Supermoto

Ktm010

Rookie
11 jan 2020
8
1
Ik ben deze week begonnen met mijn motor rijbewijs en wil uiteindelijk een Supermoto kopen.

Ik heb niet echt verstand kwa welke model het beste is voor in de stad en welke het langst mee gaat of weinig onderhoud vereist.

Ik ben zelf voorstander van 2 takt ( ktm 300 exc ) maar wat ik heb begrepen is dat een 4 takt word aangeraden voor op de openbare weg.

ik hoor graag wat julie mij aanraden en wat het beste supermoto is , uiteraard moet de motor beschikken over een kentekenplaat en legaal op het openbare weg.
 

Bijlagen

  • thumbnail_privatevarmobileContainersDataApplication5E114A6C-E763-4FE9-AC09-A8422B9872F5tmp019A...jpg
    thumbnail_privatevarmobileContainersDataApplication5E114A6C-E763-4FE9-AC09-A8422B9872F5tmp019A...jpg
    165,9 KB · Weergaven: 14
Een supermoto lijkt prima voor in de stad, zonder grote afstanden.

Toch wat opmerkingen:
2-takt mss niet verstandig omdat de vervuiling ervan in (nu al?) veel steden niet is gewenst. In de toekomst meer centra die 2-takt gaan uitsluiten?
Weet je zeker dat je het alleen bij de stad zal blijven houden? Een keer een (grote) rit met mooi weer de regio in, gaat nooit gebeuren?
Voor stadswerk is fijn bagage-mogelijkheid. Niet direct iets voor een supermoto. Wil je altijd rijden met rugzak? (ikzelf wil dat nog niet voor 1 km)
 
Al naar een XT660x gekeken?

voor 7000-10000€ heb je heel wat leukers, moderners, mooiers, beter dan een antieke XT660X.

en waarom kies je juist voor een supermoto?

Ik ben in 2004 begonnen met supermoto en doe dat nog altijd. Nooit iets anders gewild. heb wel een normale motor erbij nu maar ik rij nog het liefst op de SM.
 
Al naar een XT660x gekeken?
Veel te duur voor wat je krijgt. Heb er vroeger zelf een gehad maar een supermotard is het niet.

Voor de ts denk zelf even na of je mono cil (ktm 690 husk 701) of twin wilt (950sm 990smt)
Verder heb je dan ook de de echte sm exc/crf 450 of ander merk met als nadeel veel onderhoud en gevoelig. Niet echt geschikt voor langere ritten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan