Supermotard!

Racingfun

MF'er
30 jul 2005
223
0
Volendam
Heren/ dames?
Heb deze week een Husqvarna 570 met een verlengde slag gekocht. Deze zou nu circa 630 cc zijn. bj 2000
Nu heb ik wel veel ervaring met het tunen van een Supermono op Yamaha basis, maar nog geen ervaring met deze Husqvarna.
Graag wil ik veeeeeeel meer weten over deze bike!
Wil graag in 2006 wat wedstrijden gaan rijden.

Wie weet kan iemand van jullie mij meer vertellen!!
Ik ben in ieder geval op zoek naar:

werkplaatshandboek
tuningsdelen:
zuiger
carrillo
nokkenas stage 2, 3 of 4
carburateur
uitlaat

Ik kan een Keihin flatslide 39 mm kopen die geschikt is voor een 610, past deze op een 570 kop?

Zijn de cilinderkoppen van een 570 en 610 gelijk?

Kortom....kom maar op!!
Alle info is zeer welkom!

Grtz!
marco

Bijlage: Supermotard.JPG
 
full
 
hey, de ex-bon fiets :)
je mag mij trouwens uitleggen wat een stage 2, 3 of 4 nokkenas is...

waarom wil je trouwens gelijk deze spullen erop schroeven? zo'n 630 sleurt volgens mij al enorm
 
Voordat je gaat rijden met deze motor, zou ik eerst de kroonplaten vervangen door bredere. Bij heftig remmen raken de remschijf en de linkervorkpoot elkaar, dit kan je zien omdat de buitenpoot al flink afgeschaaft is. Daarna zou ik eerst eens flink met die machine gaan rijden voordat je verder gaat met alle mod's.
 
He, bedankt voor de reacties!
Maar hoe herken je het blok van een 570 of een 610?
St1, 2, 3 of 4 geeft de mate van tuning aan. Hoe hoger het getal, hoe heftiger!

En ja, vooral veel rijden! Kroonplaten ga ik goed bekijken, thanx voor tips!
grtz
 
aaaii gefeliciteerd met je nieuwe aankoop, heb nog een mooie foto ervan geschoten in lelystad. Laterzzz :W :W :W

full
 
Die fiets loopt niet zo best meer vreemde geluiden maakte hij de laatste race. Starten deed hij ook niet lekker.

Maar ik wens je er veel plezier mee. :Y
 
He, bedankt voor de reacties!
Maar hoe herken je het blok van een 570 of een 610?
St1, 2, 3 of 4 geeft de mate van tuning aan. Hoe hoger het getal, hoe heftiger!

En ja, vooral veel rijden! Kroonplaten ga ik goed bekijken, thanx voor tips!
grtz
hoe hoger hoe heftiger? als in; meer topvermogen, meer bottom power, meer in het middengebied? zegt mij persoonlijk dus 3x niks zo'n 'stage'

het lijkt me trouwens eerder de band die aanloopt op de vorkpoot, toen paul er nog mee reed was dit ook al het geval nml, en die rijdt echt geen meter met een aanlopende remschijf
 
vanaf de vlakke gasschijf carberateur is het een 570, op de 610 zit een dellorto.voor de rest is het blok hetzelfde.

Maar ik zou er inderdaad niet teveel meer aan doen, want die motor is door paul al tot het bot gekieteld.

hoop dat je er niet teveel voor betaald hebt, het is wel een leuke fiets om kennis te maken met de supermotard
 
Hoi!
Motor was zeker niet te duur!
Ga het blok dan ook helemaal fris maken v/d winter.
Ben erg benieuwd of ie een beetje extra te kietelen is!

Heeft er iemand een vermogensgrafiek, standaard of getuned???
 
Maar ik zou er inderdaad niet teveel meer aan doen, want die motor is door paul al tot het bot gekieteld.
Valt wel mee hoor. Voor zover ik weet een langeslag krukas, een nieuwe zuiger en een cross nokkenas. Verder niets. Volgens mij is dit dat ding wat ie in 2003 op de cursusdag in Spa aan gort heeft gereden. Barst in het carter... Is wel vernieuwd natuurlijk.

Met een 450 reed ie veel harder trouwens. Met deze motor is ie vooral heel veel gevallen tijdens wedstrijden.
 
hoe hoger hoe heftiger? als in; meer topvermogen, meer bottom power, meer in het middengebied? zegt mij persoonlijk dus 3x niks zo'n 'stage'
De categorisering in stages is in de tuningwereld vrij normaal. Hoe hoger de stage, hoe verder hij getuned is. Bijvoorbeeld:
Stage 1 is standaard motor met een goede uitlaat en een goede afstelling van de carb. Stage 2 is 1 + open luchtfilter en Stage 3 is 2 + nokkenas en hogere compressie en geflowde kop.
 
fijn als iedereen dat ding loopt af te kraken,ik ben wel blij voor je *O* ,en wens je er veel km's mee toe,de looks zijn iig erg goed :W
 
fijn als iedereen dat ding loopt af te kraken,ik ben wel blij voor je *O* ,en wens je er veel km's mee toe,de looks zijn iig erg goed :W
Ik denk niet dat dit afkraken is maar het is een motor die een geschiedenis heeft uit de racerij dus zijn er meerdere mensen die hem hebben gezien / gehoord.
Als je een motor die vorig is omgebouwd bij een particulier koopt is dit niet het geval.
Ik denk dat hij er wijs aan doet om het blok even open te maken en alles weer vers te monteren en daarna aan ons een oordeel vragen.
Uiterlijk is het al een gave bike ,dan motorisch ook kortom : veel plezier *O* *O*
 
het is cker geen afkraken, in ieder geval, toen ik bij lelystad was en de moto had gezien, starte die niet lekker. uieindelijk wel, maar kwamen toen ook een paar tikken uit. Veel plzier i.i.g. hij moet wel te fixen zijn. laterzzzSEB69 :W :W :W
 
Ik ben in ieder geval blij met alle info die ik nu krijg over deze motor! ( al is de ene iets positiever dan de andre.. ;-) )
Doel is toch geen wedstrijden winnen, eerst maar eens proberen op slicks door het zand te komen....!

Ik krijg hem lastig aan de praat, maar dat is dus al een bekend probleem van deze bike! Weet ik dat dat niet helemaal alleen aan mij ligt...haha

Ik ga hem v/d winter helemaal uit elkaar halen, en weer vers opbouwen.
Ik hou julllie op de hoogte!

Heeft er iemand al eens een startmotor op zijn husky gebouwd? En wie heeft er ervaring met snellere nokkenassen?

Grtz
 
Terug
Bovenaan Onderaan