SuperMotard-wedstrijd Emmen Zo. 12 mei

Cascadeur

Die hard MF'er
12 sep 2001
749
1
Amsterdam
Voor diegene die niet naar de MFCD gaan...
Zondag 12 mei vanaf 11:00 is er op circuit Pottendijk/ Motordrome een SuperMotardwedstrijd voor het NK.

Ondergetekende zal ook weer deelnemen onder startnr. 51.
 
Leuk verslag op motormaniacs Dennis!! Veel succes zondag, enneh...vergeet de peut niet deze keer... :P :P
 
Laatst bewerkt:
Jaja, het was wer gummen geblazen!
Erg leuk circuit.

Om 5:30 mijn nest uit, 6:00 uit Amsterdam weggereden om om 8:00 in Emmen te zijn.

1e training het circuit een beetje verkennen.
Welke bocht in welke versnelling enzo.
12e tijd in de B-groep. Goed voor een 25e tijd in de A-groep.

2e training begon de achterband redelijk op te geraken en glijen en driften was meer regel dan uitzondering.

Dacht dat ik de eerste manche van de race nog wel uit de voeten kon komen maar niet echt.
Van plaats 12 naar plaats 10, vervolgen valt er iemand stil voor mij in het onverharde en mijn motor slaat daardoor ook af. Terug naar plaats 19 en weer teruggereden naar 17e plek

Voor de 2e manche toch maar een nieuwe slick voorzien van profiel en dat ging een stuk beter.
Vanaf 17e plek op stargrid naar 12e plek in de 1e bocht en 3 bochten later op 9e plek.
3/4 van de wedstrijd flink lopen battelen met nr. 8 totdat....op dezelfde plek (erg kort en langzaam off-road bochtje) mijn motor weer af slaat. Voordat je het door hebt zijn er weer 10 man voorbij.
Uiteindelijk weer op plaats 17 gefinished.

Gaat wel steeds beter voor mijn gevoel.
Eerder op het gas, later dan laat remmen, juiste posities kiezen en off-roaden gaat ook al een stuk beter met de 17" wieltjes.

1 & 2 juni in Venray maar weer een keer proberen.
 
Is er ook ergens een uitslag te vinden?

Edit: Jammer van het afslaan natuurlijk, maar leuk dat het steeds beter gaat. Hoe komt dat afslaan trouwens?
 
Uitslagen zijn denk ik te vinden op www.supermotardnederland.nl.

Het afslaan gebeurde op een heel kort off-road bochtje.
De eerste keer kwam het door een voorligger die ineens stil stond, ik kwam tegen hem aan en de koppeling te weinig in gehouden. Dan slaat ie af.

De tweede keer verdenk ik mijzelf van het onbewust (of door het off-road) de achterrem te hard ingedrukt heb waardoor de boel ook stil kan komen te vallen.

Zal dus meer aan mijzelf liggen dan aan de motor...
 
Terug
Bovenaan Onderaan