SuperMotardTraining @ Erzgebirgsring 2016

Interessant.. Ik ga het is voorleggen.
Als zogenaamde 'noob' vraag ik me het volgende af;

Wat is jullie ervaring aan onderhoud zo een paar dagen? Wat verbruik je/wat neem je mee?

ligt er aan hoe vaak / hoe lang je gaat rijden.

Kan me niet herinneren dat veel rijders olie en filters wisselen in die 4 dagen. Zijn er echt maar een paar die dat wel doen.
Set verse slicks op de motor, eventueel setje reserve, regenbanden (als je ze hebt)
reserve delen voor je motor (meeste dealers zijn in de omgeving aanwezig dus ook voor onderdelen kun je daar in de buurt terecht). Je kan zo uitgebreid meenemen wat je wil :+ maar stuur, rem en koppelingshendel, binnenbanden, bougie en ander klein spul (en natuurlijk speciaal gereedschap als je bijzondere maten hebt). Wel meerdere luchtfilters meenemen (of schoonmaak spullen). Het is daar best stoffig (flink wat offroad) dus een verse filter is goed voor de motor!

Compressor neemt vast iemand anders mee, bandenwissel automaat heeft vast ook wel iemand bij zich.
 
Laatst bewerkt:
ligt er aan hoe vaak / hoe lang je gaat rijden.

Kan me niet herinneren dat veel rijders olie en filters wisselen in die 4 dagen. Zijn er echt maar een paar die dat wel doen.
Set verse slicks op de motor, eventueel setje reserve, regenbanden (als je ze hebt)
reserve delen voor je motor (meeste dealers zijn in de omgeving aanwezig dus ook voor onderdelen kun je daar in de buurt terecht). Je kan zo uitgebreid meenemen wat je wil :+ maar stuur, rem en koppelingshendel, binnenbanden, bougie en ander klein spul (en natuurlijk speciaal gereedschap als je bijzondere maten hebt). Wel meerdere luchtfilters meenemen (of schoonmaak spullen). Het is daar best stoffig (flink wat offroad) dus een verse filter is goed voor de motor!

Compressor neemt vast iemand anders mee, bandenwissel automaat heeft vast ook wel iemand bij zich.

Ik heb daar nog nooit geen oliewissel gedaan.
Wel verse olie erin voor aanvang van de dagen en na afloop weer de oude eruit.
Kan in mijn ogen best, de ene keer dat een paar uur langer mee moet gaan.

Verder idd extra setje banden.
Als het goed is gaat DWS/Rockanje racing ook mee (dus banden kan je evt. daar aanschaffen en laten omdraaien).

Standaard gereedschap mee en idd wat spare (koppelingshendel, remhendel en wat je evt. thuis nog hebt liggen).

Schone onderbroek is ook handig.
Extra onderkleding
 
Hmm, lees net dat het ook prima geschikt is voor de 'beginnende' supermoto rijder.
Heb eigenlijk nog nooit echt offroad gereden, dus lijkt me super om dat te leren.

Nog geen vakantieplannen, dus dit is zeker wel een interessant alternatief!
 
Hmm, lees net dat het ook prima geschikt is voor de 'beginnende' supermoto rijder.
Heb eigenlijk nog nooit echt offroad gereden, dus lijkt me super om dat te leren.

Nog geen vakantieplannen, dus dit is zeker wel een interessant alternatief!

Crossless van Tom, what else can I say.
Daar steek je zeker wat van op.


Vervoer is altijd wel wat voor te regelen.
 
Laatst bewerkt:
Even dit draadje uit het stof halen

Worden hier plannen gesmeed om met een man of 3 plus 1 vrouw ook mee te gaan, voor 4 dagen natuurlijk. Paar weken er voor met mad-boy racing naar villars en mirecourt dus de zomer kan eigenlijk al niet meer stuk :-)

Zin in!
 
Jullie weten hoe gezellig het daar kan zijn toch!

Wordt zeker weer zo leuk als voorgaande jaren.
 
Even dit draadje uit het stof halen

Worden hier plannen gesmeed om met een man of 3 plus 1 vrouw ook mee te gaan, voor 4 dagen natuurlijk. Paar weken er voor met mad-boy racing naar villars en mirecourt dus de zomer kan eigenlijk al niet meer stuk :-)

Zin in!

Lars heeft zich al ingeschreven. ;)
 
Wordt er nog een info mail verstuurd voor het evenement begint?

Hoe zit dit als er extra niet rijdende personen meegaan, wordt dit ter plekke geregeld?

Laat het maar rap augustus zijn :)
 
Ja er volgt nog een infobrief voor aanvang, dat doen wij bij elk evenement.
 
Klein vraagje wat betreft de stroomvoorzieningen op de camping bij het circuit, Zijn het gewone 230v aansluitingen of moet ik van die speciale campingstekkers meenemen?
 
Goed overzicht van één van de lay-outs (my personal favourite)

 
Mochten er mensen zijn die mee willen, dat kan nog!

Supermoto_Erzebirgsring_-_028.jpg


Supermotardtraining.nl%2BErzgebirgsring%2B2013%2B%252810%2529-Supermotardtraining.nlErzgebirgsring2013.jpg
Nog steeds aan het nagenieten na de sessie. _O- _O- _O-
 
Dit jaar ook weer leuke prijzen.....

Hannamax, SMX/Plutoline en HVM parts hebben al een tasje afgeleverd. :} :} :}

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan