Supermoto des Nations

paulbon

MF'er
27 okt 2003
122
0
denbosch
Om twee uur Live op freecaster.tv, de supermoto des nations. Voor iedereen die dom genoeg was om niet naar Mettet af te reizen alwaar de verzamelde wereldtop haar kunsten vertoont.

Paul.
 
Ga zeker kijken :P

LINK: http://freecaster.tv/live/mx/1007304/fim-supermoto-wc-09-supermoto-of-nations
 
Laatst bewerkt:
Blijft een vette baan...jammer dat de hele Supermoto of Nations beetje een farce is aangezien alle toprijders in Mettet zijn. Ze zouden beter daar de Supermoto of Nations kunnen organiseren.
 
Je zou willen dat de organisartoren van zulk soort eveneenten hun ego's wat opzij zouden zetten en zorgen at ze datums naast elkaar plannen ipv. over elkaar. Tis niet dat het zo geweldig gaat met de WK qua uitstraling. Vorig jaar was er een wk wedstrijd op de datum van mettet gepland waardoor alle wk wegbleven uit mettet(evengoed nog een leuk evenement met veel uitstraling). Moet ik wel zeggen dat het niet heel vaak is dat de absolute top op een des nations wedstrijd aanwezig zijn. Zijn toch meestal de subtoppers. By the way; ik mis een nederlandse vertegenwoordiging. KNMV een beetje lui geweest?

Paul
 
Denk kost ik gewoon teveel geld. Zelfde verhaal met Frankrijk en Engeland. Als je die inschrijfgelden ook hoort van youthstream en dan nog de bandenprijzen (dunlop verplicht) Mettet is een stuk dichterbij en vind ik veel betere competitie. Wel erg jammer dat het niet live op tv komt...
 
Was weer een fantastische wedstrijd. Mooi voor Duitsland/Bulgarije en Finland.
 
Ja Paul waarom was je er zelf niet ????
En dat baantje is wel leuk ja, mis een stuk onverhard .
En wat heb je nodig daar, iedere manche een stel nieuwe banden en motorblok ???.
Waar je absoluut niet van buiten kunt is een heeeeel groot hart..hr 242
 
Waren wel leuke races om te kijken moet ikzeggen, was bij de vorige FIM supermoto races wel anders.. Jammer dat die Husq van team italia wel kapot ging :X
 
Ze hebben er nog over gedacht de K.N.M.V. om dit team te sturen, dan konden ze teminste alle ilussie's laten varen betreffende een eventuele overwinning.
Maar ja, bij 1 van dit team was zijn indentiteits kaart verlopen .
De 2 de was vergeten zich in te laten enten tegen de Bulgaarse griep variant .
En de derde had van uit z;'n verleden al te veel connectie's met de Bulgaarse maffia .
Dus leek het de bond niet verstandig dit zootje allergaartje op pad te sturen , de camper stond al klaar. De macaroni was al ingeladen, de roze koeken in de kast.
De fotografe was er klaar voor, we moesten alleen onderweg nog effe 2 paraplu dames zien te regelen .Maar die zouden we wel inslaan op een Zwitserse alpen weide, Niekie en Heidie.
2 zusjes uit het kleine plaatsje Arth. Waar ik ze 3 jaar geleden heb ontmoet tijdens een familie bijeenkomst van de familie Wild......gr : er staat een 2 in me nummer
 
Laatst bewerkt:
had er bij gemoeten
full
 
ik probeer de 'supermoto des nations' later te kijken. Ben twee dagen in Mettet geweest en onderhand wel bekaf. Er waren inderdaad veel WK rijders en americanos in Mettet.

Met de nederlandse vertegenwoordiging was het redelijk dun en zeker in de finale. Er word beestachtig hard gereden waardoor de concurentie mega is.
Wat betreft de WK wedstrijden is dit momenteel niet weggelegd voor NL-ers. Naar mijn mening zijn de ONK circuits kort en veel off road en daar zijn dan ook de motoren naar. Terwijl juist op een WK de circuits snel zijn door veel lange stukken en snelle bochten.
Betekend dat de meeste nl motors te kort komen in het buitenland................

Er is ook al enkele jaren sprake van om een nederlands team te vormen om deelname aan EK wedstrijden te doen. De drempel is erg hoog vanwege inschrijfgeld en daarmee gekoppelde verplichte banden afname. Ik denk dat zonder steun van KNMV en bedrijfsleven dit 'trekken is aan een dood paard'.

Morgen enkele piccies van Mettet.
 
Laatst bewerkt:
Nederlanders niet super alleen van Drunen en de Nooyer hebben de halve finale gehaald. Alleen heeft marcel niet eens gereden in de halve finale zo te zien(vraag me af waarom) en de Nooyer 16e in de halve finale. Wel jammer was wel benieuwd hoe Marcel t ging doen. Fraikin, Godfroid hebben t wel erg goed gedaan allebei de finale gehaald en Fraikin zelfs de halve finale gewonnen. Verder steeds vaak top 10 geeindigd.
 
Laatst bewerkt:
Marcel had zondag niet gereden vanwege zwaar wegende privé redenen :Y Gregory lag in de halve finale 12e maar werd in de laatste drie ronden er toch nog uitgereden door mega snelle bikes................helaas over en sluiten dus. '(

Edwin Mulder, Killy Phillipus, piloot op de Beta heb ik verder niet meer gevolgd........

Zaterdag was het weer op zich goed, maar zondag begon het toch te gieten op het moment dat de Starbikers op de grid stonden.

DSC_2011.jpg


DSC_2012.jpg


DSC_2013.jpg


DSC_1999-1.jpg


DSC_1998-1.jpg


DSC_2003.jpg


DSC_2004.jpg


DSC_2009.jpg


DSC_1995.jpg


DSC_2019.jpg


DSC_1994.jpg


DSC_1996.jpg


DSC_1990.jpg


DSC_1989.jpg
 
ik probeer de 'supermoto des nations' later te kijken. Ben twee dagen in Mettet geweest en onderhand wel bekaf. Er waren inderdaad veel WK rijders en americanos in Mettet.

Met de nederlandse vertegenwoordiging was het redelijk dun en zeker in de finale. Er word beestachtig hard gereden waardoor de concurentie mega is.
Wat betreft de WK wedstrijden is dit momenteel niet weggelegd voor NL-ers. Naar mijn mening zijn de ONK circuits kort en veel off road en daar zijn dan ook de motoren naar. Terwijl juist op een WK de circuits snel zijn door veel lange stukken en snelle bochten.
Betekend dat de meeste nl motors te kort komen in het buitenland................

Er is ook al enkele jaren sprake van om een nederlands team te vormen om deelname aan EK wedstrijden te doen. De drempel is erg hoog vanwege inschrijfgeld en daarmee gekoppelde verplichte banden afname. Ik denk dat zonder steun van KNMV en bedrijfsleven dit 'trekken is aan een dood paard'.

Morgen enkele piccies van Mettet.

Youthstream he :X Die Luongo maakt de motocross ook al kapot.

Leuke foto's verder :)
 
Laatst bewerkt:
Ach misschien heb Marcel wel eieren voor z'n geld gekozen .
Verjaardag van je zoon is ook belangrijk .
En wat heb die daar te winnen, hij is goed dat zo wie zo.
maar tussen al die kannonen.
En om daar alleen naar toe te gaan voor promotionele activiteiten voor de Supermoto school, zouden die walen daar op zitten te wachten ?????.
Die hebben hun eigen Mister Mettet The King van Bielstein,dus ????
Als Nederlander staa je er maar een beetje voor jan met de korte broek bij volgens mij, heb niet echt het gevoel dat er in het verleden veel over gesproken of geschreven is .
Wat voor ons het hele jaar O.N.K is , is voor hun Mettet. Kijk maar naar de Citadel van Namen, stond al vele jaren op de lijst van de aftekeuren circuits met de bomen e.d.
Maar de big boys hebben er wel 30 jaar gereden......poen poen poen.........
And bay the way, als IK met Elfri samen zou wonen zou ik NOOIITTTTT meer weg gaan, en zeker niet met zo'n lekker menneke erbij......hihihiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
In Mettet zit nu eenmaal meer Belgische Euro's dan hier in hollanda, hier stoppen we het in De Sorry Bank...........gr een kritische maar mee denkend iemand
 
Terug
Bovenaan Onderaan