*Supermoto verslag Husaberg op TT Assen* (video)

#Haywire#

MF veteraan
6 jan 2006
5.645
0
Hattem
Rijder: B van den Berg
toer2.jpg


Datum: 14-04-2012

Motor: Husaberg fe650

IMG_3616.jpg



Klein verslag:

In Assen organiseren ze één keer per jaar de Landelijke Motordagen (LMD). Twee jaar geleden ben ik daar geweest met mijn honda cbr600 uit 1989 en toen begon het idee al omdat een keer met de supermotard te doen. Toen ik het idee vertelde kreeg ik vaak te horen dat doe je toch niet en dat heeft geen zin. (ook hier op het forum, ik noem geen namen) Dan is het voor mij juist een extra motivatie om te doen. Tijdens het uitladen van mijn motor kreeg ik rare en verontwaardigde blikken, mensen die zitten te wijzen en te doen. Fantastisch!

Met mijn huidige motor moest dat er maar van komen omdat zo'n 650 best wat pit heeft. Het enige wat ik heb gedaan is de tandwielverhouding aangepakt. Ik reed met 16-42 en ben op Assen met 16-38 gaan rijden. Achteraf gezien was ik op top teveel trekkracht kwijt. Met 16-42 had ik het ook prima kunnen redden en ik denk dat dat verstandiger was geweest. Ik heb een top van +/- 175 km/h gehaald terwijl ik met 16-42 al een keer 186 km/h gedaan heb. Met die snelheden werd de motor soms wel wat instabiel, af en toe ging ik met een mini tankslapper de Ramshoek in. :X

Bij de LMD heb je keuze uit twee soorten sessies: Toer (marshall blijft voorrijden) en Ster (vrij rijden)
Ik had gekozen voor 1 toer en 2 ster.

Toer:

De baan was nat en dus werd er heel rustig gereden maar dan ook echt heeeeeel rustig. :Z Toch presteerde iemand het om onderuit te gaan en werd de sessie even stilgelegd. Na 5-10 minuten konden we weer rijden en was blij dat de sessie er al na een paar ronden op zat. Ik ben nog nooit zo saai het circuit overgegaan.


Ik heb bij de jongen die dit gefilmd heeft onder zijn film de backstreet boys gezet en dan kan je wat terug verwachten.

Ster 1:

Nu kon ik eens kijken wat zo'n sm'tje kan op het TT circuit. Ik kon gelijk mensen inhalen en het viel me helemaal niet tegen. Op de rechte stukken ben je gewoon de lul maar tijdens het remmen, de snelheid in de bochten en soms bij het uitkomen maak je meters/tijd goed. In de hele snelle bochten kwam aan het licht dat de motor instabiel wordt maar dat had ik al verwacht. Ik kon de voorpoten minder de kroonplaten door laten gaan maar de vering en alles staat normaal prima dus daar had ik geen behoefte aan. Mijn tijd in deze sessie was 2.15.509 gereden in ronde 2. Ik ben in deze sessie mijn opgeplakte transponder kwijt geraakt waarschijnlijk na 2 rondes dus of dit ook echt mijn beste tijd was........

IMG_3853.jpg


IMG_3723.jpg


Ster 2:

De baan was nu goed droog en de transponder was nu goed vastgemaakt. Lekker spelen en af en toe wat sliden. Weer wat motoren in kunnen halen en voor mijn gevoel op dezelfde manier gereden en als je dan na een sessie terugkomt zijn mensen toch positief verrast hoe je rond gaat! Van een enthousiaste toeschouwer kreeg ik zelfs te horen dat het er sneller uit zag. Tijd in deze sessie: 2.11.939. Daarmee was ik 11e van de 41 rijders. Nummer 1 reed een tijd van: 2.04.647


IMG_3787.jpg


IMG_3965.jpg


IMG_3792.jpg



Wat is er kwa rondetijd nog mogelijk? Ik denk nog veel. Een opsomming van eenvoudige veranderingen die veel kunnen doen.

- Goede tandwiel verhouding.

- Motor stabieler maken op hogere snelheden. Poten minder ver door de kroonplaten laten steken.

- Betere lijnen rijden. Later remmen en eerder op het gas. Hier kan ik nog de meeste winst pakken.

- Kleine dingetjes zoals verlichting, richtingaanwijzers, kentekenplaathouder en standaard eraf halen wat de motor ietsjes lichter en aerodynamischer maakt.

Ik denk dat er van mijn tijd dan nog makkelijk wat seconden af kunnen. Een grove schatting? 5 tot 10 seconden.


