Supermoto vering

Er zijn nu voor en achter linieare veren gemonteerd voor supermoto gebruik, en de demping is aangepast doormiddel van andere shims. Maar er was nog meer aan de hand, de bovenste veerschotel van de achterdemper was gebroken en shims in de voorvork gescheurd. Alle keerringen , geleiderbussen en de bovenkappen van de voorvork zijn vervangen. En het resultaat is echt geweldig, veel rustiger weggedrag. Hij duikt niet meer met remmen, stabieler in bochten en voelt stakker als je op het achterwiel trekt. Hobbels of schakelen in de bocht is nu geen probleem meer.

En wat koste dat grapje je ongeveer als ik vragen mag?

[me]N!co is er nou ook achter dat de standaard enduro vering niet het beste is voor op straat...[/me]
 
Ik zat met het zelfde probleem.

Voorvering veels te slap en € 0,-- budget.

Ik heb een extra veer van 7 cm bovenop de andere veer geplaatst en dikkere olie erbij gedaan.

Niet perfect maar wel een verbetering.
 
Ik zat met het zelfde probleem.

Voorvering veels te slap en € 0,-- budget.

Ik heb een extra veer van 7 cm bovenop de andere veer geplaatst en dikkere olie erbij gedaan.

Niet perfect maar wel een verbetering.
Als je een veer bovenop je andere veer zet dan wordt hij toch nog slapper :?
 
En wat koste dat grapje je ongeveer als ik vragen mag?

[me]N!co is er nou ook achter dat de standaard enduro vering niet het beste is voor op straat...[/me]


Veel, iets meer dan vijfhonderd euro.
Dat probeer ik gewoon snel te vergeten en er lol van te hebben.
Maar het is echt de moeite waard als je een beetje van doorrijden houdt.
 
Dan kan je beter een busje draaien en die er boven in doen dat de veer onder meer spanning komt toch
Als je denkt dat hij daar ook maar iets stugger van wordt dan vergis je je.
 
Dan kan je beter een busje draaien en die er boven in doen dat de veer onder meer spanning komt toch
Je kunt de veer niet onder spanning zetten door er een busje bovenop te zetten... De veer wordt per kg belasting een x aantal cm ingedrukt. Die belasting verandert niet door er een busje bovenop te zetten en de veer drukt dus ook niet verder in. Enige wat je daarmee bereikt is dat je de motor ophoogt. Tenzij... Je veerpoot aan het eind van zijn slag is... Dan komt de veer er idd wel onder spanning in te staan. Maar dan heb je geen negatieve veerweg meer. Lijkt me ook niet echt gewenst.
 
Tsja, ik weet dat ik een oud topic omhoog schop, maar dit maakt het verhaal nog wel even af.
Altijd mooi als naslagwerk :)


TechnoFlex
 
Terug
Bovenaan Onderaan