• Hoi Bezoeker, we hebben weer iets nieuws voor je, de MF Marktplaats! Test deze nieuwe functionaliteit en laat weten wat je er van vindt. Kijk hier voor meer informatie.

Superpole Carbon einddemper uitbranden? Kan dat?

Franzzz

Die hard MF'er
30 jul 2003
657
0
37
Heerhugowaard
Mensen hier ervaring met het in de brand zetten van je demper? Ik heb dus een superpole OPEN carbon demper, maar naar mijn mening zit er ff teveel dempings materiaal in. Nu hoor/lees/zie ik weleens dat mensen de demper volgieten met benzine/wasbenzine en hem dan in de brand steken. Ik snap wel dat het wol wat in je demper zit dan wegfikt, maar kan dat geen last? :]

UPP-Racing

MF veteraan
7 nov 2003
55.695
0
40
Amsterdam
www.pcoerse.nl
Mensen hier ervaring met het in de brand zetten van je demper? Ik heb dus een superpole OPEN carbon demper, maar naar mijn mening zit er ff teveel dempings materiaal in. Nu hoor/lees/zie ik weleens dat mensen de demper volgieten met benzine/wasbenzine en hem dan in de brand steken. Ik snap wel dat het wol wat in je demper zit dan wegfikt, maar kan dat geen last? :]
Teveel? Er zal eerder te weinig in zitten. Ennuh, ik zal dat niet doen zolang je demper aan je motor bevestigd zit.

Franzzz

Die hard MF'er
30 jul 2003
657
0
37
Heerhugowaard
Nee dat snap ik, maar die demper is in een handomdraai los, en ik dacht als ik dan toch gaan bbq'en neem ik meteen de demper ff mee. :)

superduc again

MF veteraan
6 mrt 2004
8.151
661
dussen
Ik denk dat je carbon dan een hele mooie gele kleur krijgt
Heb trouwens pas geleden een monster gezien waarvan de ene demper van zijn eigen ook al geel was geworden was ook van superpole
Lijkt me geen geweldige kwaliteit

Calavaro

MF veteraan
29 feb 2004
1.213
0
37
Apeldoorn
Nee dat snap ik, maar die demper is in een handomdraai los, en ik dacht als ik dan toch gaan bbq'en neem ik meteen de demper ff mee. :)
Als de demper echt van carbon is dan heb je de kans dat je je carbon daarna eraf fikt. Tenmisnte dat meen ik gelezen te hebben. Met Alu enzo kan het minder kwaad.

@xl

MF veteraan
4 aug 2002
1.371
0
42
Rotterdam
www.motormaf.nl
Carbon is absorberend, kan dus tegen hitte...moet jij na een stukej rijden je alu demper eens aanraken met je blote handen....kan je met carbon gewoon doen!

ohwja..Superpole is chaep ass demper

Yzf1kr

MF veteraan
28 aug 2002
2.090
1
Heerlen
Gewoon doen!

Met een beetje gelukt fikt je hele demper af, dan heb je pas een vet geluid })

Waarom zo moeilijk? Boor gewoon even de popnageltjes er uit, haal het materiaal er uit, en maak hem weer dicht (met schroefjes).

Stel hij maakt opeens te veel geluid, kan je altijd nog wat materiaal terugduwen.
Want veel geluid is leuk maar, goede buren zijn mij liever.

Franzzz

Die hard MF'er
30 jul 2003
657
0
37
Heerhugowaard
Dat het Cheap is weet ik, maar hee; Open demper is Open demper en ik ga zeker geen 500 tot 600 pleuro neertellen voor een dempertje, dan maar een volledig systeem.

Franzzz

Die hard MF'er
30 jul 2003
657
0
37
Heerhugowaard
Ik snap dat als je de popnagels eruit haalt dat je op een nette manier wat dempingsmateriaal weg kan halen, maar is het weer een beetje netjes dicht te maken? Kan dat dan alleen met schroefjes of ook weer met popnagels?

SV650S

MF'er
23 mei 2001
225
0
Eindhoven
Verstandiger is om dit te laten doen, heb zelf ook mijn demper opengehaald..althans een poging tot.(je loopt behoorlijk de kans om de boel te beschadigen als je niet het juiste gereeedschap hebt)
Je hebt trouwens ook gasdichte popnagels nodig, die haal je niet zomaar even bij de gamma ofzo.
Ben bij een uitlaten fabrikant belandt en daar heb ik mijn demper hervuld.
Was daarna toch niet tevreden met de sound, dus maar weer op gestuurd naar laser zelf, nu klinkt het tenminste weer helemaal oke :)

Jethro

MF veteraan
27 feb 2004
15.552
0
Gewoon proberen joh, en anders koop je alsnog die TwoBrothers :P