supermoto voor de jeugd?

yasumo

Die hard MF'er
11 mei 2006
725
0
huissen
Wie weet of er in Nederland super moto rijden voor de jeugd mogelijk is. Nu ik zelf mijn crosser omgebouwd heb tot sm wil mijn zoontje van bijna 12 ook wel sm rijden. Rijd nu nog op een Yamaha 85. Zoiets ombouwen lijk mij leuker als zo'n pitbike. Maar dan moet er wel mogelijkheid zijn om te kunnen trainen. :]
 
klopt is weet nog weel een complete senda te staan kun je zo het circuit mee op at is de senda van henri tiben waar hij 3 jaar achterelkaar kampioen mee geworden is die staat te koop de prijs weet ik zo niet.

meer info staat volgens mij op www.tiben.nl

suc6 ;)
 
De MON heeft ook een jeugdklasse (vanaf 12 jaar) dit is tot 85cc 2-tact.

Lijkt me persoonlijk veel beter om een extra setje sm-wieltjes te kopen en die er onder te gooien. Dan kan je altijd nog de crossen wanneer je wilt...
 
De MON heeft ook een jeugdklasse (vanaf 12 jaar) dit is tot 85cc 2-tact.

Lijkt me persoonlijk veel beter om een extra setje sm-wieltjes te kopen en die er onder te gooien. Dan kan je altijd nog de crossen wanneer je wilt...

Kijk dat is nou wat ik bedoel.
Dat geklooi op zo'n minibike zie ik niet zitten. Alleen ben ik laatst nog bij sm wedstrijd in Enspijk geweest van de mon maar zag daar geen 85cc. *D
 
full
}) })
 
Klopt in Enspijk reden die niet mee, het hele jaar heb ik er nog geen gezien trouwens. Vorig jaar reden er twee mee, je rijdt dan gewoon tussen de senioren.
En Pitbikes lijkt me ook helemaal niks nee.
 
Het lijkt nu toch te gaan gebeuren voor de jeugd. Ik heb laatst gelezen in een intervieuw met marcel van drunen dat hij een 85cc yamaha krijgt om dit te promoten bij de jeugd. a.s. dinsdag op circuit de landsard mag mijn zoon er al op gaan rijden. Als hij het wat vind bouw ik zijn yamaha ook om tot supermoto. Ik hoop dat de knmv er ook wat in ziet voor volgend seizoen. :9~
 
Toch zou ik aanraden om eerst eens goed te leren crossen, crossers doen het namenlijk erg goed @ SM...
 
Hij kan toch altijd nog blijven crossen. Maar crossen en supermoto rijden zijn toch in veel opzichten anders. Ik vind het daarom ook goed om er vroeg mee te beginnen.
 
Hij kan toch altijd nog blijven crossen. Maar crossen en supermoto rijden zijn toch in veel opzichten anders. Ik vind het daarom ook goed om er vroeg mee te beginnen.

aan de ene kant heb je gelijk maar als je de wedstrijden kijkt en het commentaar hoort hoor je wel dat de top vaak een cross achtergrond heeft O-)
 
Dat is natuurlijk logisch gezien de motor |(
Niet alleen door de motor. Vele top wegrace coureurs hebben een cross achtergrond (rossi). Op het onverhard leer je namelijk de beste motorbeheersing. Daarnaast kun je op een SM circuit op het onverhard meer verliezen als je een slechte crosser bent dan dat je op het verhard kunt goedmaken.
 
Niet alleen door de motor. Vele top wegrace coureurs hebben een cross achtergrond (rossi). Op het onverhard leer je namelijk de beste motorbeheersing. Daarnaast kun je op een SM circuit op het onverhard meer verliezen als je een slechte crosser bent dan dat je op het verhard kunt goedmaken.
Precies... Mensen zonder cross ervaring laten vaak heel veel liggen in het onverharde. Een crosser kan juist vaak wel vrij goed meekomen op het asfalt. Als ik naar mezelf kijk dan is asfalt rijden ook veel makkelijker te leren dan offroad rijden.
 
Precies... Mensen zonder cross ervaring laten vaak heel veel liggen in het onverharde. Een crosser kan juist vaak wel vrij goed meekomen op het asfalt. Als ik naar mezelf kijk dan is asfalt rijden ook veel makkelijker te leren dan offroad rijden.

Wat moet ik hiermee? Snap ik ook wel. Gaat erook niet om dat hij stopt met crossen. Hij wil zo af en toe ook een sm rijden en daar is niets mis mee. En ik zeg maar zo "jong geleerd is oud gedaan"

Ik heb zelf ook jaren gecrossd. Maar dat wil niet zeggen dat het nu op de sm appeltje eitje is. Kijk dat het beter gaat op het onverharde als iemand die nooit gecrossd heeft is logisch maar die ervaring kent hij ook wel. Het zou alleen leuk zijn als ze voor de jeugd ook een klasse zouden hebben. |(
 
Wat moet ik hiermee? Snap ik ook wel. Gaat erook niet om dat hij stopt met crossen. Hij wil zo af en toe ook een sm rijden en daar is niets mis mee. En ik zeg maar zo "jong geleerd is oud gedaan"

Ik heb zelf ook jaren gecrossd. Maar dat wil niet zeggen dat het nu op de sm appeltje eitje is. Kijk dat het beter gaat op het onverharde als iemand die nooit gecrossd heeft is logisch maar die ervaring kent hij ook wel. Het zou alleen leuk zijn als ze voor de jeugd ook een klasse zouden hebben. |(
zie http://www.knmv.nl/index.php?view=portal&catID=motorsport§ion=deep&storyID=592
 
Terug
Bovenaan Onderaan