Supermoto muziek luisteren

CrosserE

Rookie
2 feb 2016
9
5
Goedendag,

Sinds een tijdje heb ik nu een supermoto (KTM SXC 625) en ik heb veel zitten zoeken naar van die bluetooth systemen voor in je helm om muziek te luisteren, navigatie te horen enzovoort.
Ik wil graag rijden met gehoorbescherming dus oortjes (airpods e.d.) vallen dan al snel af. Nu vind ik het nogal een oerwoud aan aanbiedingen omtrent deze systemen en ik hoop dat iemand mij hier verder kan helpen.
Het gaat dus om een systeem voor in een crosshelm. Het is geen probleem als er een kastje aan de buitenkant geplaats moet worden. De volgende functies zou ik graag willen:
- Bluetooth
- Communiceren met andere rijders
- Muziek luisteren
- Meldingen van je telefoon ontvangen
- Mogelijkheid tot het dragen van gehoorbescherming
- Evt recorder van wat je zegt tegen elkaar (maar dat zal denk ik niet vanuit het systeem gaan haha)

Heeft iemand ervaring met een dergelijk systeem voor op de supermoto?

Let me know :)

Groetjeesss Rick
 
Gewoon een dikke vette ghettoblaster 80s-styleachterop monteren,
kan de heel wereld ook nog meegenieten van de muziek 8)78)7
 
maakt het verkeer ook echt nog veiliger ja, met gehoorbescherming in muziek luisteren op de motor... :t
ben ik blij dat ik gewoon een oldscool motorrijder ben die zelfs na 19jaar het geluid van zijn cb-tje nog weet te waarderen...
Ik zou een koekblik kopen, zit je ook nog droog, kun je appen, en bellen onder het rijden, film kijken, tanden poetsen, de krant lezen enz :t
 
EN gehoorbescherming EN muziek ... |(

zorg dat je motor stil genoeg is, heb je geen gehoorbescherming nodig
 
Ja misschien is de combi van gehoorbescherming en muziek luisteren niet zo wijs haha :/
Ik hoorde van anderen dat juist ook de ruis van de wind voor gehoorschade kan zorgen, vandaar dat ik eigenlijk die bescherming wil. Zo'n crosshelm is vrij open en ik heb op de wat langere ritten gemerkt dat die ruis (en ja ook de uitlaat) toch wel erg hard is. Maarja als je de navigatie wil horen of met andere rijders wil communiceren moet je toch iets daarvoor hebben :D
 
Dan weet ik in ieder geval vast dat gehoorbescherming het eerste is wat ik ga kopen haha. Voldoen van die dopjes die je op festivals ook gebruikt? Niet die gele schuimpjes, maar die dopjes met een zogenoemd 'filter'?
 
Dan weet ik in ieder geval vast dat gehoorbescherming het eerste is wat ik ga kopen haha. Voldoen van die dopjes die je op festivals ook gebruikt? Niet die gele schuimpjes, maar die dopjes met een zogenoemd 'filter'?
Ik rij al 4 jaar altijd met oordoppen. Daarvoor 5 jaar zonder gereden. Oorsuizen begonnen langzamerhand.
In geval van TS is het ook handig met een intercom set want je muziek klinkt ook een stuk beter. Die oordoppen filteren namelijk. Dus iets als bellen, muziek luisteren of navigatieinstructies luisteren gaat beter met oordoppen dan zonder als je aan het rijden bent.

Ga je ze vaker gebruiken, neem ze op maat. Is dubbel en dwars het geld waard. Geen oordoppen nemen met een staafje want dat kan tegen je helm aankomen wat gaat resoneren.
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Ik rij al 4 jaar altijd met oordoppen. Daarvoor 5 jaar zonder gereden. Oorsuizen begonnen langzamerhand.
In geval van TS is het ook handig met een intercom set want je muziek klinkt ook een stuk beter. Die oordoppen filteren namelijk. Dus iets als bellen, muziek luisteren of navigatieinstructies luisteren gaat beter met oordoppen dan zonder als je aan het rijden bent.

Ga je ze vaker gebruiken, neem ze op maat. Is dubbel en dwars het geld waard. Geen oordoppen nemen met een staafje want dat kan tegen je helm aankomen wat gaat resoneren.
Oke top! Dan ga ik ze denk ik op maat laten maken, want ze gaan wel veel gebruikt worden inderdaad. Thanks voor de tip!
 
Met goede oordoppen en muziek in de helm kan je prima rijden. Als je dan niet meer kan rijden omdat het 'onveilig' zou zijn dan heb je m.i. niets op een motor te zoeken.

Rij zelf met een Chinese Lexin BF4m voor communicatie en muziek, en een setje 3m schuimkoppen. Die laatste gaan na 2 uur pijn doen maar dempen beter dan mijn op maat gemaakte. Heb nogal last van turbulentie op de TDM en vind geluiddemping momenteel belangrijker dan comfort.

Muziek en spraak wordt overigens beter met schuim doppen in, omdat de vervelend schelle tonen uitgefilterd worden.
 
Dan weet ik in ieder geval vast dat gehoorbescherming het eerste is wat ik ga kopen haha. Voldoen van die dopjes die je op festivals ook gebruikt? Niet die gele schuimpjes, maar die dopjes met een zogenoemd 'filter'?
1626336106274.png


Ik heb deze. Ik heb ze aangeschaft toen ik in een discotheek werkte en het werkte daar erg goed. De muziek werd gedempt, de gesprekken (IK WIL BIEEER/HEB JE AL EEN VRIENDIN?!) kon je wel verstaan. Op de motor gebruik ik ze ook, en naar tevredenheid. Ze zitten ook ver genoeg ik je oor zodat ze niet de vibraties van je helm doordreunen.

Maar als je echt goede wilt, dan moet je op maat nemen. Dat kost natuurlijk wel wat meer.
 
Ik rij met schuimpjes in de oren (3M 1100 om precies te zijn), op maat gemaakte waren bij mij geen succes.

Het is wellicht vreemd maar juist vanwege de oordoppen kan het volume van de headset en de muziek (veel) lager gezet worden en hoor je het nog zonder dat het al het andere overstemd (wat natuurlijk ook altijd nog mogelijk is als dat je ding is). Maar oordoppen én muziek/intercom is mijn inziens (gebaseerd op daadwerkelijke ervaring en geen onderbuik) veel beter dan geen oordoppen en muziek/intercom.

En laat je niet gek maken, rijden met een muziekje op is prima en veilig. En als je het niet te gek maakt dan hoor je ook nog op tijd de ambulance achter je aankomen bijvoorbeeld.

Ben je echter net zo'n autist als sommigen hier en kun je geen meter meer oplettend rijden wanneer er een muziekje op de achtergrond speelt dan raad ik het uiteraard af. En kun je je afvragen of het überhaupt wel handig is om je binnen het verkeer te begeven, zoveel geluiden.. zoveel afleiding.. ai ai

Edit, ik heb overigens een Cardo packtalk slim JBL, doet alles wat je wilt behalve gesprek opnemen..

Hmm, moet beter lezen bijna exact dezelfde reactie als RR Vliet 🤣
 
Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage 1654800

Ik heb deze. Ik heb ze aangeschaft toen ik in een discotheek werkte en het werkte daar erg goed. De muziek werd gedempt, de gesprekken (IK WIL BIEEER/HEB JE AL EEN VRIENDIN?!) kon je wel verstaan. Op de motor gebruik ik ze ook, en naar tevredenheid. Ze zitten ook ver genoeg ik je oor zodat ze niet de vibraties van je helm doordreunen.

Maar als je echt goede wilt, dan moet je op maat nemen. Dat kost natuurlijk wel wat meer.
Ik had die motosafe hiervan en die resoneerden wel het geluid van mn helm door naar mn oor. Ook zaten ze voor geen meter.
 
Ow, die van mij zitten prima. Ook als ik een hele dag een toer rij. Maar ieder oor is anders (denk ik :9 )
 
domme reactie en een beetje neerbuigend voor de mensen die tinnitus hebben gekregen door de windruis.
hier eentje met tinnitus door motorrijden, schieten en festivals :+

Ik kan de Cardo packtalk slim aanraden. Ik rij met de meeste dempende schuimpjes (SNR van 37 db), omdat ik de windruis echt niet kan handelen. otoplastieken of stille helmen helpen niet meer.
De Cardo op maximale volume is voor mij precies goed om telefoongesprekken te voeren en muziek te luisteren. muziek gaat vaak nog 1 of 2 tikken onder de max van de cardo (iphone staat dan ook al op max)
 
Ik rijd altijd met een Cardo Freecom 4+ (JBL speakers, goed geluid) en op maat gemaakte doppen van Pluggerz. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat. Ik heb sinds een paar jaar tinnitus en dat wil je echt niet (festivals bedankt). Moet zeggen dat ik alles om me heen nog uitstekend kan horen; durf te zeggen dat ik met doppen en muziek meer hoor dan iemand die zonder doppen rijdt met een helm vol windruis.
 
Mooi man, dat gezeik meteen over muziek luisteren, of stillere motor dus geen doppen nodig :')

Zeker wanneer je lange afstanden moet afleggen kan muziek vrij plezierig zijn, gaat ook de windruis een beetje tegen waardoor je minder snel afgeleid/moe raakt.

Overigens wordt je niet doof door je motorgeluid, maar door de wind langs je helm wat zeer veel decibels maakt.

ah ja, het advies, als je vaak met andere doet rijden, ga voor de Cardo Packtalk Bold, dat is het slimste jongetje van de klas. Kan navigeren/muziek/bellen/intercom/alles tegelijk en je batterij gaat de hele dag (in geval van vakanti

Mocht die budgettechnisch niet uitkomen (hij is nogal prijzig), ga dan voor een uit de Freecom range. Zou minstens de 2 nemen maar de 4 is dan beter.

Nou tenzij al je vrienden Sena hebben, HAAL GEEN SENA. Tenzij je met niemand wil praten, haal dan beslist wel een Sena.
 
Ja misschien is de combi van gehoorbescherming en muziek luisteren niet zo wijs haha :/
Ik hoorde van anderen dat juist ook de ruis van de wind voor gehoorschade kan zorgen, vandaar dat ik eigenlijk die bescherming wil. Zo'n crosshelm is vrij open en ik heb op de wat langere ritten gemerkt dat die ruis (en ja ook de uitlaat) toch wel erg hard is. Maarja als je de navigatie wil horen of met andere rijders wil communiceren moet je toch iets daarvoor hebben :D
Juist wel.Ik gebruik een simpel Sena setje met FM dagelijks. Hoor die beter met dan zonder gehoorbescherming op de snelweg. Schuim oordopjes filteren de lawaai eruit, muziek is goed te horen nog. Zonder oordopjes overstemd het windkabaal de muziek gek genoeg veel meer
 
Terug
Bovenaan Onderaan