Hopelijk vonden jullie het een leuk verslag. Ik heb het ieder geval heel erg naar mijn zin gehad.

Dan het lange filmpje:

Husaberg!






Foto's: Dank Hanneschzj :} :} :} :}
 
Laatst bewerkt:
Maatje van me hetzelfde gedaan dit weekend met een Husk Smr510, snelste ronde iets van 2:09 dacht ik.

Wel gaaf om gewoon sneller dan dikke supersports te zijn :Y
 
Idd! Leuk verslag om te lezen :Y

Btw niet relaxter met integraalhelm te rijden op zo'n baan?
 
Laatst bewerkt:
Heel tof! en mocht je nou geen wheelie maken het rechte stuk op? :P
 
ik zat te denken om ook met de sm op assen te rijden, maar als ik dit lees en zie gaat het wel heel erg kriebelen
super vet man!! :}

en die vent: dat doen we niet meer hé?!! _O-

nogmaals :} :}
 
Vette shit Bart, zo is die husa door Tom nooit gebruikt })


Laten we met SMT assen huren :W _O- :N in 2013. Ik wil dat wel eens zien 100 SMetjes op assen :P
 
ik zat te denken om ook met de sm op assen te rijden, maar als ik dit lees en zie gaat het wel heel erg kriebelen
super vet man!! :}

en die vent: dat doen we niet meer hé?!! _O-

nogmaals :} :}


als je goed luistert zegt ie daarna: wheelie's doe je maar op de openbare weg _O-
 
Gaaf Bartje! Echt tof.

Maatje wil graag met zn racer naar Assen. Het kriebelde bij mij al heel erg om gewoon mee te gaan op de ktm, maar nu nog erger!
 
Toer:

De baan was nat en dus werd er heel rustig gereden maar dan ook echt heeeeeel rustig. :Z Toch presteerde iemand het om onderuit te gaan en werd de sessie even stilgelegd. Na 5-10 minuten konden we weer rijden en was blij dat de sessie er al na een paar ronden op zat. Ik ben nog nooit zo saai het circuit overgegaan.

http://youtu.be/izBEk2hDkLc

Ik heb bij de jongen die dit gefilmd heeft onder zijn film de backstreet boys gezet en dan kan je wat terug verwachten.


geen dank hoor _O-

maar wat ik al zei,
netjes gedaan had graag een stukje achter je willen rijden in de ster sessie.
Maar het kwam er niet van, ging bij mij niet echt lekker en het kwam er niet uit.
met een tijd van maar 2:18:509

volgend jaar weer..?!
ga ik wat beter mijn best doen!! :)
 
Zo'n husa 650 is toch echt wel heel stoer he.

Ik moet de 450's nog zien met een 16-38(!) Verhouding!!!
 
Heel vet dit!
De supermoto's nemen alles over :P

Ben toch altijd benieuwd naar de reacties van de supersport rijders als er een SM tussen hen rijdt.
 
Geweldig Bart. Dit is echt weer iets voor jou. en ik zie dat je het nog niet verleerd ben.
Ik weet nog dat Remy van Rees mee reed in de ONK wegrace en de ONK supermoto. Hij heeft toen een keer bij de wegrace met zijn Supermotard gereden, en ....gewonnen. Grandioos. Dus zo gek vind ik het ook weer niet. Wer zouden dit eigenlijk met veel meer man moeten doen, en dan die SS boys helemaal ziek maken. :Y

gr. Look
 
Rijder: B van den Berg [afbeelding]

Datum: 14-04-2012

Motor: Husaberg fe650

[afbeelding]


Klein verslag:

In Assen organiseren ze één keer per jaar de Landelijke Motordagen (LMD). Twee jaar geleden ben ik daar geweest met mijn honda cbr600 uit 1989 en toen begon het idee al omdat een keer met de supermotard te doen. Toen ik het idee vertelde kreeg ik vaak te horen dat doe je toch niet en dat heeft geen zin. (ook hier op het forum, ik noem geen namen) Dan is het voor mij juist een extra motivatie om te doen. Tijdens het uitladen van mijn motor kreeg ik rare en verontwaardigde blikken, mensen die zitten te wijzen en te doen. Fantastisch!

* KNIP*

Hopelijk vonden jullie het een leuk verslag. Ik heb het ieder geval heel erg naar mijn zin gehad.

Dan het lange filmpje:

Husaberg!


Foto's: Dank Hanneschzj :} :} :} :}

Respect ! :}

Lijkt mij ook geweldig leuk om met de SM op Assen te rijden, mede door de ervaring op een SS *O*
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan