpipe for this sprinter has been calculated by a computer and it has a Laser ignition.
Fastest run 7.366 sec. Trackrecord 13 may 1999 sprintwedstrijd Jubbega, Holland.(Sorry, no picture of that)
Martijn,
Lelystad
full


Leek me leuk voor de discussie, het is toch ook een SS? }) ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan