Supermoto Zuid Holland (en omstreken) Deel 5

Wat is dan het verschil tussen een 640 en 660 ?
Voornaamste:
- 660 heeft meer power en wat minder gewicht. Daarnaast alleen kickstart, geen contactslot, tankslot, wat meer onderhoud, Keihin carb ipv de Mikuni etc.

- 640 is meer de luxe straatfiets. Vooral de elektrische start is echt een opluchting na alleen de kickstart van de 640 gehad te hebben. Als je moe bent na het offroaden bijvoorbeeld en je moet dat ding starten... :')
 
Een 525 is een competitie fiets, heeft geen contactslot geen tankslot geen ruimte onder het zadel, maar wel enorm veel power,kracht snelheid en wendbaarheid(kg) dit weegt hij af aan veel onderhoud vanwege alle lichte materialen die zich in het blok bevinden.
Onderhoud betekend voor mij:
Elke 12 uur nieuwe olie. (1 Liter a €14,-)
Om de oliewissel nieuwe olie filters (€10,- voor 2)
Af en toe kleppen controle

Het valt reuze mee, het is een hobby en hobbits kosten geld, maar ik ben maandelijks gemiddeld €25 kwijt aan het onderhoud. Tanken is een ander verhaal :P. (7liter maar drinkt graag)
 
Onderhoud is niet zo probleem had ik ook bij me 520. Maar het zijn alle bij mooie fietsen vandaar dat het zo verdomde lastig is. Nu heb ik ook ergens gelezen over een 530 dat er met bepaalde jaartallen olie bij de krukas lekt weet iemand daar het fijne van ? Bedankt voor de vorige reacties
 
Ja, maar die kwamen ooit ook hier vandaan. Dus voor diegene die niet op de app zitten is het misschien wel leuk om hier ook wat te delen.
 
Bijna weer tijd voor de brandstapelrit. Everybody ready ?

full
 

Niet Botsen _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-


Gewoon ff PB tje ,madmenno@gmail.com, of 0620663327 bellen/sms
Als je mooie dijkies en/of off road wil rijden

kom maar langs , volgend jaar weer in de zomer een meet in H'lem
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan