supermotard

hahahaha...
vandaag geslaagd voor het laatste deel van me motorrijbewijs :D !!!!!

ik ben is even op internet aan het zoeken geweest naar specificaties en ben op deze motoren uit gekomen :

husaberg FS 650 e
ktm 690 SMC
husqvarna SM 510 R

deze motoren zijn vergelijkbaar met de specificaties alleen de husqvarna is iets minder snel.
ik heb eigelijk nog een vraagje. hoe zit het met de onderdelen voor deze 3 merken? zijn die makkelijk verkrijgbaar ???
fijn weekend allemaal !!!
Gefeliciteerd! Maar wtf, je hebt helemaal niet gezocht... Je komt met 3 compleet verschillende motoren! De husa is een erg agressieve motor met een hoog vermogen en een erg hoog onderhoudsinterval, met ook een niet al te betrouwbaar blok, de 690 smc is een motor die erg weinig onderhoud nodig heeft, wel veel vermogen heeft maar ook in de sm wereld redelijk wat gewicht. En de husq zit hier weer precies tussenin...
 
@ artifex

thx!!! stuur me tegen die tijd maar een keer een pm

@ Makrolon

tssja ik ben op zoek naar me eerste motor en weet dit soort dingen gewoon niet :P dankjewel voor je reactie! hier heb ik echt wat aan! zulke dingen gaan ze je bij een dealer natuurlijk niet vertellen dat een husaberg veel onderhoud nodig heeft en een beetje een onbetrouwbaar blok heeft, als je net naar deze motor wil gaan kijken.
dan ga ik toch liever voor de 690 smc, en neem dat gewicht dan maar voor lief. scheelt 20 kilo.
 
Ja, als je een motor wil waar je zorgeloos op kan sturen zonder je druk te maken over onderhoud, en je budget het toe laat zou ik ook voor een 690 gaan. :)
 
en de Ktm 640 lc4 dan ? is die te vergelijken met een ktm 690 smc ? is het zelfde model alleen iets ouder. en in de prijs scheelt het natuurlijk. en er staan er meer van te koop.
 
deze week kan ik me rijbewijs ophalen en wil ik wat proefritje's gaan maken. als ik naar zo'n ktm 625 / 640 / 660 / 690 smc ga kijken, zijn er dan nog specifieke dingen waar ik goed op moet letten???
 
deze week kan ik me rijbewijs ophalen en wil ik wat proefritje's gaan maken. als ik naar zo'n ktm 625 / 640 / 660 / 690 smc ga kijken, zijn er dan nog specifieke dingen waar ik goed op moet letten???

Ja, dat je je voorwiel aan de grond moet houden :+

Nee even zonder gekkigheid, niets speciaals, gewoon de aandacht puntjes zoals
roest en bijgeluiden uit het blok en slijtage onderdelen net als elke andere motor.
 
deze week kan ik me rijbewijs ophalen en wil ik wat proefritje's gaan maken. als ik naar zo'n ktm 625 / 640 / 660 / 690 smc ga kijken, zijn er dan nog specifieke dingen waar ik goed op moet letten???
enig bewijs van het gedane onderhoud is wel fijn, maar bij een 3e-hands is dat al erg lastig
 
Ja, dat je je voorwiel aan de grond moet houden
hahahaha ja ik zal het proberen, ik zal geen vol gas geven zoals met de les motor wel kon :P...
maar daarvan was ik me al bewust omdat het gewoon koppelmonsters zijn...

en ff luisteren naar ut blok is denk ik ni verkeerd nee. en kwa onderhoud, tssja dan moeten ze net bonnen hebben om te laten zien. maarja bedankt voor de tips. ik zal het wel zien. k heb al een helm besteld :D !!!
trv_hx1_enduro_matzwart.jpg
 
Leuk helmpje...

Over geluiden uit een 690 die dingen kunnen nogal wat tikken en doen als ze nog niet helemaal warm zijn.
Dus ff lekker warm rijden. :)
Onderhoud bij de 690 is om de 5000km verse olie.
Moet dat bij zo'n Husky nog vaker dan?

Tsjah gewicht. Ik gebruik mijn 690 SM bijna dagelijks, als woon werk motor. En daar is het een leuke lichte fun bike voor. Snelweg gaat ook gewoon goed.
 
Er staan drie ktm 640's op marktplaats, waaronder die van mij... *D Ktm-oranje staat natuurlijk wel het mooist bij je zwarte outfit! ;)
full
 
bedankt voor je aanbod maar ik heb gisteren een andere ktm 640 smc lc4 gekocht :D...
ik zal binnenkort wel foto's plaatsen, ben er echt super blij mee, hij is al verzekerd en heb er vanmiddag al een eindje mee gereden...
m8ig wat trekken zo'n ding pffffff
 
:] Veel plezier ermee. Kom gezellig naar het ktm lc4 topic en post daar enkele foto's. Daar zitten je soortgenoten. :)
 
Ik citeer zijn zin uit eerder topic
"ik wil zowieso een supermotard.
het liefst een japanner omdat ik hier gewoon goede ervaringen mee heb. ( dus een honda, kawasaki, suzuki, yamaha, of iets dergelijks ).

En wat is het geworden............
 
Ik citeer zijn zin uit eerder topic
"ik wil zowieso een supermotard.
het liefst een japanner omdat ik hier gewoon goede ervaringen mee heb. ( dus een honda, kawasaki, suzuki, yamaha, of iets dergelijks ).

En wat is het geworden............
Het enige goede merk.

Mooi ding TS!
 
Terug
Bovenaan Onderaan