supermotard vs supersport

wat is sneller bij acceleratie van 0 tot 100km/h?

  • supersport

    Stemmen: 31 73,8%
  • supermotard

    Stemmen: 11 26,2%

  • Totaal aantal stemmers
    42

BSM2

MF veteraan
22 jun 2002
4.971
6
-
wat ik me al afvraag. en zelf geen ervaring er in heb helaas. stel ik maar ff de vraag.

als je een sprint trekt van 0 tot 100, wat zal dan sneller zijn? ik zelf denk de suppersport motor. maar een supermotard trekt ook hard op.

hier ben ik gewoon nieuwschierig naar :)
want van 0 tot 100 krijg je altijd tijdnotaties bij die racemotoren te zien. maar bij een supermotard dus niet...

wat jullie...
 
Supersport wint denk ik,omdat het met een supermotard veel moelijker is het voorwiel op de grond te houden.
 
Laatst bewerkt:
Met een supermotard heb je (veel) meer moeite om het voorwiel op de grond te houden.
Met sprinten van bocht naar bocht over korte stukken durf ik het wel aan.
 
Wat is dit nouweer voor een vraag :?
Tuurlijk is een SS sneller...

[me]smitjr DenKt dAt Un Sco0tAhh VeEl ZzzNelLeR iS :+ [/me]
 
ja ik heb geen ervaring in beiden nog (helaas). en ben nieuwschierig. en dan is dit toch echt wel het forum om het te vragen :)
 
Beetje SS trekt in zn 1 al over de 100 en schakelen is en blijft tijdverlies...

Toch :?
 
XR600 en ZXR400 gingen ongeveer gelijk op tot grofweg de 100, daarna maakte die ZXR flink meters.

Maar denk dat je met een lange vertanding je nog best kan verslikken in zo'n apparaat.
 
SS
+ lange versnellingen, dus lang doortrekken
+ veel vermogen maar wel in hogere toeren

SM
+ lichter
+ kleinere TANDwielen dus meer kracht over te brengen op het asfalt

Mijn gok is dat je onder de 100km/h behoorlijk kunt schrikken als SS-er.

edited
 
Laatst bewerkt:
SS
+ lange versnellingen, dus lang doortrekken
+ veel vermogen maar wel in hogere toeren

SM
+ lichter
+ kleinere wielen dus meer kracht over te brengen op het asfalt

Mijn gok is dat je onder de 100km/h behoorlijk kunt schrikken als SS-er.

Zowel een supersport als een supermotard heeft 17" velgen.
 
simpel, ss kan met 1 versnelling naar 100. Eens in de toeren, schiet die de sm voorbij.
Ni da ik het kan weten: heb noch een sm noch een ss
 
ik offer mij op... ;)

waarom zou dat schakelen een nadeel moeten zijn?

een sm moet mischien wel 2-3 x schakelen maar daar staat tegenover dat deze een bredere koppelkromme hebben en die beter benutten door dat schakelen...
 
ik offer mij op... ;)

waarom zou dat schakelen een nadeel moeten zijn?

een sm moet mischien wel 2-3 x schakelen maar daar staat tegenover dat deze een bredere koppelkromme hebben en die beter benutten door dat schakelen...

Met die enorme vertanding van jou moet het geen probleem zijn om je voorwiel aan de grond te houden. Misschien win je het zelfs op top nog wel :+ ;)
 
zijn er hier wel mensen die supermotard rijden en die het dus kunne weten???
ik heb een maat met een cbr600 en die moet er niet aan denken om in de buurt te komen onder de 100 km/h, ik rij overgens met een XR600R supermotard (wel korte tandwielverhouding), vorige week was er een kerel met een vfr 800 die me probeerde af te droge, ik was in het begin natuurlijk sneller weg en hij haalde me onder de 100 geen meter in, bove de 120 knalde ie mij voorbij maar dat vind ik niet erg! overgens op deze site vind je de mening van kenners...
http://www.supermotard.be/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3480
watch and learn! XR600 eve snel naar 100 als gsxr 1000 !!!! :)
 
XR600 en ZXR400 gingen ongeveer gelijk op tot grofweg de 100, daarna maakte die ZXR flink meters.

Maar denk dat je met een lange vertanding je nog best kan verslikken in zo'n apparaat.
Ik heb een keer op een meeting met mn ZXR400 tegen een XR600 gesprint. Toen heb ik die XR toch wel echt goed achter me gelaten hoor. Heb er nog een filmpje van zelfs :)
 
zijn er hier wel mensen die supermotard rijden en die het dus kunne weten???
ik heb een maat met een cbr600 en die moet er niet aan denken om in de buurt te komen onder de 100 km/h, ik rij overgens met een XR600R supermotard (wel korte tandwielverhouding), vorige week was er een kerel met een vfr 800 die me probeerde af te droge, ik was in het begin natuurlijk sneller weg en hij haalde me onder de 100 geen meter in, bove de 120 knalde ie mij voorbij maar dat vind ik niet erg! overgens op deze site vind je de mening van kenners...
http://www.supermotard.be/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3480
watch and learn! XR600 eve snel naar 100 als gsxr 1000 !!!! :)

Ten eerste was dat een versleutelde XR650.
En misschien zegt het wel meer over de kwaliteiten van de bestuurders dan over de motoren.

De snelle lichtgewichten (450's bijvoorbeeld) zijn wel echt sneller dan mijn bejaarde moto, maar een XR600 zou ik toch wel enigszins bij moeten kunnen houden.
Ikzelf heb pas 1x naast een supersport gestaan met mijn SM, maar de bestuurder van die R1 wilde blijkbaar niet spelen.
 
Laatst bewerkt:
In de PB van een paar maanden terug hebben ze dacht ik de 'mythe' dat je met zo'n SM zelfs op een klein circuit een SS zoek rijdt ontkracht oid. De GSXR oid die ze hadden maakte natuurlijk gehakt van de SM. En op een recht eind zeker denk ik.

Ligt ook aan de rijder hoor. :P Ik ben in de Eifel en Vogezen goed afgedroogd door locals op SM's. :P
 
XR600 en ZXR400 gingen ongeveer gelijk op tot grofweg de 100, daarna maakte die ZXR flink meters.

Maar denk dat je met een lange vertanding je nog best kan verslikken in zo'n apparaat.
Ik heb een keer op een meeting met mn ZXR400 tegen een XR600 gesprint. Toen heb ik die XR toch wel echt goed achter me gelaten hoor. Heb er nog een filmpje van zelfs :)
Ja, dit gaat dus over dezelfde sprint, tussen TokkiePrii en mij. Moet ik wel bijzeggen dat ik toen met een ontiegelijk gare demper reed op m'n XR, een gare BSM demper voor een XL500. Dat hield dus echt wel in volgens mij!

Ik heb ook nog een keer tegen een R6 gesprint en tja, je bent in het begin wat eerder weg, maar 't ligt ook grotendeels eraan hoe erg de SS'er z'n koppeling wil verneuken 8-)

Met die enorme vertanding van jou moet het geen probleem zijn om je voorwiel aan de grond te houden. Misschien win je het zelfs op top nog wel :+ ;)
Aaah, dit is wel erg lullig, maar wel komisch *D
 
In de PB van een paar maanden terug hebben ze dacht ik de 'mythe' dat je met zo'n SM zelfs op een klein circuit een SS zoek rijdt ontkracht oid. De GSXR oid die ze hadden maakte natuurlijk gehakt van de SM. En op een recht eind zeker denk ik.
:^

Heb ik ook gelezen, ja. Was op een kart circuit. Die Gixxer kwam geloof ik nergens boven de 1e versnelling maar was nog wel fors sneller dan de SM, meen ik. Ik weet alleen niet meer of die coureur op de SM nu ook een echte SM'er was of een sportrijder.
 
:^

Heb ik ook gelezen, ja. Was op een kart circuit. Die Gixxer kwam geloof ik nergens boven de 1e versnelling maar was nog wel fors sneller dan de SM, meen ik. Ik weet alleen niet meer of die coureur op de SM nu ook een echte SM'er was of een sportrijder.

Scannen!!!
 
stupid.gif
 
Ik heb zelf een cbr 1000 gereden en nu een kawa KLR 650. Een SS wint het altijd van een SM op rechte stukken.

Echter nowway in hell that een SS mij bij kan houden in de stad. Al zijn het alleen al de drempels waar een SS voor moet remmen of de stoeprandjes die je met een SM netjes kunt negeren bij het nemen van een bocht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan